Prachtige taarten! Maar ik vraag me dus ook af wat er zo "bijzonder" aan is dat ze zo duur zijn. Tuurlijk zijn ze erg mooi en op een bepaalde manier vast moeilijk om te maken. Zit er soms altijd speciale vulling in ofzo? Gewoon nieuwsgierigheid hoor want ben erg benieuwd wat het dan precies is dat ze zo duur maakt?
Wij hebben geen taarten gedaan.. Heb plakjes Cake uitgedeeld. We hebben het wegens gezondheidsproblemen (van mijn kant) het feest moeten verplaatsen naar onze (giga) achtertuin. Dus tjah, dan maar een andere manier Maar dit was ook erg geslaagd Gezien we daarna gingen BBQ-en, en 's avonds veel bittergarnituur etc. hadden.. Al met al, geslaagd
Deze site bewaar ik!!! Zij is echt goed. En jouw taart is ook super mooi en voor 60 personen vind ik de prijs ook nog meevallen.....bedankt!
Heb wel een foto van het vervoer: Bekijk bijlage 173552 Dit was het gehele plaatje, en echt iedereen bleef staan kijken, of kwamen naar buiten om het geheel te zien.. Is blijkbaar erg byzonder, een 4-span.. Enne, mijn man heeft dit vervoer 10 maanden!!! voor zich kunnen houden, en me er echt mee verrast.. Moest er echt even flink tegen slikken (en tranen wegpinken). Trouwbedankjes, hadden we een martiniglaasje, met gelkaars erin. Zou 2 uur branden, maar na 18uur, was die op 2/3 deel (uiteraard eerst zelf geprobeerd voordat we het weggaven). Krijgen er nu 2 weken en 5 dagen later (toen we getrouwd zijn op 22 juli jl.) nog steeds positieve reaties over..
Hier is onze taart, werd verzorgd door Hutten Cateraar (vaste cateraar van slot loevestein) Bekijk bijlage 173556
close-up tijdens t snijden het is een cremekleurige marsepijn taart gevuld met aardbeien en slagroom en er zaten rode rozen van marsepijn op. Strak en simpel maar romantisch Bekijk bijlage 173558
Het is veelal handwerk. En dat is prijzig. De marsepeinen taarten zijn gewoon erg veel werk om te maken. Als er uurloon gerekend moet worden + de kosten van het materiaal, dan krijg je zulke dure taarten. En natuurlijk betaal je ook voor kwaliteit. En als je een naam hebt opgebouwd vanwege je goede kwaliteit, maakt dat de taarten vaak ook weer wat duurder. Particuliere baksters, rekenen niet echt uurgeld. Voor een taart van bv 20 cm doorsnee - wordt dan 20 euro gerekend - maar daar kan een bakster best 4 uur mee bezig geweest zijn. Trek daar nog 8 a 10 euro vanaf aan materiaalkosten.. dus 10 a 12 euro voor 4 uur werk, is eigenlijk bizar. Dat kunnen bedrijven dan ook niet rekenen wat iemand al zegt, omdat die nog meer kosten moeten terughalen: btw, huur van het gebouw/winkel etc....
ja dat bedoel ik.. sommige taarten zijn die 6 euro zeker weten waard, maar dat taartje wat ik dus zag van theepot.. tja ik vind niet dat deze persoon (bedrijf of niet) daar zoveel voor mag vragen want speciaal en super goed gemaakt vind ik hem niet... zo zag mijn 3e taartje er ook al uit.. ik vind taarten zoals deze wel die 6 waard.. http://bakkerijhaasnoot.nl/Bruidstaart/images/bruidstaart4.jpg omdat je gewoon ziet hoeveel werk daarin heeft gezeten, en hij ziet er ook echt prachtig uit.. dat was bij de taart van theepot niet.. (maarja ik denk dat je dat verschil ook pas ziet als je zelf ook taarten maakt .. deed ik dit niet dan vond ik die van theepot waarschijnlijk ook erg mooi gemaakt )... voor theepot:.. het is een mooi taartje, maar ik kijk er met andere ogen na dan mensen die geen taarten maken,. dus trek je aub niet te veel aan van wat ik zeg hihih
Onze taart had een vulling van een mousse van excotische vruchten en echte champagne. Verder was de decoratie niet van marsepijn gemaakt, omdat ik dat niet lust, maar van iets anders (weet zo snel niet meer waarvan) en dat dreef de prijs ook een stuk op. Maar hij was echt superlekker!
oh maar daar had ik het ook niet over.. meer over hoe hij gemaakt is... tja hoe leg je dat uit?... hoe de letters gemaakt zijn, hoe strak de marsepein erop ligt etc.. dat is niet iets dat met jullie smaak te maken heeft.. (die vind ik trouwens wel erg leuk).. maar ik zie gewoon veel verbeter punten in het decoreren, en daarom dacht ik dat hij niet door een professioneel iemand gemaakt was...
heel veel mensen noemen zich tegenwoordig professioneel terwijl ze amper 10 taarten gebakken hebben he. Ik zeg niet dat dat zo is met die van theepot, maar het gebeurt heel veel. Ik heb ruim 100 taarten gebakken (en ook een aantal bruidstaarten) en ik durf mezelf nog niet eens prof te noemen.
mijn moeder schoonmoeder en zussen hebben allemaal hard gewerkt aan de cupcakes (die wist ik dat in ze kreeg) het kleine taartje is ook van cupcake beslag maar in een grotere vorm gebakken en door een van mijn zussen versierd! die mochten wij aansnijden voor ons ook een feestje in de achter tuin van mijn ouders.
Geweldige taart!!!! ben ook heel nieuwschierig hoe hij eruit ziet als hij "af" is want ik mis die figuurtjes inderdaad wel een beetje wanneer zijn jullie 5jaar getrouwt???
Zo ik zie hier mooie en lekkere taarten (zo zien ze eruit tenminste) Wij gaan volgend jaar pas trouwen maar laten door iemand die veel taarten als hobby maakt voor ons een taart maken niet zo duur maar ook erg lekker! Ze heeft al een paar keer meer bruidstaarten gemaakt en die waren ook erg mooi en lekker!
4 september 2012 helaas pas -vind het zelf ook wel jammer, maar ik zou niet weten wie de taart op moet eten als ik hem zelf nu ga maken en met 5 jaar vind ik het wel leuk om een feestje te geven...