Deze hebben we nog niet gehad....show je bruidstaart

Discussie in 'De lounge' gestart door 00Wendy00, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Onze ringen:

Edelstaal met gouden randje, inscriptie alleen onze namen. Ik heb 3 briljantjes :)

2. Within

Within Niet meer actief

En mijn boeket! Is 2 weken mooi gebleven.

Verder droeg ik witte Dr Martens als trouwschoenen en hadden we een Bentley uit 1965 als trouwauto :p Als jullie foto's willen roep maar :p

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    En wij hadden een Limooooooo :p

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Onze ringen, van Bvlgari

5. Within

Within Niet meer actief

Leuk!! Wilden wij eerst ook maar ging beetje veel geld kosten aangezien we 200km moesten reizen..

Overigens ons (onbedoelde :p) Within Temptation thema uitte zich in:

- Mijn jurk was nagemaakt van 1 van haar jurken
    - Ik droeg witte Dr Martens (mijn man droeg overigens kisten)
    - Muziek tijdens ceremonie van hun (alleen tijdens tekenen paul de leeuw)
    - Teksten in uitnodiging en op de bruidstaart. Werd ook voorgelezen in de kerk (maar dat hadden wij niet gepland)
    - Veel WT fans te gast en kaartjes van de band zelf gehad
    - Beide WT fans :p
    - Muziek tijdens de receptie was hun akoestische CD
    - De speech van de ambtenaar ging ook veelal over WT :p

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

within@ fotooooosssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!

7. Within

Within Niet meer actief

Ok :p

Schoenen... (waren laarzen.. lopen tot net onder de knie)

8. Within

Within Niet meer actief

En onze auto

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
  10. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Mooi hoor.

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier onze trouwtaart, geen standaard taartje ;)

12. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Lol. Krijg er zelf ook trek van. En ik ben nog wel op dieet nu :-S

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik maak zelf taarten, en vraag voor gewone taarten doorgaans tussen de 1,50 en 2,00 per persoon. En die worden bij mij thuis opgehaald door mensen zelf. Dat is een erg schappelijk prijsje, want ik houd er een uurloon van 2-3 euro per uur aan over!
    (nou is het ook hobby, dus da's niet erg, vind ik :))

Een bruidstaart zit vaak nog een proeverij bij, plus het bezorgen. Als je dan de materiaalkosten rekent, (al gauw een euro per persoon en bij luxere vullingen meer), en vervolgens de uren die je met zo'n taart bezig bent en de uren voor bezorgen en opbouwen.... dan worden er vaak juist belachelijk lage prijzen gevraagd voor bruidstaarten!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet niet of je al antwoord gehad had.... maar bij deze van mij iig :)
    De materiaalkosten zijn doorgaans niet de grootste kostenpost. Die zullen, afhankelijk van wat je precies voor kapsel of cake hebt en welke vulling je gekozen hebt, varieren tussen 1,00-1,50 p.p.
    Maar vervolgens wordt een bruidstaart meestal bezorgd door degene die 'm maakt, heb je vooraf een proeverij om zelf de smaak te kiezen die je het meeste bevalt, (waarbij je doorgaans minimaal 3 smaken te kiezen hebt), en zitten er nogal wat uren werk in een dergelijke taart.
    Rekenvoorbeeldje: een bruidstaart voor 100 personen zal doorgaans aan materiaalkosten zo'n 100 tot 150 euro kosten.
    Maar, je komt dus een keer proeven: zeg 4 taartjes met 4 verschillende vullingen, die in verhouding dan meer kosten dan die 1,00-1,50 p.p., want kleine taartjes en meer vulling moeten maken dan in de taarten past.
    Vervolgens met maken van de taart zelf: uren voor bakken, uren voor de vulling, uren voor het bekleden en opmaken van de taart....
    Zeg zo'n 8 uur in totaal. Als je rekent met 15-20 euro per uur, (geen gek bedrag als je daar nog van alles aan kosten van moet betalen, zoals een ruimte waar je de taarten maakt, belasting die betaald moet worden over inkomsten, BTW, enz enz).
    Dan de bruidsdag zelf: taart moet bezorgd worden en op tijd opgebouwd worden, zeg eens 2,5 uur in totaal, met de gemaakte kilometers er nog bij. Er moet een standaard zijn vaak, waarvoor ook kosten doorberekend mogen worden, (per slot van rekening is dat ding nodig om jouw taart op te zetten). Die standaards zijn niet goedkoop in de aanschaf...

Als je dat allemaal eens optelt, kom je al gauw uit op een bedrag richting de 400 euro.... 4 euro p.p. dus.
    En dan heb je iemand die goedkoop bakt, en er geen hoog salaris aan overhoudt.
    Dat voor bepaalde kwaliteit taarten dus hogere prijzen gevraagd worden, vind ik niet gek!

Er mag natuurlijk wel verschil zitten tussen iemand die er z'n eigen bedrijf in heeft of een hobbybakker. Die laatste heeft geen bedrijfsruimte te bekostigen en dat scheelt een hoop in je kosten ;)

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Als je op 25 mei dat jaar in Zwolle was geweest...;)
    Wij hadden 'm in het zwart en we mochten er zelf in rijden, vond mijn man wel heel gaaf!!!

Trouwens dat Within' thema, GEWELDIG!!!!
    Ben niet zo van de bruidstaarten (en hadden er dus ook geen), maar die van "the other half" was wel heel mooi. En die witte dr. Martins!!! Helemaal gaaf!!!

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Deze is leuk!

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zelf wil altijd wel voor kwaliteit betalen...
    Maar wij zijn er nog niet overuit wat we willen....denk wel dat het van een banketbakkerij wordt...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat heel veel mensen niet benoemen dat taarten bekleden één ding is maar een extreem goeie en lekkere taart bakken is een tweede. Je betaalt niet alleen voor de versieringen en het handwerk maar als het goed is voor de kwaliteit van de feitelijke taart.

Ik heb heel wat taartjes mogen proeven in mijn leven en hoeveel veel taarten prachtig versierd zijn (echt heel kunstig) zijn ze zeker niet altijd 'goed'.. Er zit nog wel wat verschil tussen 'lekker' en 'echt goed'....
    En die vind je toch heel vaak (in mijn ervaring) bij de professional. (en dus meestal niet bij de plaatselijke bakker en ook niet bij de hobby taartenmaakster). Het maakt de meeste mensen trouwens niet zoveel uit.. lekker is vaak meer dan voldoende

19. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    De 4-span die wij hadden, was 600,-
    Voor 4 uur, incl. 2 koetsiers ;)
    :D

20. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Zie bericht hierboven ;)

Was echt een zeer geslaagde verrassing;)

Veel met de paarden staan troetelen;)

Deel Deze Pagina