Mijn dochtertje is nu net ongeveer 2 maanden oud, geboren op 2 maart. Alleen ik stuit tegen een gigantische probleem aan- wij hebben een heeele grote eter. Ons meisje zit nu zo op schema: 5 uur sochtends fles van 210cc, 10 uur sochtends fles van 210cc, 3 uur smiddags fles van 150cc, 6 uur avonds fles van 150cc en om 11 uur-12 uur savonds/snachts een fles van 150cc. Ze laat netjes 5 uur tussen iedere voeding, behalve als je richting de avond komt.. Ze krijgt nu 210cc+210cc+150cc+150cc+150cc= 870 CC Ze weegt nu 5 kilo en 25 gram, en ze mag of 5 flesjes van 150 of 6 van 120.. Ze zit hier alleen heel erg overheen.. Ik ben bang dat ze binnekort al naar de 1 liter zit en we moeten nog even voordat ze uberhaupt bijvoeding mag geven. Ik heb vier verschillende flesjes, Nuby, Breastflow, Avent en Difrax. Met alle flesjes heeft ze de fles binnen 10 minuten op. Op alle flesjes zitten de kleinste speen S van 0+ maanden. De nuby en difrax doet ze het beste op en krijgt ze het net 10 minuten mee. Uitstellen doen wel al zoveel mogenlijk als het kan, meestal lukt het wel een half uurtje dat ze stil is maar dan zit je alsnog op die 5 uur, en we hebben gemerkt des te langer we een voeding uitstellen des te eerder ze voor de volgende voeding komt.. dus het heeft alsnog weinig nut.. dan moeten we het uitstellen op de normale tijd te zetten.. Het zijn niet darmkrampjes, het is niet aandacht, ze blijft dan ook gewoon krijsen tot ze eten heeft.. 120cc in een fles geven is gewoon NIET mogenlijk.. Ze of slaapt een half uur-uur en komt opnieuw of blijft brullen, of nja, meer krijsen voor meer.. Speentje neemt ze ook geen genoegen mee. Ik heb het gevoel dat ze zelfs meer honger krijgt van forte.. Ze krijgt nu 2 van de 6 flesjes forte.. niet meer omdat ik vermoed dat het niks doet. Ik vermoed wel dat ze alles een beetje aan het regelen is, maar ze heeft vanaf het begin te veel gegeten. Toen ze op 6 flesjes van 120cc mocht zitten zat ze al op 6 flessen van 120cc en 1 van 150.. en nu dat ze 5 flesjes mag van 150 drinkt ze 2 van de 5 van 210.. Een snelle drinkers.. en eentje die veel drinkt.. en een mama die te einde raad is ;( Is het slecht voor haar dat ze nou al zoveel drinkt? Is er misschien een andere "betere" fles, hier word altijd difrax gezegt in de omgeving .. Toch misschien helemaal overstappen op forte?
Hoi, Het is zeker niet gek dat je kindje 870 ml voeding wil drinken. Vaak helpt het om de voeding iets dikker te maken met nutriton, dan kan je kindje wellicht iets langer over een flesje drinken en zal ze er ook meer verzadiging uithalen. Ik denk dat het geen kwaad kan om haar iets meer voeding te geven, maar dat kun je beter nog even bij je CB navragen. Groetjes Eveline