Oplossing gezocht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Wie heeft er een handige tip voor ons om te zorgen dat Ties niet bij het katten voer kan? Het heeft een soort magische aantrekkingskracht op hem en kan er maar niet van af blijven. Nu vind ik het zelf niet fris om het voer dan op de achtertafel of iets dergelijks te zetten en al helemaal niet op het aanrecht, aangezien mijn katten daar niet op komen. Ties er vandaan houden werkt niet, nee zeggen werkt niet, vind hij alleen maar leuk. Hij heeft al eens per ongeluk een brokje in zijn mond gehad en hij vond het niet echt smaken. Ben de hele dag bezig om hem er vandaan te halen. Nu heb ik nog ' het geluk ' dat hij alleen nog tijgert, en ik er steeds op tijd bij kan zijn maar als hij straks gaat lopen word het volgens mij de hele dag een soort marathon naar de keuken. (we hebben trouwens een hele brede open keuken dus een traphek ervoor of de deur dicht gaat ook niet.)
    Tips graag!

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Kun je niet van die ophangbakjes kopen, en die op eethoogte aan de muur hangen? Of een verhoging maken, waar de katten op kunnen gaan zitten eten?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het kattenvoer alleen neerzetten als hij slaapt of in de box zit?

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Misschien voerbakjes kopen met een timer, die gaan dus pas open om een bepaald tijdstip (die je in kunt stellen).

5. sim

sim Niet meer actief

haha, zijn die er, ik zie het helemaal voor me, katten een alarm om wanneer de voerbakken open gaan haha :)

misschien een plank ofzo/

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    idd een verhoging maken.
    Of de katten boven eten geven, of op de trap? of in de gang? ( weet niet hoe jullie indeling van het huis is ;) )

7. Niet meer actief

ik zou smorgen en savonds het bakje neer zetten.. de kat heeft dan vanzelf wel door dat het dan etenstijd is ;)

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hihi wat leuk dat ik dit lees. Vroeger scheen ik ook altijd achter de kattenbrokjes aan te zitten volgens me moeder :confused: en ik deed ze ook in me mond :p :( :( :confused:

Maar idd ik zou ze even wat hoger zetten want is niet zo fris he ;)

Groetjes Marijke

9. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, vervelend he?! Mijn zusje scheen "er groot van geworden te zijn" vroeger, ze vond ze heerlijk! Maar erg fris lijkt het me niet :(

Maar je zegt dat Ties de brokjes niet lekker vond. Kan het dan zo zijn dat hij ze juist in je mond stopt, omdat jullie er elke keer op reageren? Heb je geprobeerd om helemaal niet te reageren? Veel zullen ze niet oplopen van een paar brokjes en als hij ze vies vindt, zal hij ze misschien van zelf laten staan. En anders de katten aanleren op bepaalde tijden te eten en ze bijv. een half uurtje in de gang te zetten met hun brokjes, zodat ze toch rustig kunnen eten. De katten zullen snel genoeg door hebben dat ze hun bakje moeten leegeten, omdat het anders weer verdwenen is.

succes in ieder geval. En als hij een oranje mond heeft van de brokjes, wel even een fotootje maken, he?! :)

10. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    hahaha ja lekker, bedankt, zal ik doen! Nou, zal het proberen, het op aparte tijden eten geven. Hem negeren heb ik ook al geprobeerd, maar het baat allemaal niks. Zal jullie tips eens gaan uitoefenen. Thanks

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi wij snoepten vroeger altijd van de hondebrokken : Frolic

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Bij ons staat sinds Jelina er is het hondenvoer in de gang. En aangezien 1 van mijn honden de deuren openmaakt, kunnen ze lekker eten wanneer zei dat willen. Moet alleen snel weer achter de honden de deur dicht doen, want Jelina is er als de kippen bij als de deur open gaat hihi,

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    het kattenvoer bij ons staat in de gang.....Teun kijt er alleen naar als we de kat eten geven als hij erlangs naar de trap kruipt voor naar bed doet hij er niets mee.....dus evt andere plek zoeken?

enne een kattenbrokje is niet slecht hoor....

14. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Mijn oudste kon ook nooit bij de kattenbrokken weg blijven, vooral toen ze zelf vooruit kon bewegen.
    Stopte ze ook in de mond.
    Met Cecile zou het nu met de hondenbrokken inderdaad ook lastig worden want het lijkt ook inderdaad dat die brokken magneten zijn.

Trouwens katten-hondenbrokken worden gewoon van vlees, vitamines en mineralen gemaakt en geen restafval ofzo.
    Heb zelf bij Iams gewerkt en daar moest je steeds weer omkleden (Helemaal schoon pak) zodra je de kantine of naar de wc was geweest en elke keer door een ontsmettend middel lopen met je sloffen. Dus de dieren hebben nog beter hygienie,s eten dan wij.

15. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Hier ook hetzelfde probleem. Hij heeft ook weleens brokjes zitten eten, maar nu vindt ie het leuker om de brokjes in het water te gooien en er lekker mee te kliederen. We zetten de bakjes meestal dus maar weg...

Deel Deze Pagina