Nou, de jasjes zijn alletwee binnen..we twijfelen best wel haha. De blauwe is echt van goede kwaliteit, netjes gestikt en afgewerkt en goed gevoerd. Wel minder dik dan de witte en wel wat stug. Het is echt een jasje maar dan mini-formaat. Tegen wind lijkt het me ideaal, maar ik vraag me af (n.a.v. posts in dit topic onder andere) in hoeverre het echt comfortabel is voor de kleine. Aan de andere kant denk ik, februari - maart kunnen vaak nog best guur zijn, dan lijkt me deze in combinatie met een goede voetenzak ideaal. De witte lijkt meer op een slaapzak, heel zacht materiaal. Ook gevoerd maar wel iets minder goed afgewerkt. Hij lijkt me makkelijker aan te trekken bij de kleine omdat het materiaal veel zachter/vouwbaarder is, maar dan vraag ik me weer af in hoeverre deze harde windstoten buiten laat..
@ Yasmina: ligt ook echt aan je kindje en hoe je bijv de maxicosi gaat gebruiken. Hier heeft ze zelfs nooit een jasje of dikker vestje er in aan gehad (terwijl ze een januari kindje is). Maar ze ging dan bijv van thuis in de voetenzak met mutsje op, 20 sec buiten, in de auto (ook snel warm) en dan weer even kort buiten om weer zo ergens binnen te zijn. Met een jasje of vestje had ze het echt veel te warm gehad! Wandelingen maakten we met de wandelwagenbak en daarin lag ze onder een dekbedje met mutsje op en ook nooit een vestje of jasje. Pas nu de voetenzak eruit is heeft ze af en toe een dun vestje aan als jasje achtig iets en dan soms een dun dekentje over de voetjes. Ga hier dus echt pas een jas gebruiken als ze in de wandelwageninzet gaat zitten en dat gaat waarschijnlijk pas ergens rond augustus worden (7 maanden). Eerste jasjes had ik hier dan ook pas in maat 74
Maxi Cosi wordt weinig gebruikt als ik het zo overzie. M'n partner is veel en vaak van huis en we hebben één auto. Meeste ga ik dus lopend doen met de wandelwagen. Ligt er dus aan hoe snel de kleine overgaat op de wandelwageninzet. Als dat op vier maanden is zoals sommigen is het jasje ideaal, maar als het pas op zeven maanden is zoals jouw kleine hoop ik tegen die tijd (mei) wel een iets dunner jasje/vestje te kunnen gebruiken..XD
Wij dachten dat ze regelmatig een jasje aan zou hebben, maar hadden we echt niet hoeven kopen. Achteraf was een fijne slaapzak voor in het autostoeltje misschien wel handig geweest. Zo'n baby is haast niet te wurmen ineen jasje. Vestje van noppies vind ik wel fijn, sowieso de noppies stofjes hebben heel veel rek, ideaal!
Nou dames, heb ze lekker alletwee teruggebracht! Had een heel leuk jasje/vestje gezien bij C&A wat ook nog eens de helft van de prijs was, dus hou lekker die. Heerlijk zacht, makkelijk aan- en uittrekken en goed warm.