Mijn vriend vindt de Belgische naam BRIEK nu helemaal geweldig. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Het kan allebei de kanten op. Ik moet er aan wennen, Wat vinden jullie ervan, erg vreemd of wel te behappen? Betekenis Briek: De jongensnaam Briek is afgeleid van Alberik en heeft als letterlijke betekenis "heerser over bovenaardse wezens". Briek Schotte (1919-2004) was een Belgisch wielrenner die de Ronde van Vlaanderen tweemaal won (1942 en 1948) en tweemaal wereldkampioen werd (1948 en 1950). De wielerwedstrijd GP Briek Schotte, die in Desselgem wordt gereden, is naar hem genoemd.
Ik vind het een aparte naam en zou er zelf niet snel voor kiezen. Komen jullie zelf uit België? Als de naam daar vaker voorkomt is het natuurlijk een ander verhaal...
Ik vind het ook niet zo'n mooie naam en ik denk dat als je nu twijfelt dat je het niet moet doen. Heb het idee dat je meteen allebei een wauw gevoel moet hebben bij een naam
Inderdaad in Friesland is het een woord voor iets dat niet helemaal goed zit: verkeerd / raar / schreef. Sowieso zou ik de naam als je al zo twijfelt niet kiezen.
Betekent in Limburg briek niet baksteen? Zal wel niet overal zijn. Maar ik denk dat je die naam heel vaak moet gaan benoemen om er aan te wennen Ken wel een bieke als meisjesnaam. Heel schattig en is ook Limburg voor bijtje
Ik vind hem leuk, stond zelfs op ons lijstje, maar ja ik ben Belg. Ja "une brique" is in het Frans 'baksteen', maar dat kan je van nog namen zeggen: Floor, Siemen,... Verder stond op ons lijstje: Warre Baste Dré Aster Jenne (die werd het) Joppe Succes, Emilie
Ik sta er af en toe wel versteld van hoe mensen hun kinderen noemen of willen noemen... Zo nu dus ook : Briek ?!? ..nee sorry
volgens mij is dat niet alleen in friesland hoor Briek is gewoon ook in brabant gammel en niet goed hha. ik ken wel een Driek vind ik ook niks maar beter dan briek.