Ik heb jullie advies even nodig. Een oude vriendin van mij is verleden jaar haar kindje verloren. Het is nu dus bijna 1 jaar geleden. Het kindje is vlak na de geboorte overleden. Ik wil nu graag een kaartje sturen dat wij aan ze denken, maar ik weet niet wat voor soort kaartje ik moet sturen. Want iets met sterkte erop, klinkt zo hard of niet? Aan de ene kant is het ook een soort 'verjaardag' maar ook de overlijdensdag. Ik vind het moeilijk en wil ze niet meer 'pijn' doen dan ze al hebben. Ik bedoel daarmee dat ik ze niet wil kwetsen met een verkeerd gekozen kaartje. Wat zouden jullie doen? En zouden jullie een kinderlijk kaartje kiezen of juist niet? En heeft iemand nog een mooi gedichtje wat ik erbij zou kunnen zetten? Alvast bedankt!
ik zou een mooie neutrale kaart kiezen zonder tekst ( zo heb ik van de week een kaart gestuurd met een soort gelijke rede op de kaart stond een witte veer in het water met een grijze rand heel simpel maar wel mooie) en daar je verhaal in zetten en versturen , zo laat je toch weten dat je aan ze denkt !
Ik zou of een blanco kaartje sturen met een mooi plaatje of iets van een "we denken aan jullie/onze gedachten zijn bij jullie"-kaartje.
Ik heb zelf ook net 1 jaar geleden mijn kindje verloren. (24 januari) en afgelopen week ontvingen wij dus ook het één en ander aan kaartjes. Ik vond de kaartjes met 'sterkte' erop prima hoor. Of kaartjes met "ik denk aan je". Ik zou geen kinderlijk kaartje doen. Dat zou ik zelf niet leuk gevonden hebben. En ik vond het al heel fijn dat ik uberhaubt kaartjes kreeg. Want vorig jaar kregen we er wel 100 toen ze overleed, nu een stuk of 12. Ik vond het ook fijn om bloemen te krijgen. Gewoon dat mensen er aan denken en je een beetje willen troosten.
ik denk dat het geen bal uitmaakt wat voor kaartje precies alleen al het feit dat je een kaartje stuurt vinden mensen al fijn denk ik
Ik zou denk ik kiezen voor een kaart met een mooie bloem erop, zonder (voorgedrukte) tekst. En dan zelf een lieve tekst erop schrijven.
Ik heb vrienden van ons een kaartje gestuurd met een schatkist op de voorkant en de naam van de kleine man erop. Aan de binnenkant een tekst over hem als sterren piraatje ( ze noemde hem piraatje door het veel te grote mutsje wat hij op had) en ze hebben inmiddels een zoontje erbij gekregen en hem beschreven als de schat van zijn grote broer. Verder wel gefeliciteerd met de verjaardag van hun zoon en broer en veel sterkte gewenst.
Sowieso goed dat je iets laat horen. Ik zou voor een neutraal kaartje gaan en dan in de kaart iets schrijven. Moeilijk is het sowieso.
Ik sluit me aan bij Jel. Laat ze weten dat je hun kindje niet vergeten bent op een manier die bij je past. Het is zo fijn als onze vlinderkindjes niet vergeten worden!
Dank je wel dames! Ik heb voor een kaartje gekozen met een bloem erop en sterkte. Daarin zet ik dan iets voor ze. Het blijft idd heel moeilijk, we waren samen zwanger enzo. Het is gewoon zo oneerlijk.. @Jel: Bedankt voor je advies, maar jeetje wat jij hebt meegemaakt is ook verschrikkelijk zeg. Zo ontzettend oneerlijk @Alien: Vlinderkindjes zijn net zo belangrijk als alle andere kindjes. Ik vind het soms verschrikkelijk hoe mensen reageren of juist niet reageren in dit soort situaties.
@Danielle: Toch wel bedankt voor je berichtje! Ik heb erin gezet: Lieve ...en ... Vandaag (datum) zou eigenlijk een hele mooie dag moeten worden, maar tot ons grote verdriet besliste het lot anders. Lieve en mooie ... zal altijd in onze gedachten blijven en we zullen hem zeker nooit vergeten. Ook al is hij nu daarboven, hij zal altijd hier beneden in onze harten blijven. Veel sterkte vandaag, (Onze namen.)
heel mooi meid! ze zal het zeker waarderen dat de mensen om haar heen het niet vergeten of niet durven om iets te sturen.. je laat juist zien wat een goede vriendin je bent!