Hallo, Mijn man en ik hebben het vaak gehad over het willen van een tweede of nog langer wachten. Begin augustus gaf mijn man aan, er klaar voor te zijn en ikzelf ook. Een dag later heb ik meteen de HA gebeld om een afspraak te maken, om het Mirena spiraaltje te verwijderen. Is die man weer op vakantie . Naar een vervanger durfde ik ook niet goed voor zoiets, dus maar braaf gewacht. Maar na twee weken hield ik het niet meer, en heb ik toen ik naar de WC ging, geprobeerd om het zelf te verwijderen. En het floepte er zo uit. Zo te zien, was het er compleet uitgekomen. Dat was 24 augustus. Inmiddels is het 25 september en ben ik nog niet ongesteld. Vorige keer werd ik na het verwijderen van het spiraaltje zo ongesteld. Bestaat er ook zoiets als ontpillen, maar dan na het hebben van een spiraaltje, of zal ik toch maar een afspraak met de HA maken, om te kijken of het er wel helemaal goed is uitgekomen. Ik weet het: het klinkt behoorlijk smerig dat ik het zelf heb gedaan. Schaam me er nu ook wel een beetje voor, dat ik niet gewacht heb op de HA
Afspraak maken! Je kan wel wat beschadigd hebben ofzo. hihihi ik snap je ongeduld wel, maar dit is wel gevaarlijk natuurlijk.
Hoi! Als ik jou was zou ik toch even een afspraak maken bij de huisarts om het zekere voor het onzekere te nemen. Het hoeft er natuurlijk helemaal niet mee te maken te hebben maar toch....ik zou me er wel prettiger bij voelen...succes!
Oei! Dat was niet zo slim . Naar de HA. Hopelijk geeft die je niet al te hard op je d**der dat je 't zelf hebt gedaan.
ja ik zou ook maar even een afspraak maken dan kan je teminste wat zekerheid krijgen laat je het even weten? groetjes
Heel veel succes! En schaam je niet te erg bij de huisarts hoor, wat die allemaal te horen krijgen.. die staan niet meer zo gauw met hun oren te klapperen hoor, zeker niet van zoiets. Ik denk dat je gewoon nog wat hormoon had zitten en dat het allemaal nog op gang moet komen Nogmaals succes
Heej Mama van Maud! Nu heb jij al een bevalling achter de rug en is de kans groter dat een spiraaltje er soepeler uit komt. Laat het even checken joh, dan ben je gerust, hoop dat het allemaal oke is! Maar ik wil andere meiden WAARSCHUWEN voor Doe-Het-Zelf acties! : Ik was de afgelopen weken best zenuwachtig voor het verwijderen van mijn spiraaltje: ik woon al een tijd ver ver weg, waar ziekenhuizen en dokters niet altijd het gewenste niveau hebben.... Nou heb ik hier wel een "eigen" arts bij een kliniek van goede internationale artsen, maar die was NET op reis, dus daar had ik weinig aan. Er was wel een andere dokter aanwezig.... Verdorie, iemand anders.... Of toch zelf doen?.... (ik had om mn zenuwen te sussen wat forums afgezocht naar ervaringen. Er werd heel vaak gezegd: "fluitje van een cent!", en sommigen meiden hadden ook zelf het spiraaltje verwijderd.) Ik toch maar naar de dokter, leek me verstandiger. Ik ben zoooo blij dat ik niet zelf een poging gedaan heb dat ding er uit te trekken, want het verwijderen was echt GEEN FLUITJE VAN EEN CENT hoor! (ter info: ik heb nog geen kids gehad) Ok, laat ik duidelijk zijn en niemand bang maken: het was echt niet heel erg pijnlijk hoor, het was vooral zo dat er best wel wat kracht voor nodig was om het spiraaltje eruit te trekken. Dat was me dus nooooit zelf gelukt! Meiden, wees verstandig, gewoon even naar een huisarts toe! Ook als het een invaller is.
Debbie, je hebt helemaal gelijk hoor. Mijn idee was ook: kijken of het makkelijk ging. Als ik harder zou hebben moeten trekken, of het ging pijn doen, dan was ik gestopt. Maar het ging zo soepel, zelfs helemaal niet pijnlijk... Denk dat ik nog tot volgende week afwacht. Dan is het precies zes weken geleden. Voor het geval er nog hormonen in mijn lijf zitten. Na die zes weken denk ik dat die hormonen mijn lijf wel uit moeten zijn, en dat ik dan naar de HA ga.
Dat het geen slimme aktie was heb je inmiddels wel begrepen Maar ontpillen ofzo hoef je niet hoor, na een Mirena. Mirena geeft amper hormonen af dus je kan in principe meteen zwanger worden. Ik ben benieuwd wat je ha van je aktie zegt :-D Succes
Nu wordt ik eigenlijk toch wel heel benieuwd hoe je er eigenlijk bij kan. Dat ding zit toch in je baarmoeder? Ja, weet ik veel. Ik heb nog nooit een spiraaltje gezien.
lol gewoon naar je ha gaan zonder je te schamen is eigenlijk niks aan als je bedenkt dat die mensen wel vaker 'rare' dingen te horen of te zien krijgen dat is hun beroep nou eenmaal en je bent vast niet de eerste je moest es weten met wat voor rare dingen ik allemaal naar mn ha ben geweest, had zelfs een keer een tampon overdwars ergens heeeel ver waar ik ni meer bij kon haha Ze vroeg niet eens hoe dat zo was gekomen, denk dat ze dat zelf ook wel wist Succes ermee!
Ik heb jullie advies opgevolgd, en een afspraak gemaakt bij de HA, voor woensdag. Helaas kon het niet eerder, maar ik hoop nog steeds dat ik voor die tijd gewoon ongesteld wordt, of dat ik gewoon zwanger zou zijn. Dat zou natuurlijk nog mooier zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben wel heel benieuwd. Ik heb hem bij de gyn weg laten halen. Dat was echt tikke werk. Ik heb wel eens een onderwerp geopend over het zelf verwijderen van het spiraaltje omdat de gyn zei dat je dat zelf kon doen . Maar ik durfde het niet. Heb je je spiraaltje nog kun je zo ie zo effe nakijken of alles er nog wel op en aan zit.
ik heb die van mij er ook zelf uitgehaald en wel geheel perongeluk .. ik wilde weten hoe stevig het vastzat ..niet dus want bij de minste trek floepte hij eruit hehe .. daar zat ik dan, verbaast te kijken .. ik had echt een blik van huh? hoe kan dit nu en hij zat er nog maar een paar maanden in en had me flink wat geld gekost maar ach .. ik kon er achteraf wel om lachen .. toen ook naar de dokter gegaan en naar het schijnt hebben heel veel vrouwen dat dus al eerder gedaan uit ongeduld of nieuwschierigheid ik was niet de eerste in ieder geval
Oja Fleur, zei de gyn dat je dat zelf kon doen.... Dan vind de HA het misschien een iets minder domme actie hahaha. Ik heb mijn spiraaltje inderdaad nog. Die neem ik mee, zodat hij kan zien of alles er nog op en aan zit.
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=41703 Ik was helemaal verontwaardigd en heb toen deze vraag gesteld
Hahaha auraly, Ja dan zit je raar te kijken. Wat heb je toen gedaan? Heb je opnieuw een spiraaltje laten plaatsen, of hebben jullie maar van de gelegenheid gebruik gemaakt
Nou hehehe, ik ben gisteren ongesteld geworden. Dan kan ik nu eindelijk een banner kiezen... Voor mijn gevoel kunnen wij nu echt serieus aan de slag.