Acupunctuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LVtje, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wie heeft er ervaring met acupunctuur gericht op je kinderwens?

Op internet staat dat het kan bevorderen bij de volgende dingen:

Heb zelf zoiets van baat het niet schaad het niet.
    Mijn cyclus is op zich redelijk regelmatig, maar mijn menstruaties wel erg licht waardoor ik me soms afvraag of mijn baarmoederslijmvlies wel van normale dikte is.

Heeft er iemand ervaring met behandelingen?

2. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Yep! Ben er vorig jaar september mee gestart, mijn eerste cyclus was direct helemaal ontregeld (50 dagen). Daarna is de lengte van mijn cyclus redelijk constant geworden, tot deze keer.
    Ik vond de behandelingen fijn, werd er rustig van. De bedoeling is om je lichaam weer in balans te krijgen en blokkades weg te nemen. Bij mij waren dat vooral "piekerpuntjes" die steeds terugkwamen. De behandelingen werkten wel iets, maar ik zou geen wonderen verwachten.
    Na 14 behandelingen ben ik er, in overleg met de acupuncturist, mee gestopt.
    Kijk overigens wel even goed na hoeveel je verzekering vergoed. Bij mij was dat 200 euro per jaar en met 55 euro per behandeling zit je daar natuurlijk zo aan.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik ook! Ik vond het ook fijn, mijn cyclus werd wat constanter en mijn PMS een heel stuk minder.

Het is geen wondermiddel, maar wel fijn.

Na 8 maanden ben ik er mee gestopt :).

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wonderen verwacht ik er uiteraard niet van, maar jullie verhalen klinken wel al prettig.

Heb nu zo iets van, baat het niet dan schaad het niet.
    Wie weet helpt het me net een klein beetje, eventueel ook met de pijnklachten die ik heb waarvoor ik geen medicatie meer kan slikken. Al die jaren medicatie zal zeker niet goed zijn geweest voor m'n lijf, dus misschien helpt dit net om het weer wat terug in balans te krijgen.

Dank jullie wel voor het delen van jullie verhaal!

5. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er na mijn MK mee begonnen ook omdat ik eigenlijk 10 kilo wilde afvallen en dit met mijn PCOS gewoon niet lukt. Ik heb tussen de mk en mijn volgende zwangerschap 2 behandelingen gehad, die dus gericht waren op verbetering van het afvoeren van afvalstoffen en hormonen.

Maar tja, was het de acupunctuur of gewoon de medicatie? Ik denk baat het niet dan schaadt het niet en ik ga zowiezo nog 2x dit jaar erheen voor een behandeling!

6. nani1234

nani1234 Actief lid

18 jul 2014
    237
    11
    18
    #6 nani1234, 1 nov 2014
    Laatst bewerkt: 1 nov 2014
    Ik heb of beter gezegd had dun baarmoederslijmvlies.
    Ik heb een beetje op internet gekeken en zag op forums in noorwegen dat veel daar fructus femina aanraden. 3 x daags 10 druppels. Ben daar 3 weken geleden mee begonnen. Net voor eisprong en ben nu zwanger.
    Het is niet goedkoop, ik heb het vanuit denemarken besteld.

Babyklister - Lynhurtig levering af Babyklister

Deel Deze Pagina