Ben ik nou wel of niet 'echt' ongesteld geweest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kate80, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kate80

Kate80 Lid

18 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hallo dames!

Ik heb een vraag die me erg bezighoudt.
    7 juli ben ik gestopt met de pil (microgynon 30) en ben een paar dagen later, op 10 juli, 'ongesteld' geworden.

Nu ben ik op 10 augustus ongesteld geworden, tenmiste, dat denk ik. Het was nl. maar heel weinig.
    Het is ook wel heel toevallig dat deze ongesteldheid kwam op dezelfde dag als dat ik ongesteld werd in m'n stopweek met de pil (woensdag).

Toen ik nog pilde, was ik 5 dagen ongesteld.
    Nu was dat maar een kleine 3 dagen en heel minimaal.

Nu is mijn vraag; is dit een echte spontane ongesteldheid geweest of denkt mijn lichaam nog steeds dat het een 'fake' ongesteldheid aan moet maken omdat het denkt dat ik de pil nog slik (wat niet zo is).

Weet iemand hier een antwoord op?

Bedankt alvast!

2. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    ik denk dat je gewoon ongestelt was en dat die lichter was omdat je geen hormone meer slikt 3 dagen is heel normaal. je lichaam is waarschijnlijk ook nog aan het ontpillen dus kan best zijn dat de maanden straks wat langer worden

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je bent echt ongesteld geweest...duurde bij mij na stoppen van de pil ook inens korter.

Voor stoppen met de pil 5 dagen, na stoppen met de pil 3 dagen.

4. Kate80

Kate80 Lid

18 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Oké, dat betekent dus dat, wanneer ik gewoon echt ongesteld ben geweest, ik dus nu deze maand ook een eisprong heb?? :D

Want daar draait het natuurlijk allemaal om. :D
    (Sorry, voor misschien domme opmerkingen, maar het is net of ik m'n lichaam niet meer ken en ik twijfel overal aan ;))

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Juist! Zo'n 14 dagen voor je ongi is je eisprong. Als je uitgaat van een cyclus van 28 dagen.
    Reken maar uit wanneer je ei ongeveer zal komen!

6. Kate80

Kate80 Lid

18 aug 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Heb van de week de calculator even gebruikt.
    Ben even uitgegaan van een cyclus van 30 dagen. De afgelopen keer zat er exact een maand tussen (10 juli ongesteld na stoppen met de pil en daarna 10 augustus).

Juli had 31 dagen, dus met 30 dagen rekenen vond ik wel wat (het is nu toch even gokken denk ik). ;)

Dat betekent dat 24 en 25 augustus onze klusdagen worden, want dan zou ik de 26e m'n ei moeten hebben.
    Spannend hoor, pffff.
    Testdatum is dan 9 september :D

Jemig, wat doet dat een hoop met je zeg...

7. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij en ook zit in de fase of het nou wel of niet een ongesteldheid was. Ik ben 14 juli gestopt met de pil, 17 juli mijn onttrekkingsbloeding gehad. En mijn eerste ongesteldheid kwam op 15 augustus. Precies 29 dagen later. Ook dit duurde bij mij maar 2 dagen en niet zo veel als wat ik gewend was. De week ervoor had ik enorme pijnlijke tepels, nadat ik de ongesteldheid had was de pijn over.

Deel Deze Pagina