Hi allen Heeft iemand hier ervaring met het lang positief testen van ovu? Ik test wel met kruidvat maar deze lopen bij mij gewoonlijk ook altijd weer af. Ik heb nu voor voor de 8e dag een positieve ovulatietest. Afgelopen dinsdag was nog een groot folikel te zien op de echo. Maar die zou nu allang gesprongen moeten zijn toch? Maar ovu testen lopen niet af blijven constant positief. 14e zou mijn nod moeten zijn. Nu op 8dpo 2v5 gedaan maar die is gewoon negatief.
ik zie in je onderschrift staan dat je PCOS hebt. Ik heb weleens op het forum gelezen dat als je PCOS hebt dat ovulatietesten dan vaker/langer positief zijn, maar dat er dan nog geen echt eitje gesprongen is. Wel gek nu omdat je anders wel duidelijk op en afloop hebt.
Heb ik indd ook over gelezen alleen heb ik daarzelf nooit last van gehad. Mijn eierstokken gaven afgelopen dinsdag ook geen spoor van pco..en dus een grote folikel. Maar een andere verklaring kan ik ook niet bedenken..
Hier ook pco en altijd getest met ovulatietesten en altijd mijn piek kunnen vinden. Daarmee ook 3 zwanger geraakt, waarvan 2 *.
Dat weet ik helaas niet, echo was meer om te kijken of mijj bvs weer goed opgebouwd was(wel het geval) was na curretage erg dun namelijk. Zwangerschapstest was negatief, stel dat de ovu aanslaat op hcg had ik ook wel posi moeten testen met kriidvat toch?
Als er dinsdag nog een ei zat dan kan hij niet nu al posi aangeven door hcg want dat is er nog niet eens Hoe dik was je baarmoederslijmvlies tijdens de echo dan? Kruidvat testen staan er om bekend dat ze heel lang onterecht donkere strepen geven. Ik zou eens een ander merk proberen.
Kan het niet zo zijn dat ik al een eisprong heb gehad maar er nog een eitje aan het rijpen is(die dinsdag op de echo te zien was). Voel wel continu een spanning/tril/vlinder gevoel wat in mijn hoofd wel een eitje dat op knappen staat moet zijn ookal klinkt dit denk ik heel gek Gyn heeft me geen metingen verteld alleen dat alles er weer mooi uitzag.
Een follikel kan ook uitmonden in een cyste welke lang kan blijven zitten. Daardoor kunnen je ovulatietesten dan positief blijven. Je zou een controle-echo kunnen vragen. Geef aan dat je ovulatietesten al een hele tijd positief zijn en dat je bang bent dat je ei niet gesprongen is, maar in een cyste is veranderd. Ook kun je vragen om een bloedtest om te checken of je ei wel is gesprongen. Twee eisprongen tegelijkertijd op hetzelfde moment is mogelijk. Maar twee eisprongen met een tijd ertussen is echt totaal onmogelijk. Zodra je ei gesprongen is, maakt je lichaam namelijk automatisch een hormoon aan wat voorkomt dat er nog een eitje gaat springen later in je cyclus.
Bedankt voor de duidelijke uitleg Be Happy! Ik wacht het denk ik nog even af en anders ga ik na het weeekend wan de bel ttekken(dan is ook mijn nod dus zou een ovu tesr zeker negatief moeten zijn). Zou het wel heel zonde vinden als ik dan eens een mooi groot eitje heb wat dan toch een cyste geworden is