Hoi hoi, Zoals het onderwerp het al zegt ben ik met de eerste behandeling IUI bezig. Hormonen gespoten de afgelopen 1.5 week. Gisteren de laatste en morgen ochtend gaan ze beginnen met de inseminatie. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn. Zodat ik me een beetje kan voorbereiden. Tot nu toe alles over me heen laten komen maar dit vind ik best spannend! Alvast bedankt
net de eerste achter de rug. 29 juli eerste echo gehad en de prikinstructies dat vond ik best een beetje spannend. vanaf 30 juli thuis prikken, voor al de eerste keer zelf prikken vond ik eng, maar geprobeerd zonder aarzelen te doen, en de prik dagen ben ik super goed door gekomen. 8-8 pregnyl en 10-10 inseminatie, mijn man moest mee ( terwijl ik het meeste zelf doe ivm zijn werk) Maar achteraf viel het mij 100% mee. Ze ging alles heel goed uitleggen. daarna de verschrikkelijke wacht weken..... ik heb bewust om de paar dagen getest om te kijken of alles uit mijn lichaam was verdwenen en eventueel of het weer steeg. En zoals het er nu uitziet is mijn eerste iui poging gelukt!
Spannend ! ik heb inmiddels 3 IUI's achter de rug.. helaas wel zonder resultaat. Bij ons gaat het als volgt, Vl moet 3 kwartier van ter voren zijn zwemmers afgeven in het lab, na 3 kwartier kunnen we dat ophalen met het formulier waarop staat hoeveel er totaal zijn overgebleven na opwerking. daarna wordt het door een gyn ingebracht. duurt hoogstens 5 min ! je moet op een gyn stoel liggen benen in de beugels.. wordt er een eendenbek ingebracht met wat gel, daarna wordt de katheter ingebracht in de baarmoedermond.. en worden de zaadjes ingespoten.. vanuit een spuitje waarin ze in speciale vloeistof zitten. het voelt een beetje als een uitstrijkje.. en hoppa klaar. hier moet ik altijd even een kwartiertje blijven liggen.. dan krijg je meestal ook wat menstrutie achtige buikkrampen. maar die trekken steeds meer weg. en dan mag je naar huis. stelt eigenlijk niks voor ! en hopelijk na 2 weken 2 dikke vette roze streepjes ! succes
Barbara spannend zeg!! zag nog 3 dagen wachten ik ben erg benieuwd. Wanneer ga je testen? Steph thanks ik ben erg benieuwd zie op tegen het wachten je weet zo ongeveer wanneer je kan testen en ben een ongeduldig persoon hihi. In ieder geval succes hoeveel behandelingen krijg je nog?
Ik weet niet hoeveel eh pregnyl je hebt gespoten.. maar als je 5000 eh hebt gespoten.. kun je 12 dagen na je iui al testen, dan weet je al zeker dat de pregnyl wel al uit je lichaam is.. aangezien je ongeduldig bent haha ( wie niet ) Ik krijg in princiepe nog zown 3 a 4 iui behandelingen.. moet eerst nu het evaluatiegesprek afwachten. aanstaande donderdag.
ik heb al getest! En die geeft aan Zwanger!! nu wil ik ( als ik het red) tot na het weekend wachten en dan het ziekenhuis inlichten ( anders morgen)
Ik heb indd pregnyl 5000 ie geprikt. Ben er nog niet helemaal bekend mee hoe of wat allemaal. Zit nu al in het ziekenhuis wachten duurt lang zeg
Hier al zes keer iui gehad. Helaas zonder resultaat. De tweede keer wel gelukt maar geëindigd in een miskraam Eigenlijk is het prikken het lastigste stukje van de iui. De terugplaatsing voel je niks van. Sommige meiden vinden de eendebek inbrengen pijnlijk maar over het algemeen voel je daar niks van. Het wachten daarna is het ALLERERGST
Ik vond het heel erg meevallen. Na een paar uur buikkrampen en die houden nog aan. Ik probeer nuchter te blijven. Beschuitje wat jammer zeg en nu?
Trouwens meiden een vraag hadden/hebben jullie ook last van misselijkheid maagzuur na het prikken? Ik zit nu al 2 dagen en t frusterende is dat je er niks van kan maken doordat je hormonen prikt en het de eerste keer is!
Hai miich hier ook gestart met 1ste iui.. 8sept inseminatie gehad en nu in de wachtweken. Heb je iinmiddels al getest?ik mmag 23/9 een bloedtest doen in het ziiekenhuiis..
Ik wil me hier graag aansluiten. Na 1 jaar zelf proberen de stap gezet naar de gyn. Alle onderzoeken gehad en alles bleek bij ons beiden in orde. Omdat ik een hsg had gehad, werden we voor een half jaar weggestuurd met de opdracht weer zelf proberen. Dat is dus helaas niet gelukt. Daarom deze maand gestart met iui. Ik heb 5 dagen clomid geslikt, echo's gehad en ik had uiteindelijk 1 follikel van 18 mm en 1 van 14 mm. Verder nog 5 kleinere, maar deze telden niet mee wat betreft grootte. Donderdagavond pregnyl 5000 injectie gehad en deze morgen iui. We hadden 1,5 miljoen zaadcellen na opwerking, volgens onze gyn prima aantal. Iui zelf vond ik niets voorstellen, het was gedaan voor ik er erg in had. Nu de wachtweken in met hopelijk over 2 weken een positief resultaat, erg spannend allemaal. Timing had volgens mij niet beter gekund, voor en tijdens de inseminatie duidelijk pijn aan de rechterkant waar ook de follikels gezien zijn. Nu 2 uur na de inseminatie is de pijn weg. Nu wordt het duimen draaien!
Aby en Diz wat spannend!! Ik wacht nu op mijn menstruatie en moet dan ook hormonen gaan prikken. Misschien een hele gekke vraag maar wat zien jullie als eerste dag van de menstruatie? Ik vloei meestal 3/4 dagen heel weinig en dan 2 heftig. Ik lees zoveel verschillende verhalen over wat dan je eerste dag is. Heel veel succes met wachten jullie!!
Wat ik heb begrepen van mijn gyn is de eerste dag waarop je helder rood bloed hebt de eerste dag van de menstruatie. Maar daar krijg je ook vaak hele verschillende antwoorden op. Want is het 's morgens al of is het 's avonds en telt dat dan als dag 1. Ik zou als ik jou was even overleg hebben met de gyn en dat advies aanhouden.
Hoi dames , Ik ben ook begonnen met i.u.i. Wij zijn nu op weg naar de 5 e i.u.i helaas vandaag de menstruatie zich laten zien, had nou wel verwacht met 18,8 miljoen zaadjes nou dat zegt dus niks !! Op naar i.u.i nr 5 Ik spuit trouwens 92. Eh puregon en 5000 eh pregnyl
Ik heb afgelopen maand mijn eerste iui gehad. Vond het allemaal erg meevallen. Helaas is die niet gelukt en ben nu dus aan het spuiten voor iui 2, deze zal denk ik volgend weekend plaatsvinden. Weten jullie wat die snelheid van het zaad precies inhoud? Bij vriendlief hadden de Atjes bijvoorbeeld snelheid 24 en na opwerking 37 en de ABCtjes waren 42 en na opwerking 67. Volgens de gyn was dit prima...
@diz,wat spannend.ik zal voorr jeduimen op een positieve test over2 weken. @miffy82,idd bij mij geldt de eerste dag helderbloed en veel. Bij mij is de afbouw vaak met bruinig bloed. Welke hormonen moet je gaan prrikken. @debbi86 wat rot dat het mislukt is. Sterrkte meid. @butterfly ik heb werkelijk geen idee haha wist geen eens dat je dat kon weten hihi
@Aby ik heb vandaag het zkh even gebeld en ze zeiden idd de dag waarop er helder rood bloed is. Vandaag is dat zo dus ik ga woensdag beginnen met prikken. Ik begin met 50 Puregon. Ik heb volgende week dinsdag om 9.00 de eerste meting.
Spannend meiden succes! Ik ben helaas ongie geworden. Sinds vorige week wezen prikken. Vandaag weer echo gehad. 4 grote eitjes dus ze gaan niet insemineren 😢 omdat er een grote kans op een 4ling is. Belachelijk omdat k zelf niet eens een keus had. Pfff zit er even doorheen