Zwanger worden en endometriose

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Amare, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb even gezocht en zag dat er hierover nog geen onderwerp was.
    Zijn er mensen die het fijn vinden om hier over mee te praten?

Ik heb pas de diagnose endometriose gekregen na een kijkoperatie.
    We weten niet goed wat dit inhoud voor onze kinderwens.
    De gynaecoloog die het vermoeden uitsprak nam het erg serieus, terwijl de gynaecoloog die mij geopereerd heeft de ernst er niet van inziet.
    Volgende week moet ik naar gynaecoloog nummer 3, mijn eigen gynaecoloog.

Hoe gaat het met jullie?

2. Amare

Amare Niet meer actief

Niemand?

3. BMJunior

BMJunior Bekend lid

17 sep 2013
    556
    0
    0
    Hoi bij mij is ook na een kijk operatie endometriose gevonden in 2011

4. BMJunior

BMJunior Bekend lid

17 sep 2013
    556
    0
    0
    In 2012 heb ik toen zoladex injecties gekregen zodat ik kunstmatig in de overgang ging voor 7 maanden dan zou de endometriose rustig worden of krimpen .. Toen heb ik in december de laatste spuit gehad duurde wel lang voor Alles weer op gang kwam! In augustus 2013 eerste menstruatie gekregen en 1 januari 2014 testte ik positief !

5. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Ik heb in 2007 de diagnose endometriose gekregen. Op m'n 18de.

Heb nu 3 operaties gehad en om plekjes weg te halen. Ik zit nu in ronde 3 voor een eerste kindje. Wel sta ik onder controle ipv na 1 jaar proberen. Dit vanwege de heftige pijnen.

Ligt aan welke vorm je het voor het zwanger worden. Wij zijn na huis gestuurd voor een half jaar omdat het bij mij al bekend was de endometriose. Eerst 3 maanden zelf proberen en dan 3 maanden met ovulatie testen.

Succes en er is een fb pagina over endometriose en zelfs een internet pagina waar je heel veel info kan vinden. En vragen stellen hoe verder om het voor jezelf duidelijk te krijgen

6. Mofrance

Mofrance Actief lid

2 okt 2015
    194
    0
    16
    Meilleray, Frankrijk
    Hoi!

Ook hier endometriose. Ben 2x geopereerd en inmiddels mag ik geen verdere operaties zolang we een kinderwens hebben. De rechter eierstok is zwaar beschadigd geraakt door de eerste operatie.
    Inmiddels zijn wij 8 jaar bezig en beginnen we binnenkort aan ICSI poging 3.2.

Of zwanger worden moeilijk is hangt af van de mate van je endometriose, waar de endometriosehaarden zich afzetten, maar natuurlijk ook van de gezondheid van het sperma van de man. Volgens mijn gynaecoloog is het verstandig om, als je endometriose-vrij bent (dus bijvoorbeeld vlak na een operatie) te proberen zo snel mogelijk zwanger te raken.

Deel Deze Pagina