Ben het wel zat heb veel pijn in mijn buik en mijn bekken speelt op, maar dat is goed onder controle te houden met mijn cesartherapie oefeningen. Probeer wel heel bewust te genieten van het kleine mannetje in mijn buik en mijn zoontje is er op zijn manier ook druk mee ♡ We zijn inmiddels van het LUMC overgestapt naar het erasmus mc, daar zijn we afgelopen vrijdag geweest voor een echo en ik moet eerlijk zeggen dat het niet zo bijzonder was behalve dat alles weer nagekeken is en alles oké was, hij iets voor ligt met zijn gewicht, maar niet schrikbarend en hij nog steeds rechts een klompvoetje heeft. De bejegening was wel een verademing in tegenstelling bij het LUMC. Diezelfde middag controle gehad bij de verloskundige en alles was weer Oké. De gynaecoloog van de echo vanmorgen gaf aan dat hij hun zou bellen over de echo. Hij was vanmorgen ook begonnen over bevallen in Rotterdam, maar omdat ik ook gewoon thuis zou mogen bevallen had ik zoiets ik wil gewoon in gouda bevallen . Hij is er toen niet verder op doorgegaan, maar met de verloskundige dus wel. Nu ziet de verloskundige de medische noodzaak ook niet echt van bevallen in Rotterdam en de gynaecoloog zou ook een verslag doorsturen naar ziekenhuis gouda. Ik vind het wel vreemd dit als ze willen dat ik in Rotterdam dan moeten ze me inleiden, want aangezien ik bij de eerste tekenen van bevallen hier in gouda de verloskundige al moet bellen en ik ben vanuit huis hier in nog geen 10 minuten in het ziekenhuis heb ik geen zin om straks langs de snelweg te staan met een baby die eruit wil. Mijn baarmoeder doet alles heel heftig; miskramen, zwanger zijn en bevallen idem dito De verloskundige gaat overleggen met de gynaecoloog hier in gouda hoe hun hier tegenover staan en dit hoor ik over 3 weken. Laten we hopen op dat de gynaecoloog hier in Gouda het probleem van gewoon in Gouda bevallen ook niet ziet. Anders gaan we thuis bevallen ondanks dat mijn man liever naar het ziekenhuis wil. Wat me een beetje verdrietig maakt is dat ze vanuit Rotterdam tegen de verloskundige weer zitten met een mogelijk syndroom of beperking en ze hebben niks gezien om dit op te baseren. Ik hou het zelf ook wel in mijn achterhoofd, maar mijn gevoel zegt dat hij alleen dat klompvoetje heeft wat niet goed is gegaan. Misschien naïef vinden de artsen blijkbaar
@marsonny, niet leuk dat je zo in twijfel gehouden wordt... Ik zou dan idd ook in Gouda willen bevallen, met een klompvoetje hoeft hij toch ook niet meteen onder het mes? @MCW, dat schiet idd helemaal op!!! Hier, vandaag precies 20 weken en vanmiddag om 13.45 de 20-weken echo. Bedacht me tot mijn schrik dat ik van deze zw nog bijna geen buikfoto's heb, terwijl we bij dochter zon beetje iedere week wel een foto maakten. Dus vanochtend tegen manlief gezegd dat we dat vandaag iig ook gaan doen. Verder hoop ik vanmiddag gewoon weer een kindje te zien, want mevrouw gedraagd zich steeds meer en steeds vaker als een baksteen... Wij hebben besloten in het MMC in Veldhoven te gaan bevallen. Wel 3 kwartier rijden, maar wel het beste gevoel. Ik hoop dat ik me voor niks druk maak en nu gewoon een 7 ponder krijg, maar ik moet rekening houden met de situatie als bij dochter... (ks vanwege stuit bij 39 weken en vervolgens een klein meisje van 48cm en 2588 gram die zich compleet gedroeg als een dysmatuurtje... Mijn tijd in het zh in Helmond was alles behalve relaxt en vrolijk, vanwege fouten, protocollen en dingen waar ze nog nooit over nagedacht hadden (je kunt niet om 8 uur zelf eten en je kind voeden als die op een afdeling een verdieping lager ligt...)) Verder is de grote meiden kamer voor dochter bijna klaar. Mag ook wel want ik wil dat ze er volgende week woensdag (is haar verjaardag) in gaat slapen. Is wel grappig, die kamer was ze tot een paar weken geleden eigenlijk nooit geweest... Dus er gaat sowieso een wereld voor haar open nu!
Nee operatie doen ze sowieso niet, maar hij moet voor ongeveer zes weken in het gips en het liefst zo snel mogelijk. Na het gips krijgt hij nog een kleine ingreep en dan nog een keer gips, daarna met twee voetjes in spalken met een metalen bar ertussen om de stand van de voet te beïnvloeden. Hoe was je echo? Hoop voor je dat het straks met dit kleintje allemaal beter gaat verlopen. Spannend voor jullie dochter een nieuwe kamer en dan nog de babykamer opknappen?
Okay, gips dus... dat wist ik niet. Maar ook dat komt niet op een uurtje toch? en Gouda kan dat misschien ook wel. nou, de echo was pijnlijk... 2x zelfs... ze heeft moeten duwen en trekken en rommelen op mijn buik... ik heb staan springen, wiebelen enz... maar mevrouw liet zich niet goed op de echo zien. ruggetje, nieren en 4kamer beeld van het hartje was niet te zien. Dus om 5 uur nog een keer terug, toen was het iets beter, maar nog steeds pijnlijk voor mij... Gelukkig zijn we uiteindelijk wel goedgekeurd.. Maar wel nu nog last van mijn buik... Dochter vannacht ook lopen spoken... Gelukkig over 7 minuten klaar met werken (ja, ik ben een van de weinige zonder CAO, waarbij de baas beslist heeft vandaag gewoon te werken...)... thuis lekker met een dekentje op de bank... Babykamer hoeft gelukkig niet echt opgeknapt te worden. Natuurlijk wel weer opnieuw ingericht met kleertjes, luiers enz. Maar verder kan die hetzelfde blijven. Ik hoop ook dat deze beeb het beter doet als haar zus. Al lag ze gisteren al met haar billen voor de uitgang, kans op weer een stuit kindje is dus aanwezig, maar we weten iig dat ze nog kan draaien nu (geen idee hoe lang nog). Verder gaf de meting van het bovenbeen 19+6, dus dat liep nog redelijk gelijk met de termijn. Moet alleen nog even terug zoeken in de papieren van dochter, wanneer zij echt 'achter' ging lopen. De tekenen lijken dus gunstig, maar ik juich nog niet te vroeg... Eerst zien, dan geloven.
Wat ontzettend vervelend dat ze je zo een pijn moesten doen tot 2x toe, maar wel fijn dat het beeld tot nu toe goed was! Ik heb vandaag overleg gehad met de verloskundige ik merkte dat ik veel onrust had van het feit waar en bij wie ik nou zou bevallen; gynaecoloog of verloskundige, Rotterdam of Gouda Ik ben mega opgelucht, de verloskundige belde terug ik blijf bij hun onder behandeling en zolang er geen andere medische indicatie zich voordoet hoef ik niet over naar de gynaecoloog. De gynaecoloog in Gouda zag ook geen rede dat ik bij hun onder behandeling moet, ik zou thuis mogen bevallen zelfs, dit willen we niet, maar de ziekenhuis bevalling word wel vergoed omdat het toch een medische indicatie is. De rede dat ze vonden van het erasmus dat we daar moesten bevallen is omdat ik geen vruchtwaterpunctie heb laten doen. Hier in gouda zien ze dat niet als aanleiding omdat er qua groei en aanleg verder geen andere afwijkingen te zien zijn (neemt niet weg dat ze er wel kunnen zijn) behalve het voetje In Gouda mogen ze hem niet in het gips zetten er is daar een aantal jaar geleden een wijziging in gemaakt er zijn een aantal kinder orthopeden die de behandeling mogen doen. Omdat er per jaar zo'n 600 a 800 kinderen geboren worden met een klompvoetje komt niet iedere orthopeed in aanraking met de behandel methode
Wel fijn dat je nu iig duidelijkheid hebt over het waar bevallen, dan kun je zelf de keus maken. Moet zeggen dat die keus mij nu rust brengt. En dan daarna maar zsm naar het erasmus!
Pfff krijg er inmiddels echt een punthoofd van, na mijn echo zou de arts zorgen dat we bij orthopedie een kennismakingsgesprek zouden krijgen ivm de behandeling van het klompvoetje. Heel duidelijk aangegeven dat we dit bij een bepaalde orthopeed wilde ook omdat we haar de behandeling willen laten doen. Nu heb ik de afspraak bij de orthopeed die ik dus niet wil 😠 Ja ja en de poli van de orthopedie is wel 3x per week telefonisch te bereiken ma, di en do van 9.30 tot 12.00
Het komt vast allemaal goed Marsonny maar die ziekenhuizen zijn nu eenmaal een rotsblok vol regeltjes en automatismes waarin het moeilijk kan zijn als je van de 'standaard' afwijkt. gewoon even bellen maandag en de afspraak verzetten, lukt vast! wel irritant dat alles zo'n gedoe oplevert.. Happy: kleine man is lag hier tot 26+6 in stuit en sindsdien ineens met zn hoofdje beneden, dus het kan nog.. het kan zelfs nog bij 38 weken, maar meestal proberen ze bij 36 weken of ze het kindje nog kunnen verleiden om te draaien (uitwendige versie). Als dat niet lukt (of als je dat niet wilt) mag je bij een 2e kindje vaak kiezen of je een stuitbevalling of een keizersnede wilt. Wij zijn vandaag weer lekker opgeschoten in de babykamer. muren zijn helemaal glad en nu 3 van de 4 gesausd (de ander wordt behangen, het behang ga ik zo ophalen). Dan nog vloertje erin en wat timmerwerk rond de radiator (maar daar zijn vl en schoonpapa voor), wat nog geverfd moet worden en dan kan het grote inrichten beginnen! De kast wordt morgen geleverd, ledikantje staat in delen in onze slaapkamer te wachten en de commode kan gewoon een kamertje opschuiven. Hopelijk ziet het er over een week of 2,3 al bijna 'af' uit en kan ik lekker rustig alles een plekje geven..
ow marsonny... wat bagger... mcw, lekker dat het kamertje nu bijna af is!!! Dan kun je echt gaan genieten van het inrichten! Ik weet dat het draaien nog heel lang kan in een 'gewone' baarmoeder. Ik heb alleen geen gewone baarmoeder (heb maar een halve), en niemand kan me vertellen wanneer de draairuimte op is. Bij dochter was uitwendig draaien met 36 weken iig geen optie meer en eerder doen ze niet uit angst dat de bevalling dan kan beginnen. Dus ook draaien is geen optie. Ik zou het ook niet erg vinden als het weer een stuit wordt, dan mag ik idd gewoon voor een ks kiezen. Enige wat me daarin tegen staat is de week (5 dagen) in het ziekenhuis terwijl dochter nu rondloopt...
Hoi meiden. Sorry dat ik even niet gereageerd heb. Zat even mee te kletsen in een nod groepje. Lees dat er nog al wat gebeurd is bij jullie. Vergeef me dat ik niet steeds de namen noem, maar vergeet ze ook zo snel of weet niet welke naam bij welk verhaal hoort maar ik lees jullie verhalen wel hoor . Ik heb vanmorgen negatief getest. Ben er even zo klaar mee. Wil het zo graag e heb echt het gevoel dat we er alles aan doen en alle kansen benutten. Vrijdag dus nogmaals de zwemmers van mijn vriend inleveren uiteraard in de hoop dat alles gewoon goed is. Ik denk dat ik zo veel rust zou hebben als ik zou weten dat bij hem alles goed is. Onze familie weet niet dat we bezig zijn om zwanger te worden. Heb wel steeds meer de neiging om het te vertellen, en weet niet eens waarom. Bah wat voel ik me klote zeg.......
knuff meis... niet leuk... Tuurlijk wil je ook je familie op de hoogte brengen, dat verklaard meer en heb je meer mogelijkheden om je hart te luchten. Hele normale reactie... Ik hoop dat de zwemmers van je man nu wel het buisje in willen zwemmen zodat ze goed kunnen testen... Ik duim heel hard voor je!
Dankjewel meis dat is lief. Vandaag mijn nod en zoals het nu voelt duurt het geen uren meer voor het zich aandient. Ik hoop ook dat het morgen wat makkelijker gaat pffffff. Wat een gedoe de vorige keer . Wacht sowieso eerst de uitslag af, voordat ik de familie inlicht. Als alles oké is hou ik het toch liever voor mezelf geloof ik
Hoi meiden Ging ik er helemaal vanuit dat het deze maand weer niet gelukt was, begint nu toch een klein beetje de twijfel toe te slaan. Mijn nod was 14 mei. Ik heb 12 mei getest en deze was super wit. Daarom ging ik ervan uit dat het weer niet gelukt was. Had ook al een aantal dagen last van een zeurderig gevoel, dus dacht het zal vandaag of morgen wel komen. Tot mijn grote verbazing gisteren nog geen menstruatie, dus ik er weer een test tegen aan gegooid (kv 2 v 5). In eerste instantie niks te zien, maar lees heel vaak hier dat het na iets langere tijd wel eens zo kan zijn. Ik ben gaan douchen en na het douchen keek ik nog een keer. heel in de verte zag ik een streepje. Uiteraard mijn vriend erbij geroepen en alleen maar gevraagd of hij iets zag. Ook hij zag een licht streepje. Dit was ongeveer na een min of 20/25. Ik gelijk naar de drogist en nog wat testen erbij gekocht. Heb nog twee testen gedaan, maar niet met de ochtend urine. Hier was helemaal niks op te zien. Heb dus ook de gedaande testen weg gegooid met het idee we zien het wel. Als ik zondag (morgen) nog niet ongesteld ben doe ik wel weer een testje. Tot op heden nog geen menstruatie te bekennen dus. Dus morgen wagen we er weer een testje tegen aan, in de hoop weer een streepje te zien, maar nu een iets duidelijker streepje. Vindt het nu toch wel spannend hoor . Gisteren wel de zwemmers van mijn vriend bij het lab gebracht, om toch te laten checken. En gelukkig ging het deze keer wel goed en hadden we een prima hoeveelheid. Maandag kan hij bellen voor de uitslag. Natuurlijk hoop ik nu dat hij een maandag kan bellen, maar dan met het nieuws dat zijn zwemmers het prima doen omdat ik zwanger ben........
Hoi. Vandaag niet getest, en nog geen bloed. Gisteren wel getest, maar die was negatief. Morgen waag ik er nog een test tegen aan, maar het vertrouwen in deze ronde is wel weg hoor . Gelukkig was de uitslag van mijn vriend goed vandaag gebeld. Moet zeggen dat het voor mij wel rust geeft dat het bij hem goed zit
Ow hummeltje, wat een spannende dagen zo... Fijn dat de zwemmers van je man goed zijn! Dat scheelt iig weer. Ik hoop dat je testen snel duidelijkheid geven... in het ergste geval dan maar bloed, maar die onduidelijkheid is ook killing... Ik duim iig voor snel knaltesten! Testte je bij de eerste ook laat positief?
Dankjewel happy, maar helaas gisteren middag op dag 33 is het doorgebroken. Vanavond nieuwe ovulatietesten besteld. Hopen dat de aankomende ronde mijn ronde wordt
Grrrr... niet leuk zo.... Dikke knuff meis. Wat zijn jullie vervolgstappen nu? Zwemmers van man zijn goed, ga je nu verder kijken of toch nog even zo proberen?
Toevallig gisteren nog met mijn vriend over gehad . We willen het tot augustus proberen dan is het een jaar geleden dat ik gestopt ben met de pil. Als het dan nog niet gelukt is ga ik terug naar de huisarts