Stofzuiger kapot! Wat is een goeie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Stinkerbell, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Kei fijn mijn stofzuiger is kapot. Nu wil ik dus aangezien ik veel beesten heb graag vandaag nog een nieuwe.
    Maar welke is nu echt fijn? Mijn man wil het liefste eentje zonder zak want dat is volgens hem zo'n gedoe! Ik zuig altijd maar goed hahaha

2. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Een paar pointer;

Een stofzuiger zonder zak is niet ideaal. Bij het legen van de stofbak komt er alsnog veel fijn stof vrij en bij de stofzuigers die met een waterfilter werken moet je heel goed schoonmaken elke keer omdat je anders bacterievorming krijgt.

Let niet op hoeveel watt een stofzuiger heeft. Dit zegt NIETS over de prestaties, alleen over het energieverbruik. Verkopers betrekken altijd het wattage in hun verkooppraatje, niet op letten dus.

Er zijn geen stofzuigers die echt heel goed haren op kunnen zuigen helaas. Blijft toch altijd lastig.

Waar je verder op kunt letten: hoe lang is het snoer, hoe zwaar is de stofzuiger (voor als je er trappen mee op moet), wat voor hulpstukken zitten er bij.

Ik zou je niet kunnen zeggen 'die of die' moet je nemen, maar dan weet je een beetje waar je op kunt letten.
    Misschien is hier iemand die lid is van de Consumentenbond die het kan opzoeken.

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @alexandra
    Super bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad naar de naar het vermogen aan het kijken. ;):)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De enige die het hier nu al 5 jaar uithoudt is mijn AEG Vampyr. 65 keer vd trap gedonderd en daardoor een wiel afgebroken maar werk nog als een tierelier.

5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0

Zal eens gaan neuzen naar dat merk. Thanks!
    Hij moet hier ook tegen een stootje kunnen :D

6. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    nilfisk, ideaal ding en er kan een grote stozuigerzak in ook heel handig.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    miele cat and dog
    had er 1, 10 jaar oud, die heeft hele verbouwingen weggezogen en bleef het doen..
    heb me zelf verwend door een nieuwe te kopen :)

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb een AEG electrolux, zonder zak en die doet het prima!! :D De zuigkracht is goed en leeg hem gewoon buiten in de container, dus geen last van stof in huis! Ben er erg tevreden over!

9. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik zweer bij Miele!

10. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Merken zeggen echt helemaal niets. Per merk kan er nog heel veel verschil in kwaliteit zitten tussen de types onderling.
    Miele is over het algemeen een merk dat inderdaad vrij consistent (en duur) is in zijn kwaliteit (vooral bij wasmachines) maar staar je er niet blind op.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook een Miele, wil nooit weer iets anders!

12. Ik werk in de thuiszorg dus heb veel stofzuigers in mijn handen . Een client van me heeft een Siemens VS 07 G 1666
    als die van mij het loodje legt dan ga ik voor deze. Echt de beste stofzuiger voor met huisdieren .

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    DysoN! Ideaal met dieren en zuigt gewoon erg goed. Een aanrader! Ik hoef geen andere.

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hihi ik wilde net zo'n topic openen..

mijn stofzuiger heeft het ook begeven ( in de zin van hij zuigt niet goed meer. hij doet het nog wel,maar daar is alles mee gezegd)

ik heb nu een bosch! echt een super ding! dus zat te twijfelen of ik weer zo'n zelfde zou kopen of een andere.. ( ik heb ook een hond en vloerbedekking, dus heb echt goede zuigkracht nodig!)

ik had er ook 1 van nilfisk gezien en vroeg me of of dat wat zou zijn,omdat mijn moeder vroeger zweerde bij nilfisk

15. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Wij hebben een Bosch, een fijn ding!

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb nu een philips maar mocht ie ooit kapot gaan zou ik zeker de miele kopen, die nieuwe. Die stogzuigslang is van textiel geloof ik

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ook een bosch. free'e ofzoiets

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat maakt dat uit?:)
    En Miele. sja, als er dan iets stuk gaat betaal je een godsvermogen aan onderdelen. Nee, hier nooit een Miele.

AEG of Phillips.

19. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Die hebben wij ook, wel een extra parketborst er bijgekocht trouwens. Was destijds de beste koop van de consumentenbond. Heerlijke stofzuiger met een lekker lang snoer ook...

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Het maakt niks uit geloof ik, maar om te beschrijven welke ik bedoel had ik het er bijgezet. Maar Miele is sowieso een goed merk en je krijgt er vast garantie op.

Deel Deze Pagina