34 weken zwanger en te klein?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door hopeful2014, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopeful2014

8 okt 2014
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben aankomende woensdag alweer 34 weken zwanger, maar de baby is volgens de echo's wat aan de kleine kant. Bij 32,5 weken zwangerschap heb ik een groeiecho gedaan, deze was volgens de verloskundige prima.

Vervolgens heb ik enkele dagen een auto ongeluk gehad en moest direct naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Bij 33,5 week heb ik wederom een echo gehad, maar ditmaal in het ziekenhuis en daar bleek de baby te klein te zijn. Bovendien is de baby weer gedraaid en ligt nu in een onvolkomen stuitligging. Maak me nu wel een beetje zorgen hierom.

Reden genoeg om bezorgd te zijn? Of hebben meerdere mensen rondom deze periode een "kleine baby" volgens echo's en een onvolkomen stuitligging?

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat is te klein?
    Welke lijn zit de baby?

Vervelend van het ongeluk!
    Alles wel goed verder?

Over de stuitligging zou ik me nog niet druk maken.
    De baby kan nog draaien.

3. hopeful2014

8 okt 2014
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buikomtrek lag tussen p3 en p10. Het gaat redelijk, heb er een hypertonie en hersenschudding aan overgehouden dus vooral nu veel rusten.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Bij de eerste had men rond 35 weken ook het vermoeden dat de baby te klein was. Toen een groeiecho gehad, maar daar werd aangegeven dat vanwege het ruimte gebrek ze het niet goed konden zien maar wel dachten dat alles goed was. Bij 39 weken werd ik medisch ivm hoge bloeddruk en in het ziekenhuis schatte ze hem toen rond 2700 gram. Bij de geboorte bleek hij echter een mooi geboortegewicht te hebben van 3255 gram:D. Het blijkt lastig om goed te voorspellen, maar ik vind het wel goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen en bij een vermoeden je goed in de gaten houden. Beter dan omgekeerd denk ik dan maar.

Stuitligging geen ervaring mee, maar tegen mij zij de VK onlangs nog dat ze tot 35 weken de tijd hebben om te draaien. En succes verder met de nasleep van het ongeluk! Wat ontzettend vervelend zeg:(

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat naar voor je zeg.
    Hopelijk knap je er goed van op.

Tussen P3 en P10 is nog vrij ruim.
    Zou me er voor nu niet al te druk over maken.
    Kan best zijn dat met een volgende meting het buikje weer een heel stuk gegroeid is.
    Zeker omdat je nu veel moet rusten.

Krijg je nog een groeimeting?

6. hopeful2014

8 okt 2014
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het reageren...woow dat is nogal een verschil ruim half kilo. Ik vraag me eigenlijk af hoe ze t gewicht ook nauwkeurig kunnen meten obv de afmetingen etcetera. Het is aan de ene kant wel fijn dat ze je goed in de gaten houden, maar aan de ene kant zorgt dit er wel voor dat je bezorgd bent.

7. hopeful2014

8 okt 2014
    81
    0
    0
    NULL
    NULL

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hopelijk is de kleine goed gegroeid :)

Onze meid is vandaag weer gemeten en ze heeft een beetje een inhaalronde gemaakt haha.
    Ze is in 2 weken tijd 2cm en 227gr. Gegroeid :)
    Maar loopt nog steeds een week achter op de gemiddelde groei.

Krijg ook steeds te horen dat ik me er niet druk om moet maken omdat ze wel een mooie stijgende lijn heeft.
    Ze is gewoon klein en fijntjes.

9. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ons meisje zat vorige week op p10.
    Ik word gevolgd met groeiecho's omdat mijn zoontje met p2 is geboren.
    Ik zou me geen zorgen maken.
    Sowieso de volgende groeiecho afwachten.
    Pas dan kunnen ze meer zeggen. Als het lijntje af gaat buigen gaan ze ingrijpen met ctg's en dopplermetingen.

10. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Mijn eerste zou rond 38 weken 3500gram zijn. Bij zijn geboorte dat was met 42+1 woog ie 3000 gram. Of hij moet een crashdieet gevolgd hebben maar volgens mij geen goede meting geweest. De tweede zou rond de 2500/2600 worden en ze woog 2900. Stuk meer dus. Zolang hun zich niet druk maken hoef je dat ook niet te doen ;) En de derde was een flinke vent met zijn 3600 :p

11. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Geen idee hoe ze dat meten, maar ik weet het nog goed van de zwangerschap van mijn zus. Haar dochter werd geschat op 6-7 pond en woog 2600 gram toen ze werd geboren. Het is dus maar een schatting. Haar hele zwangerschap heeft ze bij de gyn op controle gestaan. Haar dochter is nu langer dan de meeste jongens in de klas, dus het zegt uiteindelijk ook niks ;)

12. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Hier een stuitligging en een baby die te klein zou zijn... M. werd geschat op 2700 gram, maar was netjes 3500 gram met de geboorte (geplande ks) een weekje later.

13. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Wat naar zeg. Ik hoop op een snel herstel.

Een week vóór de bevalling werd mijn zoon op 7 pond geschat, maar hij was 9 pond. De hoofdomtrek zaten ze 35% naast. Dus ja...

Mijn schoonzusje hebben ze bang gemaakt met allerlei drama over dat haar kindje veel te klein benen en een laag geboortegewicht zou hebben en dat ze met het ergste rekening moesten houden. Daarna werd weer gezegd dat ze nog maar heel weinig vruchtwater had, terwijl een paar dagen later 85% werd geschat. Op 37 weken heeft ze een natuurlijke stuitbevalling gehad. Mijn neefje woog toen 2800 gram en er was niks aan de hand.

Wat ik wil zeggen is, probeer te relaxen. Natuurlijk kan de groei even iets minder zijn door de schrik en stress van het ongeluk, maar probeer zoveel mogelijk te rusten zodat al je energie naar de baby kan gaan. Het komt goed.

Deel Deze Pagina