Weinig te besteden....HELP!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Anniej, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Hoe komen jullie elke maand rond?
    Wij (man, vrouw, jongetje van bijna 3 en jongetje van 3 maanden) hebben elke maand maar 300 euro te besteden. Daar zijn alle vaste lasten vanaf, zorgverzekering, hypotheek enz.
    We houden al een huishoudboekje bij, kijken waar alles naar toe gaat.
    Wij doen vaak boodschappen voor 40 a 50 euro per week. We pinnen aan het begin vd maand een bedrag en dat is allemaal voor de boodschappen.
    We hebben ook al gekeken voor lagere verzekeringen enz.
    En proberen zo weinig mogelijk de auto te gebruiken omdat dit anders teveel benzine kost.
    Maar om kort te zijn: we houden elke maand misschien 50 a 100 euro over en daar moet ALLES van gedaan worden. Verjaardagen, kapper, (mn man heeft pas al een tondeuse van 10 euro gekocht zodat hij het voortaan zelf kan doen) nieuwe schoenen, kleding enz.
    Je begrijpt al: dat lukt gewoon niet!
    We hebben soms voor de stomste dingen geen geld...:( Ik ga er steeds erger van balen....
    Hebben jullie nog meer tips voor ons?! Want dit gaat anders niet lang meer goed...

Ik hoor het graag!
    Groetjes, mij

2. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Oja, we hebben ook al heel veel spullen via Marktplaats verkocht om weer een beetje extra geld te hebben.
    En als we wat nodig hebben kopen we dit zelf ook via marktplaats.
    We doen helemaal geen gekke dingen, gaan nooit dagjes uit ofzo.
    Zaterdag is onze trouwdag en we kunnen geeneens wat leuks gaan doen, uit eten, of even lekker naar het strand met de kids ofzo. Is gewoon geen geld voor.
    Daar baal ik enorm van!!!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Werken jullie allebei?

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Boodschappen doen die in de aanbieding zijn en daar je weekmenu op aanpasse? dat is wat ik doe..

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    oh dat ken ik.
    Wij zijn met zn 2tje, en houden NIKS over...
    We hebben een te duur huis waar al t geld in gaat....

6. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Hoi,

Mijn man werkt minstens 50 uur in de week, hij heeft een contract voor 40 uur en voor elk overuur wordt hij gewoon betaald, dus is dat mooi meegenomen.

Ik heb wel gewerkt (2,5 dag per week) maar dat contract verliep. Ben nu nog wel invalkracht, maar ben al een half jaar niet opgeroepen. (ook ivm bevalling enz)
    Ik doe nog wel een studie, maar daar hoop ik in juni mee klaar te zijn. Ben wel constant aan het solliciteren geweest maar door zwangerschap is het steeds niks geworden.
    Ik heb wel vd week te horen gekregen dat ik ergens mag komen werken voor een ochtend en een middag. Maar dat zal natuurlijk ook geen vetpot zijn.
    Studie kost ook geld....(maar wil het nu afmaken, eind is in zicht!)

7. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Wij letten al veel op de aanbiedingen voor het eten.
    Ik geef BV, dus is ook goedkoop. En luiers haal ik altijd bij het kruidvat als ze in de aanbieding zijn.

Wij hebben een hypotheek van 850 euro, en we wonen in een appartement dus er komt ook elke maand nog 100 euro aan VVE bij kijken...
    Kortom: al 1000 euro alleen voor je huis.
    Dan nog je gas,water,licht enz.enz.

Zou het liefst goedkoper gaan wonen, maar verhuizen kost ook een hoop....daar hebben we nu geen geld voor!

8. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou eerst proberen om ergens een baan te krijgen, al is het maar voor 10 uur in de week. Alle beetje helpen, toch?

Verder, tja ik denk dat heel veel mensen het probleem van weinig te besteden hebben, alles is duurder geworden maar het salaris gaat daar helaas niet in mee. :(

9. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Er zit denk ik wel verschil in: '' weinig te besteden'
    Ik heb al een jaar geen kleding gekocht (alleen zw.kleding via MP) en geen nieuwe schoenen, geen nieuwe jas enz.

Heb nu wel te horen gekregen dat ik ergens kan werken voor 8 uur...
    Maar of het probleem daarmee opgelost is?

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hier precies hetzelfde.
    hebben van de week een overzicht gemaakt met een planning van de uitgaven voor een heel jaar. daaruit kwam naar voren dat wij op jaarbasis ongeveer 1000 euro 'over' houden. Maar je kunt niet alles plannen en in de planning zijn er geen extra dingen opgenomen...

Maar als je het zo op een rij zet zie je wel gemakkelijk wat je te besteden hebt!

Wij gaan alleen nog een probleem krijgen op het moment dat ik volgende maand gaan werk heb! Want dan komen we mijn inkomen te kort en missen we ruim 11000 op jaarbasis! hoe we dat moeten gaan oplossen weet ik echt niet!

Maar succes!

11. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    'Fijn' om te horen dat wij niet de enigen zijn....
    Idd, 1000 euro over! Maar dan krijg je nog je onverwachte uitgaven...iets kapot of hogere rekening ergens van...:S
    Jullie ook sterkte!!

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nouja altijd weer iets meer geld toch!

ik zou ook proberen wat meer te gaan werken als je wat extra wilt... misschien de avonduren wanneer je man thuis is? desnoods een krantenwijk in de vroege ochtend voordat de scholen beginnen?
    zijn altijd wel van die baantjes die bijna niemand wil aanpakken... zou mij dan ffe niet uitmaken wat ik moest doen, maar het moet wel haalbaar zijn met 2 kleintjes natuurlijk!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je al goed gekeken naar alle toeslagen die je kunt aanvragen? Zorgtoeslag, kindertoeslag, kortingen in de belastingaanvraag etc.
    Qua verzekeringen zou je lid kunnen worden van de vereniging eigen huis (kost ong 25 euro per jaar dacht ik), daarna kun je collectiviteitskorting krijgen op allerlei verzekeringen bij FBTO. Ik krijg daardoor echt heel veel korting. (wel eerst kijken of het scheelt natuurlijk). Dat geldt ook voor de zorgverzekering, kijk of je lid kunt worden van een collectiviteit misschien van het werk van je partner, dan krijg korting.

Als je de auto al weinig gebruikt, zou je kunnen overwegen om die weg te doen. Dat scheelt aan verzekering, benzine, wegenbelasting etc. In plaats daarvan zou je een goed ov-abonnement kunnen nemen.

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon

hier inderdaad ook.. ons huis kost ons 950 euro per maand en daar komt nog eens 230 euro vve bovenop.. dus 1 salaris gaat volledig naar het huis...
    ik werk er wel bij en daar doen we alles van.. maar houden dan ook 0.0 over...

kleding kopen zit er voorlopig niet in voor ons.. waarschijnlijk als we ons vakantiegeld krijgen..

15. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Ja probeer idd nog om aan meer werk te komen.
    Maar teveel kan ook niet want kzit ook nog met mn studie, daar gaat ook een hoop tijd in'zitten.
    Die moet dit jaar klaar, want anders gaat het me NOG meer geld kosten....

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon

en een baan bij de ah ofzo? Daar zoeken ze vaak een hoop mensen.

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

No offence maar de laatste tijd zijn er steeds van dit soort topics op zp ..viel me op

18. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Oh daar zal iik dan ook eens gaan neuzen naar tips..!
    Had het no

19. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    lastig! het is ook duur het leven.. zou toch proberen een baan te zoeken.. inderdaad gewoon alles aanpakken..iedere euro is er weer één...supermarkt, misschien iets van huis uit maken/verkopen?

succes meid!

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ach ieder moet zn ei kwijt... ben dan alleen maar blij zo te lezen dat ik gelukkig van jongs af aan gespaard heb en dat niet heb! Kan dan alleen maar trots op mezelf zijn.
    Vind het daarintegen wel heel vervelend voor jullie en sommigen hebben ook echt tegenslagen. maar voor dit topic je moet toch echt gaan werken en misschien wel meer dan alleen die ochtend en die ene middag. Je wilt toch geld hebben? het is misschien hard trekken maarja je hebt geen keus zo voordat je in de schulden gaat zitten.

Deel Deze Pagina