Lieve verloskundigen, Al jaren lees ik met jullie mee en haal ik mijn info eruit wat voor mezelf toepasselijk kan zijn. Toen ik 20 jaar was heb ik met mijn toenmalige vriend een MA gehad (kwamen er pas bij 15 weken achter dmv echo, vruchtje was maar 7 weken geworden) en ik werd zwanger van een leeg vruchtzakje. Toen ik mijn man leerde kennen wilden we graag kinderen, toen ik na een half jaar nog niet zwanger was zijn we naar de HA gegaan. Ik ben namelijk meestal heel snel zwanger, in 1 keer. Bleek dat het probleem in het zaad lag. We zijn naar Maastricht gegaan en hebben daar 3 IVF-ICSI pogingen gedaan. Bij de derde werd ik zwanger van een tweeling, helaas zagen ze op de echo met 7 weken dat de hartjes te langzaam klopten en de ukkies te klein waren voor het aantal zw.weken. Ze hebben nog een week geleefd, zijn nog flink gegroeid, maar helaas was het toch mis. Ik ben gecurreteerd. We zijn nu onder behandeling in Gent. Ik ben weer zwanger. Voordat ik zwanger werd ben ik en in Maastricht en in Gent helemaal binnenste buiten gekeerd. Chromosomenonderzoek, baarmoederonderzoek, en allerlei bloedonderzoeken, ALLES WAS PERFECT. En geen oorzaken voor de miskramen. Puur pech. De arts had de statistieken erbij gehaald en gekeken naar de kwaliteit van de embryos en geeft ons een kans van 90% op een goed doorlopende zwangerschap. Hij kan alleen natuurlijk niet zeggen hoeveel pogingen we daar voor nodig hebben. Oke, ik ben nu zwanger, 5 weken. Heb op 30 okt mijn 1e echo, dan ben ik 6 weken en 5 dagen. Schijnt dat je dan een hartje kan zien. Maar mijn onzekerheid komt hieruit, ik heb al 2 weken erg pijnlijke borsten, maar de ene dag voel ik NIETS en de andere dag kan ik er niet op liggen....Op dit moment voel ik ze dus helemaal niet en dat maakt me gek van angst. Ik heb last van obstipatie en met vlagen ben ik echt misselijk, als ik eet zakt dat weg. Over het algemeen zegt mijn instinct dat hetdit keer goed zit, dat zei de vorige keer dat het fout zat namelijk en dat kwam uit.. Maar die wisselemde pijnlijke borsten maken me gek.. Kan dat zo wisselen??? (sorry moest mijn hart luchten geloof ik) ps. Ik heb om mezelf gerust te stellen nog een test gedaan, die knalde van het testje af..
Hoihoi, Je eigen gevoel is vaak het JUISTE!! Meid geloof erin! Ja het kan dat je symptomen kunnen wisselen, symptomen zeggen weinig over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Het is ontzettend spannend en het is echt niet raar dat je je onzeker voelt en eerst wil zien en dan geloven! We gaan ontzettend voor je duimen de 30e!! Imke