Hoera, positief getest! Maar hoe lang ben ik eigenlijk al zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LittleAngel22, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Helemaal happy! Vanochtend positief getest :D
    Mn cyclus zit rond de 40 dagen, waarvan vaak 44 dagen en omdat ik nu pas op dag 35 zat had ik er totaal niks van verwacht.
    Maar had al een paar weken sterk het idee zwanger te zijn, had ook allerlei kwaaltjes :p En eindelijk zat m'n gevoel dus ook goed!

Alleen dan de vraag.. Hoe lang ben ik zwanger??
    Volgens m'n test ben ik 2-3weken zwanger. In de beschrijving staat dat je er 2 weken bij moet optellen als je een cyclus van 28 dagen hebt.. Dit heb ik dus niet :p

Ik was 19 augustus ongesteld, heb geen flauw idee wanneer m'n ei was..

Dus iemand een idee hoe ik ongeveer kan uitrekenen hoe lang ik zwanger ben?

2. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Nee geen idee.. Maar ik zou gewoon uitgaan van 4-5 weken.. Dan bij de VK vragen of je bij een week of 7-8 een echo mag.. Dan kan zij zien hoe lang je echt al zwanger bent..
    In principe klopt de CB meestal wel hoor! Die geeft namelijk de bevruchting aan.. En dat is net na de eisprong!

3. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Ik denk dat het t makkelijkste is om n banner te maken.. die gaat uit van je laatste menstruatie en rekent automatisch uit hoe ver je ongeveer bent..

4. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Ja maar die telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie... Stel dat je pas na 3 weken je ei kreeg, ben je toch een week korter zwanger dan je banner aangeeft.

De CB digital geeft aan 2-3. Dat betekend dat 2-3 weken geleden de bevruchting is geweest. Dus ook haar ei. En daarbij moet je volgens mij gewoon 2 weken tellen..

5. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Ja maar als je met 35 dagen zo'n mooie positieve test hebt als TS zoals in haar andere topic te zien is en je zit nu op 2-3 week volgens cb.. heb je volgens mij n vrij standaard cyclus gehad deze keer want ik zit met n normale cyclus ook rond de 30 dagen.. dus dan kun je volgens mij deze keer wel uit gaan van je laatste menstruatie..
    Maar echt zekerheid heb je natuurlijk pas na de eerste echo.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bij een standaard cyclus heb je je ei 2 weken na je laatste menstruatie, dus gewoon twee weken erbij optellen.
    Gefeliciteerd!

7. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
  8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Lastig dan he!

Ik kan je niet helpen maar wil wel even zeggen: Gefeliciteerd!

9. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

28 aug 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    @ Rikkie- weet alleen niet wanneer m'n ei is geweest :p Maar denk ook wel dat het zo ongeveer zal kloppen!

@ Liesje - die telt idd vanaf de 1e dag van m'n menstruatie.. En heb liever dat ik er bij de echo achter kom dat ik een week langer zwanger ben dan een week korter :p maar het lijkt idd wel of ik een normale cyclus heb gehad deze maand! Is voor het eerst, zit normaal altijd rond de 40 of hoger :p
    @ellen-nog al ja.. Dank je wel!!
    @moon-dank je wel!

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het is erg Krom, maar ook al heb je een cyclus van 100 dagen, je hebt altijd in die 100 dagen een eisprong gehad. Vanaf ei tot nod is het 14 dagen en dus 4 weken zwanger.

Anders zou iemand met een cyclus van 100 dagen al zeker 8 weken zijn, klopt niet.

Kam het even niet beter uitleggen. Wss ben je 5 weken en heb je dus rond dag 19 je ei gehad.

Deel Deze Pagina