Wij zitten met hetzelfde. Wij hadden ons ook ingeschreven op 2 nieuwbouwwijken. Waren uitgeloot en dachten dat we weer een jaar moesten wachten voor het volgende project. Blijkt dat we in ronde 2 wel zijn ingeloot. Wij gaat er helemaal voor en hebben nu sinds 1 dag onze flat te koop staan, dus we zullen zien. Wel geloof ik in dingen en wij zijn bij een vrouw geweest die heeft gependeld dat we in dit huis gaan wonen. Dus ik ga er helemaal vanuit dat het gaat lukken en dat wij het krijgen en dat onze flat wordt verkocht. Het is afwachten natuurlijk. Maar die vrouw geeft me wel wat zelfvertrouwen en zekerheid. Ken haar ook goed en de familie ook. Dus ik zou ervoor gaan, je weet nooit wanneer de economie weer beter wordt, je kunt wel 5 jaar wachten, maar misschien schiet je daar ook niks mee op! succes met je beslissing!
Hoi dames, ik ben ook gewoon heel benieuwd wat ze ons allemaal te vertellen hebben, ik ga het gewoon allemaal aanhoren (en er vast de helft niet van snappen, want weet niet zo veel van die dingen) en dan kijken we wel. we zijn nu net nog even allemaal dingentjes aan het doen hier in het huis, voordat de makelaar vrijdag komt kijken wat die te zeggen heeft. maarja die wil misschien wel makkelijk een hogere prijs geven, zegt natuurlijk niets over voor wat je het nou echt verkoopt in deze tijd.... Nou goed... tblijft moeilijk en we gaan gewoon kijken! nogmaal thnx voor al jullie berichtjes niet dat jullie het nou voor ons kunnen beslissen, maar zo heb je wel weer meer kijk op dingen waar ik b.v. zelf niet aan zou denken Groetjes!
Mijn ervaring is juist dat 2 van de 3 makelaars een veel lagere indicatie gaven (10.000 onder de prijs waarvoor we het verkocht hebben) en eentje ietsje te hoog (2000 boven de verkoopprijs). En die laatste zei overigens dat de daadwerkelijke waarde wat daaronder lag (zo'n 5000 euro) maar dat dit een goed bod was om mee te beginnen. Uiteindelijk hebben we dus meer gekregen dan de makelaars indiceerden
@merijn, dat is alleen maar positief! ik ben benieuwd. maar hoe noukeurig kan je die taxatie nou eigenlijk nemen van zo'n makelaar.... het lijkt me wel dat de meeste mensen een huis altijd onder de vraagprijs willen kopen, en dat ze zeker in deze tijd, veel van de vraagprijs af willen halen....?
wij hebben ons huis nu 4 maanden te koop staan, hebben een woning die een lage prijs heeft hier in de omgeving, we hebben welgeteld 3 kijkers gehad..... gelukkig gaan wij ons nieuwe huis kopen van familie, en kopen we het pas echt als ons huis verkocht is... geen dubbele lasten dus. De makelaar had ook gedacht dat ons huis snel verkocht zou zijn