hoi, vraagje, hoe en waar bewaren jullie je rijst? ik had een poosje terug rijst gekocht en was het vergeten in de kast ik had het in een glazen pot met een deksel erop vergeten achter in de kast, maar ik schrok me rot toen ik het zag er zaten in dat dichte pot zwarte soort van vliegjes en ik zag dat het uit de rijst zelf komen hoorde iemand anders zeggen dat ze soort van wormpjes zag in een ongeopende zakje (je weet wel niet uit zon snelkook verpakking maar dat doorzichtig zakje) hebben jullie ook zoiets geks meegemaakt of hoe bewaren jullie je rijst? ik moet er wel bij zeggen dat mijn keuken helaas niet genoeg geventileerd kan worden ivm met mijn raam die niet open kan, fijn he hoor graag jullie tips groetjes,
Ow, bah! Ik bewaar de rijst ook gewoon in een glazen pot. Straks meteen maar even kijken hoe het eruit ziet, want zo vaak eten wij geen rijst...
Ieuw! Ik haal altijd rijst van de AP in zoon grootverpakking zak. Eigenlijk gaat die binnen 3 weken op, dus ik heb daar geen last van. Maar of het ligt aan slechte ventilatie kan ik je niet vertellen. Misschien wat kleine verpakkingen kopen, zodat je dit niet weer krijgt. Want rijst is natuurlijk ( en al helemaal als het open is) beperkt houdbaar!
Ik laat het altijd in de verpakking staan (die kartonnen doosjes) Heb het nog nooit meegemaakt dat er beestjes in zaten. (maar ga vanavond toch eens extra goed kijken voordat het de pan in gaat haha )
ik bewaar het ook gewoon in de verpakking in de voorraad kast. Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk!
nou had het ook nooit eerder meegemaakt tot voor kort dus heb een beetje gegoogled en heb begrepen dat je er gewoon keukenzout in de glazen pot kan doen ? zo zouden de beestjes niet kunnen leven hmmm maar vind het echt tja ik hoef verlopig geen rijst meer maar is op zn tijd toch erg lekker ... vind het echt jammer
iewwwwwww ik bewaar het in zo'n plastic voorraadbus maar wat jij had, heb ik wel eens gezien bij mijn oma, die kocht van die grotere doorzichtige zakken en die lagen in een kamertje, maar daar scheen vol op de zon en was het best warm, zaten er een soort van motten in, iewwwwwww
Ik bewaar het in de zak of in het doosje. De zak dan wel goed afgesloten het doosje niet. Maar we gebruiken de rijst hier regelmatig. Als je de pot goed afgesloten had zaten de beestjes (of de eitjes er van) er misschien al in de winkel in? Ik heb het hier nog nooit gehad in ieder geval.
Tjsa denk echt dat het er mee te maken heeft dat je het te lang bewaard. Wij eten echt vaak rijst, tsja armeense vriend.. veel buitenlandse gerechten met..jawel... rijst haha! Dus mijn tip: zorg dat je rijst optijd opmaakt.. en anders toch echt weggooien en voortaan kleinere verpakkingen halen! (ik heb het tijden geleden eens gehad met pap, van mijn zoontje.. had de verpakking achter in de kast staan, mn zoontje at het niet meer... en ben het gewoon vergeten. totdat ik het wou weggooien en er dus ook een paar beestjes in zaten, ook van die vliegjes! van die hele kleine vliegjes met snelle vleugeltjes haha)
ik doe het in een glazen pot,, als het dan mischien vochtig zou worden zie ik het meteen. xxjes bolly
Hoe vaak eet je rijst dan als ik vragen mag? Hier toch wel eens per week. En ik kieper altijd een klein pakje rijst in de pan. Dus op issie al weer dan. Vind het altijd erg moeilijk inschatten namelijk hoeveel rijst ik nodig heb. Anders haal je alleen rijst in huis als je het nodig gaat hebben. Dan is het 'vers' in huis gehaald en weet je zeker dat het goed is.[/QUOTE] dat verschilt erg dan een maand niet dan weer 2 keer in de week ben echt zon iemand die het liever op voorraad heb zodat als ik er trek in heb niet eerst naar de winkel hoef te fietsen maar misschien kleinere verpakkingen halen en toch even snel heen en weer fietsen, liever dat dan dan ik het op voorraad heb en het erna kan weggooien bedankt voor het meedenken iig. groetjes, nisa
Zak weggegooid (hoop ik hahah) Weet het niet meer, maar volgens mij moet je het koel en droog bewaren