Deze week krijg ik mn 1e echo, maar ben dan een kleine 6 week zwanger, wat kan/ mag ik verwachten? Is overigens op medische indicatie de vroege echo...... Vind het heel spannend. Hoor graag jullie ervaringen!
Grote kans dat je een inwendige echo krijgt en dan zul je volgens mij een vruchtje zien (misschien met hartaktie maar misschien ook niet, als het nog te vroeg is) en daarnaast een soort bolletje. De gyn kan wel vaak zien of het er goed uitziet, volgens mij. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat je ook in het achterhoofd moet houden mocht je korter zwanger zijn (ook al is het een paar daagjes) dan is er waarschijnlijk mischien alleen een zwangerschapsring te zien of verdikt baarmoederslijm . Ook daar kunnen ze wel uithalen of er een zwangerschap aan de gang is, met 5.5 week had ik dat namelijk was niks te zien alleen verdikt baarmoederslijm en week later een garnaaltje met kloppend hartje. Succes met de 1e echo
bij mij met 6 weken was er een rondje te zien, zegmaar een erwt. En soms als ze de echo draaide werd het zichtbaar als klein boontje. Nog niet te herkennen als 'mensje' in ieder geval! Hartactie kan rond dat termijn maar het kan ook pas een paar dagen na je echo gaan kloppen. Dan zie je in het wazige bolletje iets knipperen als je goed kijkt maar ook wazig. O en dat bolletje zit in een vruchtzakje, een soort 'ring' .
Thanks meiden, bedankt voor alle reacties. Vind de echo eigenlijk wat te vroeg, maar had niet veel keus, zou anders veel later worden. Heb al eens een EUG en een MK gehad. Bij beide wat bloedverlies/ bruinverlies. Heb ik nu nog steeds niet, maar vind het zo spannend! Hoop heel erg een vruchtzakje en dooierzakje te zien, hopelijk met vruchtje en mijn dag kan niet stuk als er al een kloppend hartje is, maar daar ga ik zeker niet van uit.
bij mijn zagen ze dat er een 2ling groeide met een kloppend hartje allebei. maar waren allebei al best groot vond de verloskundige.
Ik kreeg mijn eerste echo met 6.3 weken ongeveer. Er was een klein stipje te zien met een knipperlichtje.
dit was mijn eerste (uitwendige) echo (hoop dat het gelukt is met de foto!!!) 6.6 weken met kloppend hartje. vind er nu niet zo veel aan. doordat er echt niet veel te zien is vergeleken met verdere echo's. maar moest toen toch wel even huilen toen ik het hartje zag kloppen, kreeg namelijk de echo omdat we dachten voor de 2de keer achterelkaar een miskraam te hebben
Mooi liniej! Fijn die kloppende hartjes bij een eerste echo. Wat betreft het zien van de beeb is zo'n vroege echo niet veel aan (vind ik van echo laat in de zwangerschap ook niet). Mooiste is wanneer je het kindje in zijn geheel kunt zien en echt kunt herkennen als kindje. Laat wel weten hoe het gegaan is, bedankt voor alle reacties!
Vandaag de echo gehad. Was een vruchtzakje te zien met een duidelijk dooierzakje. Geen duidelijk vruchtje en dus ook geen hartactie. Ergens wel jammer, over een dikke week weer een echo.
Spannend klinkt wel goed, je bent net 6 weken en er hoeft maar 1 of 2 dgn korter te zijn dan zie je dat al heel snel op de echo
Inmiddels een tweede echo gehad en nu een mooi Beebje met goed kloppend hartje! Lijk wel minder ver te zijn dan verwacht, wat haast niet kan gezien positieve test en moment van gemeenschap. Maar goed, voor de 8 1/2 week mogen ze daar geen uitspraken over doen zei mijn gyn en valt dit binnen de normale variabele. Weer wat geleerd!
Klopt daarom is het termijn echo belangrijk kunnen ze exact meten, maar belangrijkste is dat het hartje klopt en dat het gegroeid is meid
@lieke ach er zit nu eenmaal variatie in. Gefeliciteerd want met een kloppend hartje is hrt een mooie echo toch!
Thanks meiden, ben inderdaad blij met deze mooie echo! Vroege echo's brengen toch ook wel spanning met zich mee hoor. Vroege echo's zijn daarbij ook vaak met een medische reden..... Kijk al uit naar de volgende echo en heb er inmiddels vertrouwen in!