Alecto DBX79 of DBX88 babyfoon, verschil?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fnoepie, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik heb hier op het forum een aantal maal gelezen dat de Alecto DBX88 babyfoon een enorme aanrader is, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is met de Alecto DBX79?

Ik heb begrepen dat het temperatuuralarm op de DBX88 instelbaar is, geldt dit ook voor de DBX79?
    Want ik zit natuurlijk niet te wachten op een temperatuuralarm wat telkens afgaat (dus wil hem bijv. op 30 graden instellen, dan gaat ie in principe niet af).

Ik lees op bijv. kieskeurig.nl wel dat het nadeel van de DBX88 volgens sommigen is dat de batterijen zeer snel leeg zijn?
    Hoe ervaren jullie dat?

Alvast bedankt in ieder geval.

Hieronder de specificaties van de genoemde babyfoons:

Alecto DBX79

Alecto babyfoon DBX79 met DECT Digitale ontvangstkwaliteit (100% storingsvrij). Temperatuurweergave met alarm. Terugspreekmogelijkheid. Zaklampje. Oplaadbare ouder-unit met riemclip. Visuele geluidsindicatie. Ingebouwde nachtverlichting. Verbindingscontrole met alarm. 5 polyfonische slaapliedjes. Instelbare displaytaal. Instelbare gevoeligheid. Tijdweergave op ouder-unit met alarmfunctie. Menugestuurd display (verlicht). Slaapliedjes en nachtverlichting op afstand te bedienen. Digitale volume regeling. Batterij indicatie in display. Bereik tot 300 meter. Wordt geleverd inclusief: Houder/oplader voor de ouder-unit, Oplaadbare batterijen voor ouder-unit, 2x voedingsadapter met extra lang aansluitsnoer, Duidelijke gebruiksaanwijzing.

Product specificaties

Technologie : DECT
    Aantal kanalen :120
    Maximaal bereik :300 m
    Oplaadbaar :Ja
    Display :Ja
    Camera functie :Nee
    Intercom functie :Ja
    Volume regelbaar :Ja
    Buiten bereik indicatie :Ja
    Nachtlampje :Ja
    Ingebouwde melodie :Ja
    Kleur :Wit met blauw
    Fabrieks garantie :1 Jaar

Alecto DBX88

De Alecto babyfoon DBX88 Dot matrix LCD display met verlichting. DECT digitale ontvangstkwaliteit (100% storingsvrij). 2-weg communicatie, dus ook terugspreken. Bereik maximaal 300 meter buiten en 50 meter binnen. 120 kanalen met voice encryptie (niet afluisterbaar). Temperatuur alarm bij te hoge en lage temperatuur (instelbaar). Indicatie van temperatuur in ruimte van zender. Nederlandstalige weergave in het display. Ouder-unit (ontvanger). Visuele indicatie van geluid middels LED lampjes. Ontvangstvolume (6 stappen) en gevoeligheid (5 stappen) instelbaar. Buiten bereik en lege batterij indicatie. Inclusief lader, riemclip en oplaadbare NiMH 1300 mAh batterijen. Baby / kinder-unit (zender). Leuke nachtverlichting (aan/uit middels verlichte toets). Instelbare microfoongevoeligheid (5 stappen). Buiten bereik en lege batterij indicatie.

Product specificaties

Technologie : DECT
    Aantal kanalen :120
    Maximaal bereik :300 m
    Oplaadbaar :Ja
    Display :Ja
    Camera functie :Nee
    Intercom functie :Ja
    Volume regelbaar :Ja
    Buiten bereik indicatie :Ja
    Nachtlampje :Ja
    Ingebouwde melodie :Ja
    Kleur :Wit met blauw
    Fabrieks garantie :1 Jaar

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Misschien even op kieskeurig kijken?
    Heb zelf de 88 en 85 in huis.
    Beide geweldige apparaten.

Ik heb trouwens bij beide na ruim 2,5 jaar de batterijen moeten vervangen.

3. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik heb de dbx-79. ik vind hem super,
    qua temp. gaat hij af als het warmer word als 26 graden op de kamer.

4. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Wij hebben de 88 en hij bevalt super!

5. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    #5 Fnoepie, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
    Heb ik gedaan zoals ik schreef, maar daar vind ik geen antwoord op deze vragen. ;)
    Hoe lang gingen de batterijen gemiddeld mee, ik bedoel na hoeveel tijd moest je ze opnieuw opladen?

6. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Kun je hem niet hoger instellen?
    Want hier wordt het met van die hete zomerdagen soms wel boven de 26 graden. Dan zou dus constant dat alarm afgaan als het zo rond die temperatuur schommelt?

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Volgens mij kan je de temp niet instellen.
    Anders meot je de 85 nemen, zit geen temp aanduiding op.

8. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Ik wil eigenlijk wel graag een temp. aanduiding, alleen geen geluidsalarm. Ik kijk zelf wel vaak genoeg wat de temp is. :)

9. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Ik heb inmiddels op internet gevonden dat de 79 ook een instelbaar temperatuuralarm heeft, alleen weet ik niet tussen welke grenzen?
    Weet iemand dat?

Deel Deze Pagina