In welke week klossen halen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamalyn, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Vanaf welke week moet je de klossen onder je bed hebben staan?
    Ik ben morgen 35 weken zwanger.
    En kan je die zo ophalen bij kruiswerk of moet je ze bestellen?
    En hoeveel krijg je er mee?
    Bedankt voor de antwoorden alvast!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb zelf gisteren het bed omhoog gedaan en ik ben nu 36,5 week zwanger. Ik zou het dus dus voor het moment dat je thuis mag bevallen ( week 37). Ik denk dat je beter even met de kruiswerk zelf kan bellen want ik denk dat dat per kruiswerk verschild dan weet je precies hoe en wat ( mss dat je ze dan al gelijk kan reserveren ofziets)
    succes

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bij ons in de regio krijg je ze pas vanaf 37 weken mee van de thuiszorgwinkel. Mocht je vóór die tijd bevallen, dan is dat sowieso in het ziekenhuis. Je moet dan nog wel de klossen (laten) halen want ze zijn niet alleen voor de bevalling verplicht, maar ook voor de kraamzorg.
    Of eigenlijk is het verplicht je bed op 80cm hoogte te hebben, niet de klossen zelf zijn verplicht..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ze met 37+1 gehaald. Ik ben gewoon de thuiszorgwinkel binnen gelopen en kreeg ze zo mee. Ze hadden echt stapels po's en klossen liggen daar..
    Maar je kunt altijd even bellen of ze dat op voorraad hebben, dan krijg je ook wel te horen of je van te voren nog iets moet regelen.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier doen ze ook niet moeilijk bij de thuiszorg. Vorige week klossen gehaald en het bed omhoog gezet. Ze vragen ook gewoon hoeveel je er nodig hebt.

6. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    ik heb ze ook 2 eerdere keren ergens na de 34ste week gehaald, iig in mijn verlofperiode. Informeer anders even bij je VK waar je bij jou in de buurt die dingen kan halen, meestal weten zij dat wel.

je had het over hoeveel klossen, de meesten hebben aan 4 genoeg, maar wij hebben een bed met in het midden ook nog een poot eronder en dan moet je er dus ook 5 halen! ze stonden me bij het afhaalpunt wel maf aan te kijken, maar kreeg er wel 5 mee.

succes met de laatste loodjes.

groetjes mama esther

7. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Wij hebben een boxspring...heb je dr gewoon 10 nodig :D Was geen enkel probleem! Ik heb ze afgelopen week opgehaald. Bij week 34/35 zou ik dat echt nog niet doen hoor. Ben blij als ons bed gewoon weer op de normale hoogte staat, voel me nu net een bejaarde!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb het week 37 gehaald en neergezet. Ben met 38,5 week bevallen dus net op tijd. Hoorde wel van kraam dat je ze niet kunt opvallen voor de 36 weken. Althans bij ons!

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik zou het afhalen vanaf de week dat je thuis mag bevallen, is week 37 dacht ik. Daarvoor word je sowieso naar het ziekenhuis verwezen toch?
    Ze vragen bij de thuiszorg hoeveel je er nodig hebt. Dus check even onder het bed hoeveel steunpunten je nodig hebt, en meet even hoe hoog je bed is. Op het blaadje van kwaamzorg staat als het goed is hoe hoog ze je bed willen zien.

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Volgens mij kan ik ze hier in het ziekenhuis ophalen met 36 weken...

11. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    O.k meiden, bedankt!!
    Dan ga ik over 2 weekjes op pad:)
    Deze kan gesloten worden.

12. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Hier kan je ze pas halen als je 37 weken zwanger bent. Ze stellen zich op het standpunt dat je voor 37 weken toch niet thuis mag bevallen. Ik vind het zelf wel een beetje krap, want wij weten nog niet eens of die dingen onder ons bed passen. Naja we zien het wel.

13. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    kan je ipv klossen ook gewoon een extra 1 persoons matras op je 2 persoonmatras leggen?

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    volgens mij kan dat wel als het hoog genoeg is.

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nee maar wat klaar is is klaar toch? En stel nou dat je vóór 37 weken bevalt in het ziekenhuis? Dan kom je thuis en heb je nog geen klossen. Zal de kraamzorg fijn vinden ;)
    Maja als ze het niet eerder meegeven dan houdt het natuurlijk op.

16. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    ik heb met week 36+6 gebeld en ze werden thuis bezorgd.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik had ze al eerder want kon door de bi mijn bed niet meer uit
    nu wacht ik even af hoe het gaat en anders met een week of 34 ofzo...

18. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben ze met 36 weken gehaald en met 36,5 week eronder gezet.

Vind het wel raar dat je ze soms pas met 37 weken kan halen, dan moeten ze er toch al onder staan? Dan moet je ze dus ook direct eronder zetten, beetje vreemd en lastig als het niet past.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Hier (Amsterdam) moet je ervoor bellen met de thuiszorg en dan komen ze ze brengen bij 37 weken. Na de bevalling moet je ze bellen wanneer je bevallen bent, en dan komen ze die na 3 weken weer ophalen.
    Waarschijnlijk omdat hier heel veel mensen zijn die geen auto hebben en als je er veel nodig hebt, is dat nogal een gedoe. Of er waren te veel mensen die ze niet op tijd terugbrachten? Nou ja, ik vond het wel lekker makkelijk zo.

Je moet zelf aangeven hoeveel je er nodig hebt, dat verschilt per bed. En zoveel krijg je er dan ook, of het er nu 4 of 12 zijn.
    Vergeet de steek/po niet!

20. lvdm

lvdm Niet meer actief

Ik heb vandaag de klossen gehaald. Maar weet niet of we ze er nu al onder gaan zetten. Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen, en het lijkt me dat mijn man ze er ook wel onder kan zetten als ik weer thuis ben toch? Ik ben nogal klein en het lijkt me nu niks als ik me nog 3 weken uit bed moet hijsen bij ieder nachtelijk plasje...
    Ik heb overigens een postoel gehaald, we hebben boven geen toilet dus het leek me wel handig als ik in de kraamweek gewoon boven kan plassen en niet elke keer de trap af hoef.
    O ja en ik heb ook een ruggensteun voor in bed meegenomen, dan kan je goed zitten in bed met voeden enzo.

Deel Deze Pagina