de titel zegt het al. As vrijdag hebben we een 20weken echo. Het gevoel zit me alleen echt niet lekker. Ik heb sterk het gevoel dat er wat mis is. Dit komt omdat ik morgen eigenlijk uitgerekend zou zijn van ons tweede kindje. Dit is met 11 weken niet goed gegaan. Bij mijn eerste kindje voelde ik de Kleine al bewegen. Nu is dit niet het geval. Dit samen met de miskraam maakt dat mijn gevoel slecht is. Ik ben er veel mee bezig merk ik. Ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat. Het moest me gewoon van het hart...
Wat naar dat je je zo voelt. Ik snap dat gezien je vorige zwangerschap het erg spannend is. Ik weet niet of het je geruststeld maar hier hetzelfde gevoel voor de 20 weken echo. Gelukkig bleek alles in orde en was het nare gevoel ook direct verdwenen. Ik hoop voor jou dat dit bij jou ook het geval zal zijn en dat je kunt genieten van je zwangerschap. Dat je de baby nog niet voelt kan ook komen door de ligging van de placenta. Weet je of die voor of achter ligt? In ieder geval een dikke knuffel!
Als je placenta voor ligt kan het zijn dat je je kindje pas laat voelt. Ik voelde mijn dochter bijvoorbeeld pas voor het eerst toen ik 23 weken zwanger was. Hopelijk heb je een goeie echo . Blijf je je zo rot voelen bel dan even je verloskundige en vertel haar wat je dwars zit. Misschien kan ze iets voor je betekenen
De placenta ligt voor, dit had ik ook bij mijn dochter maar die voelde ik dus wel al. Hoop gewoon dat alles oké is
De zenuwen zijn goed te begrijpen hoor! En natuurlijk wil je dat alles goed is. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn (en ja dat is gigantisch lastig) Zoek deze week genoeg afleiding en dan is het zo vrijdag! En nogmaals, als je je zorgen blijft maken bel dan even met je verloskundige
Ahh ja ik snap je spanning! Het niet voelen kan natuurlijk best met deze termijn als je placenta niet gunstig ligt. Maar anders bel je toch even je verloskundige dat je je echt zorgen maakt? dan kan zij even kijken. Niet wat ze bij de 20 weken controleren, maar wel hartslag enzo even? Sterkte de komende dagen!
Ik zou ook even vragen of je niet een keertje extra langs mag komen om het hartje te luisteren. En ik duim voor je dat de 20 weken echo goed blijkt te zijn.
Herkenbaar! Ik heb mezelf opgevroten tot de 20 weken echo. Toch steeds bang om weer een foute echo te krijgen. Bij mij lag de echo ook dichtbij de uitgerekende datum. Ik heb die dag bewust stil gestaan bij het kindje dat er moesten laten gaan en hem de kracht gevraagd om er voor zijn nieuwe broertje te zijn. Een soort van afsluiting zodat ik de focus beter kon leggen op het kindje waar ik nu zwanger van ben. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en neem elke avond even een momentje voor het kindje in je buik. Misschien voel jij hem of haar niet, andersom de positieve vibes vast Wel! Oh en ik heb nu ook voorliggende placenta en voelde deze ook veeeeel later dan mijn beide dames
Ja vandaag even rusti stilgestaan bij vorige zwangerschap. Ik ben met 15 weken ook al keer extra geweest. Gelukkig woensdag en donderdag werken. Me man staat er anders in en dat helpt wel. We hebben het nu weer over een naam.
Heey Stretchfield, Wat rot dat je geen goed gevoel hebt. Ik hoop dat dat gewoon veroorzaakt wordt door angst/onzekerheid (logisch gezien je eerdere zwangerschap waarbij het mis ging). Vaak is het moeilijk in te schatten of iets nou echt een voorgevoel is of dat dat gevoel door iets anders wordt veroorzaakt. Kun je niet even bij de vk langs om iig het hartje te beluisteren? Of heb je zelf een doppler zoals een Angelsounds? Bij mijn in het uitgerekend clubje zit trouwens ook iemand die haar kindje nog niet gevoeld heeft en zij is zelfs nog wat verder dan jij vermoed ik, maar haar 20 weken echo was helemaal goed. Veel succes <3 en sterkte met het wachten, dat is echt killing nu natuurlijk.. Edit: oh sorry, had de andere reacties niet gelezen en zie dat je zei dat je met 15 wkn ook nog een keer extra naar de vk geweest bent
Bedankt voor je reactie. Het is echt vandaag overleven en dan worst ik geleefd. Ik heb met 17 weken geslacht echo gehad en toen was alles in orde. Probeer me vast te houden dat tussen de oren zit.
Alles was goed. Placenta ligt over de hele voorkant van mijn buik. Dus kan best zijn dat ik het voorlopig niet voel.