Hoi Hoi meiden ! ik heb een vraagje , misschien wel een beetje rare vraag .. hoe delen jullie de kleding kast in van jullie kleine ? Maatje 50 apart , Maatje 56 apart ? Maatje 50/56 apart ? maatje 62 apart? lange en korte mouwen apart ? kruippakjes appart ? spijkerbroekjes appart ? Vestjes ? wat doen jullie in de commode kast & la en wat doen jullie in de kleding kast ? ik heb geen idee misschien kunnen jullie vertellen hoe jullie t hebben ?
Ik heb enkel ladekasten. Heb de rompertjes maat 50 en 50/56 bij elkaar. En 56 apart. Kleertjes ook gewoon op maar bij elkaar. Broekjes apart en bovenstukjes apart. Wel zo veel kogelijk op maat . Sokken allemaal in een mandje. Verzorgingsspullen in een lade. Lakentjes en dekentjes in een la. Beetje op gevoel en gezond verstand. Dus wat voor jouzelf het handigst lijkt.
ik heb ook alles op maat liggen en lange mauw bij lange mauw korte bij korte enzo enzo.... en bij show je kleding kast zie je hoe de meeste hem hebben ingericht dus zou zeggen neem een kijken...
Ik heb 50/56 in de kast liggen, 62 in de opbergbox onderin de kast. ROmpers, sokken liggen in de commode. Vestjes hangen aan de roede, broekjes en shirtjes op stapeltjes en setjes zijn als setjes opgevouwen: shirtje, broek erin, mutsje erin en vouwen. Kan je makkelijk uit de kast pakken.
Ik heb ze opgedeeld in maat en lange en korte mouw. Voor zowel de kleertjes als de rompertjes. De sokjes liggen in kleine mandjes, opgedeeld in 0-6mnd en 6-12 mnd. Mutsjes liggen gewoon opgestapeld. En de vestjes/jasjes hangen gewoon. Net als de boxpakjes die we hebben.
Zal ff foto voor je maken morgen. Commode = hier beddengoed en slaapzakken. Kastje = kleding. Heb lange mouw, korte mouw en polos apart. Broeken, rompers lange mouw, korte mouw en mouwloos ook aparte stapeltjes. Voor onze buikbeeb nu alleen maat 56 in de kast gelegd en op setjes gesorteerd en rompers op lang/korte mouw, reserve shirtjes en broekjes liggen op ons normale systeem gesorteerd. Dat van die setjes is voor manlief straks, anders heb ik een mini clowntje en dat vind ik zelf echt niet leuk(ja ik weet het, heel erg...). Heb daaronder kruiken, verzorgingsspul, daaronder wikkeldekens en dekens en daaronder beddengoed en jasjes liggen. Klinkt ingewikkeld zo geloof ik, morgen krijg je fotos van me!
In de commode: bovenin een ladeverdeler: vak voor rompers korte mouw, vak voor broekjes en shirtjes, vak voor sokjes, vak voor mutsjes, vak voor cremetjes en vitamientjes, vak voor kam, thermometer en andere kleine verzorgingsspulletjes, vak voor luiers. Daarnaast nog stapeltjes boxpakjes, slabbers en spuugdoekjes. Tweede lade hydrofielen, badcapes, flanellen, waskussenhoezen. Onderin kruik, kleertjes die ik minder mooi vind, rompers met lange mouw, desinfecterende doekjes voor als wup het aankleedkussen heeft ondergeplast, nog wat rommeltjes. Op de plank wasgel, badolie, bodylotion etc. In de kast aan de roede de jurkjes en vestjes, bovenin wieg-beddegoed, meer hydrofielen en maandverband (kraamtijd) en zoogkompressen. Onder de roede ledikant-beddegoed en een tas met spulletjes die ik heb gekregen maar (nog) niet gebruik zoals spenen, bekertjes, maar ook wat knuffels. Onderin de kast een doos met nog te grote kleding vanaf maat 62, een doos met de voorraad verzorgingsspulletjes en de bondolino.
oke , naja de babykamer is nog niet af, dus straks kan ik ook de commode gebruiken. maar qua kleding heb ik sinds gister behoorlijk veel, tot en met maat 62 heb ik echt genoeg. ook heleboel vestjes en jasjes.. maar ik wil idd ook korte en lange mouwen gaan sorteren...
Ik stort ze ook op korte mouwtjes, lange mouwtjes, rompetjes etc en dan weer storten op maatje... Zo vind je het makkelijker.
Ik heb alle kleertjes die kunnen hangen, opgehangen. Lekker duidelijk en het ziet er leuk uit als ik de kast open doe Heb het een soort van op maat hangen, probeer zoveel mogelijk maat 50 bij maat 50 te doen en maat 56 bij 56 enz. Groter dan maat 62 hangt er niet in ( zoveel heb ik nog niet) Maar soms is een maat 56 net zo groot als een maat 50 dan hangt het wel tussen de maat 50. Ik heb het dus ook op grootte van de kleding zelf hangen. Heb bij de Tycho de ervaring dat sommige kleiding veel kleiner viel en hij het dus maar heel kort aankon omdat het hem te klein was terwijl het wel de maat was waar hij in zat. In de kast: - Kleding wat ik niet op kan hangen ligt op de plank direct onder het hanggedeelte. - dekens/lakens/molton ligt op de 2e plank, evenals de kruiken die ik heb gekocht - onderste plank in de kast is wikkeldeken, MC deken, doos met de dingen die ik wil bewaren, dingen als flessen,spenen enz die ik nu dus nog niet gebruik En dan in de 2 laden in de kast doe ik kleding die te klein wordt en de kleding die nog te groot is. De te grote kleding wil ik nog niet bovenin hangen aangezien ik manlief er voor aan zie hem/haar iets aan te trekken wat te groot is En ook zo met te kleine kleding. Als hij/zij echt helemaal uit een maat is doe ik alles in een curver box In de commode: Bovenste lade: vakverdelers: 1 met luiers en 1 met dingen als zetpillen/thermometer/luuf enz en 1 met sokjes. Daarnaast een stapel rompers ( met mouwen en mouwloos apart) en een stapel spuugdoekjes Achter de kastdeuren: eerste plank:hydrofiel luiers en washandjes, flanellen luiers, schone waskussenhoezen tweede plank: voorraad luiers, voorraad billendoekjes, stapel wascapes En dan heb ik boven de commode nog een plankje hangen waarop ik twee mandjes heb staan met daarin borstel/kam en een mandje met verzorgingsproducten als bepanthen, droog huidje zalf enz. Voor de rest staan daar 2 girafjes op ( heb ik als kind mee geknuffeld), en een zilveren spaarpotje en de babyphone komt er ook op te staan straks. Heel verhaal uiteindelijk geworden hahaha sorry maar wel duidelijk ( hoop ik)
Ik had in het begin alleen maatje 50/56/62 hangen. Links op de roede begon ik met korte mouwen 50, lange mouw 50, korte mouw 56 lange mouw 56, kort 62 en lang 62. Daarnaast nog de jurkjes. Daaronder had ik een plank waarop de rokjes, broekjes, leggingkjes, maillots en sokken. Inmiddels heb ik een andere kast die in het midden een schot heeft en heb ik de korte mouwen links (ook jurkjes en bolero's) en de lange mouwen rechts (ook jurkjes, bolero's en vestjes langer mouw) en hetzelfde op de planken. In de commode liggen de rompers, dat is makkelijker met verschonen/aankleden vind ik zelf.
wat ik doe is een shirt die te klein is en shirt die aan de royale kant is leg ik op de commode en kijk of hij het aankan. Dit deed ik ook met broekjes. Ik werd gek van de maten! Ik heb een kast met hang en leggedeelte waar ik alles neerlegde. broekjes en shirts. blousjes en vestjes hang ik. ik heb 2 lades en daar doe ik alles in wat nog te groot is en wat bijna aankan. En rest is op zolder.
ja precies , er zijn ook zoveel manieren .. en ik heb ook wel veel in 50/56 dat doe ik dan ook maar apart
Pff, mijn zoontje is bijna 4 maanden maar ik loop nog te prutsen met die kastindeling. Hij heeft ook al zoveel kleertjes... de commode is vrij simpel, ik heb er eentje met twee kastjes en vier laatjes. In het linker kastje luiers, in het rechterkastje hydrofielen en aankleedkussenhoezen. Bovenste laatje rompers (alleen de maat die hij draagt op het moment, verdeeld in stapeltjes mouwloos&korte mouw en lange mouw. Laatje daaronder spuugdoekjes en slabbers. Onderste twee laatjes gebruiken we bijna niet. Weet zo niet eens wat er in zit eigenlijk... Maar de kast.. pffff... Heb veel kleertjes, ook in maten waar hij nog niet in past. Die liggen er dus ook in. Het hang gedeelte hangen blousjes en vestjes enzo, op maat van links naar rechts. Links wat hij nu aan kan, rechts wat nog niet past. Maar dan het leg gedeelte... Pff onderverdeeld in 62 (wat hij nu draagt) en 68 (wat hij soms al aan kan maar nog niet alles.) en dan weer onderverdeeld in broekjes, shirts lange mouw en shirts korte mouw. Met als gevolg dat ik daar dus ongeveer 10 stapels heb liggen en het 1 grote onoverzichtelijke bende is. Ben er nog niet uit. Klein helder moment. Onderste twee laatjes van commode gebruiken voor alle kleertjes die nog niet passen. Scheelt ruimte in de kast. Waarom bedenk ik dat nu pas?????
Hier alle kleding op maat gesorteerd en op lange en korte mouwen. Ook bedtextiel in de kast bovenin. In de commode hydrofiel luiers en rompertjes (binnen handbereik). Sokjes in een lade in de commode.
hangkast Op de roede alle bovenstukken, eerst korte mouw, dan lange mouw. ook nog verdeeld in tshirt/polo/overhemd/longsleeve/trui. Op de plank eronder de schoenendozen en broeken. Broeken verdeeld in 2 stapeltjes: korte en lange broeken. In dit stuk ligt zowel huidige maat, als toekomstige maat (op moment zelfs 3 maten, omdat hij in overgang naar andere maat zit). Ik sorteer op maat cq grootte. Idd vergelijken door op elkaar te leggen. Sommige dingen slaan nergens op qua maatvoering in label. Daaronder grotere maat en krijgertjes, paar pakken pampers op voorraad. En echte seizoensdingen: pietenpak, sneeuwbroek, uvshirt enzo. Commode (3 lades) 1 hydrofielen - luiers - sokken bakje - rompers (2 stapels: lange mouw en korte/geen mouw) 2 badcapes -supergrote hydrofielen voor afdrogen - aankleedkussenhoezen - medicijnen ed - pyjama's 3 slaapzakken, hoeslakens, dekens, lakens ed (overig beddegoed dus)
Ik heb alle shirtjes, bloesjes en vestjes hangen. En op maat. Nu alleen maat 50 en 56 in de kast. Als hij straks doorschuift naar de volgende maat gaat wat te klein is er uit en de volgende maat erin. Doe ik bij mijn andere jongens ook, werkt prima. En dan de korte mouw links, daarnaast lange mouw en daarnaast vestjes. Van links naar rechts dus. En daarna komt de volgende maat. Ik heb een kleerhanger van de hema met zo'n poppetje erop tussen de maten hangen. Je ziet dus in een oogopslag Waar de nieuwe maat begint. Broekjes op de plank gesorteerd op maat. 50, 50-56, en 56 Zelfde systeem, te klein weg en nieuwe maat erin. Verder stapeltjes met moltons, hoeslankens, lakentjes en dekentjes. In de commode bovenste la luiers, en paar verzorgingsdingen, sudo creme enzo. Middelste la sokjes in een mandje. Achter een deurtje romers gesorteerd op maat. 50, 50-56 en 56 en de lange mouw rompers apart. En de pyjama's liggen ook in commode. Ook de hydrofiel luiers liggen in de commode.