Je vriendin heeft toch geen patent op die naam? Zeker als jullie toch niet zo'n innig contact hebben, niets vragen hoor. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Als ie ook nog eens in de top 20 staat, grote kans dat je kind met meer kinderen met dezelfde naam op school komt te zitten.
Ben blij met jullie reacties meiden! Is ook zo, ze heeft er geen patent op nee . Uiteindelijk kan je ook niet met iedereen rekening houden toch? En het is niet zo dat we weer heel dik met elkaar zijn... Ben zo benieuwd naar de echo vanmiddag!!!!
Ik sluit aan bij de anderen. Als het echt jullie droomnaam is, gewoon doen. Op namen zit geen copyright!
Ik ging zéker geen toestemming vragen of je ook die naam mag gebruiken! Het is jou kind, en je hebt met die vriendin geen innig contact, dan wist ik het snel. Als het nu je zus is of beste vriendin...
nou zeker als de naam in de top 20 staat zou ik t gewoon doen! bij mij was t zo dat ik jaaaaren geleden eens met mijn vriend over babywens en namen had en de naam suze riep...toen we een keer bij vrienden waren zeiden zij wij vinden de naam Suze heel leuk. toen moesten wij natuurlijk hard lachen en zeiden hen goh daar hadden wij het laatst ook over..maargoed beiden net een relatie..22 jaar...toen ik 25 was was ik zwanger..van een meisje..wat doe je dan....besloten om onze dochter toch suze te noemen wie weet kregen hun nooit een meisje of was hun mening veranderd...ze reageerden heel leuk en gaven ons groot gelijk....vond het wel lastig maar suze hoort nu bij ons!
Thanks meiden, ik had hele andere reacties verwacht! Komt misschien door de hormonen hihi. Mamavansuus, dat is heel toevallig zeg! Ja dat kan maar zo, zou jij het vervelend vinden? Of begrijp je het wel?
Als je er echt over in zit zou ik het misschien ook proberen te peilen. Misschien vindt ze het juist heel leuk. Maar ik zou ook gewoon voor de naam gaan! Jullie hebben niet veel contact, wie weet zie je haar over een tijdje wel nooit meer... Bovendien, er zijn inderdaad meer kinderen met dezelfde naam, soms zelfs binnen families! Dus als dit dé naam is voor jullie, gewoon doen!! Succes en veel plezier vanmiddag!
Precies, dat wilde ik ook zeggen. Wat een "gezeur" soms over namen die de overbuurvrouw of de zus van je beste vriendin ook heeft. Als het voor jullie dé naam is, gewoon doen. Als die oude vriendin het niet leuk vindt, jammer dan voor haar. Ik zou haar zeker geen toestemming vragen maar je kan wel zeggen dat jullie een hele leuke naam hebben (die jullie altijd al op jullie lijstje hadden staan) en dat zij de naam vast ook erg leuk zou vinden
t worden twee totaal verschillende kinderen ook al hebben ze dezelfde naam he..ik vind het anders als het je beste vriendin is of naaste familie...
Nou meiden, voor niks druk lopen maken want we krijgen een jongen!!!! Was overduidelijk!! Zaten ze er gisteren volledig naast!!! Mochten we ooit nog een meisje krijgen dan gaan we zeker voor DE naam (als we tegen die tijd nog geen andere leuk vinden )
Gefeliciteerd met julloe zoontje! Wat die hormonen toch niet doen he haha mja ook zonder hormonen zijn wij/de mewste vrouwen al zo onzeker K heb voor n meisje nu ook n naam...had eerst n andere en die word nu gebruikt aan de familiekant van mn vriend dus ga mn lijstjr dan wel af. Maar was het DE naam geweest dan is t pech.voor hun dan.