Hoi dames! Heb even jullie raad nodig... We hebben al een jongensnaam en een meidennaam, dit heb ik ook al vrij snel aan iedereen rondverteld, dat we de namen al wisten. (ik had niet verteld welke naam).. Nu is er gisteren een jongen geboren bij ons in het dorp, en jawel; met dezelfde naam als de onze... De ouders in kwestie zijn van onze leeftijd, en we kennen ze. We gaan er echter niet mee om, maar we wonen in een heel klein dorp, waar iedereen elkaar kent. Kunnen we het maken om onze kleine nog steeds zo te noemen, als het ook een jongen is? We hadden echt alleen deze naam, en iedereen weet dus gelukkig ook al wel dat we al lang onze namen hadden. Mijn gevoel zegt ja, omdat ik vind dat onze relatie met deze mensen niet dusdanig close is, dat ik vind dat we dat niet moeten doen. Wat zouden jullie doen? Ik baal in elk geval als een stekker...
waarom niet ik snap dat niet bedoel het is toch jullie keus ongeacht of het nu een kleine dorp is of niet . ik zou me er niet druk om maken en de naam kiezen die jullie voor je kleintje hebben. anders zou je nooit een naam kunnen nemen die al in je dorp is . zo kan je op elke pas geborene wel opgaan letten uit je dorp hoe ze heten .
ik zou het niet doen, als je in een klein dorp woont heb je misschien ook maar ƩƩn basisschool? 2 kindjes met dezelfde naam in hetzelfde dorp/school is erg lastig en lijkt me ook niet leuk voor je zoontje! Ik begrijp dat je enorm baalt, was ook altijd mijn angst. Misschien kun je er ook voor kiezen om eventueel een 2de zoontje zo te noemen, dan zit er een paar jaar tussen. Ennee.. misschien wordt het wel een meisje, probleem opgelost!
Gewoon die naam geven, het is tenslotte jullie kindje die je graag zo wilt noemen. Jullie hadden die naam ook gekozen en jij kan er niks aan doen dat zij ook die naam hebben gekozen. Wij hebben ook dezelfde naam als een oud klasgenoot van mij voor haar kindje heeft gekozen. Zij woont bij ons in de buurt en ik heb haar ook bij mijn Hyves vrienden staan, maar wij kiezen ook voor die naam.
ik zou het ook doen hoor.ja er is een kansje dat hij bij die andere in de klas komt maar die kans is er altijd ook als je het niet had geweten
Ze komen sowiezo bij elkaar in de klas dat is zeker. Wat ik in elk geval een voordeel vind, is dat ik het al heel lang tegen iedereen heb verteld dat we de namen al hebben. Zo is het al bekend dat we deze naam ook al daarvoor hadden zeg maar....
Ik woon zelf ook op een klein ons kent ons dorp, weet hoe het is haha. Maar ik zou het daarom ook niet doen... Hier wordt er dan toch al snel over gepraat. Ok, daar hoef je je niks van aan te trekken natuurlijk. Misschien kunnen jullie tot die tijd nog eens een paar namen de revue laten passeren? Maar dan nog blijft het jullie keus.. Succes!
Ik zou het gewoon doen! Ik zou me er niks van aantrekken! Er zitten zo vaak 2 Ruben's, 2 Sander's, 2 Kim'men in 1 klas. Maakt toch niet uit! Ik zou het gewoon doen, zeker omdat jullie hen toch niet echt kennen. En misschien gaan hun wel over 2 jaar verhuizen en heb jij je kindje niet jullie favo naam kunnen geven! Wij hebben Malou overigens Malou genoemd omdat mijn nichtje er een paar weken van te voren vandoor ging met ONZE naam ! En omdat het mn nichtje is konden wij het niet maken om dezelfde naam te geven. Maar was het een meisje 2 straten verder op geweest dan had Malou gewoon Noa geheten !
gewoon doen! je zzegt zelf dat jullie niet close zijn met de buren dus ach waarom niet joh.. ik had het wel gedaan in ieder geval
Ik zou de naam gewoon doen... Het is tenslotte jullie kind, en je wilt later ook niet steeds denken van ooh ik vond/vind die naam eigenlijk nog steeds leuker
Bedankt voor de antwoorden. Omdat het toch echt een ieniemiene dorp is, voelt het toch niet zo zo leuk om de naam nogmaals 3 maanden later te gebruiken. Het leuke, namelijk omdat hij nog niet voorkomt hier in de omgeving, is er nu toch al af. En idd, er zal ook over gepraat worden, en vind het niet leuk om constant onze keuze te moeten uitleggen. En als ik het omdraai, had ik het denk ik ook niet zo leuk gevonden als mensen 3 maanden later ook dezelfde naam hadden gekozen. We gaan eens verder neuzen naar eventueel een andere naam. Erg balen, maar is niet anders.. Gelukkig hebben we nog even..!
Wel balen hoor Danielle, lang leven de kleine dorpjes.. Het dorp waar ik woon is niet echt super klein maar wel een roddeldorp. Ik hoop dat jullie straks een naam tegen komen die eigenlijk veel en veel leuker is haha.
misschien kun je dezelfde naam doen maar dan met een extra naam erachter? of een net andere spelling?
gewoon doen hoor! ik zal je eens iets leuks vertellen bij ons in de familie hebben nog 3 andere nichten dezelfde naam als mij. ik ben de 1. geborene maar dat maakt eigenlijk niets uit we zijn allemaal genoemd naar mn grootmoeder die heel vroeg is overleden en iedereen wilde haar naam doorgeven aan haar dochter de jongste is nu 17 en ik 23 en daartussen nog 2 nichtjes. geen van ons vind het een probleem, we vinden het juist leuk /grappig dus meid iemand uit de dorp die toevallig dezelfde naam heeft: who cares : maak je niet druk.
ik heb er nog eens lang over nagedacht Daniƫlle en ik geloof dat ik het niet zou doen. Zeker omdat ze ook nog bij elkaar in de klas komen... Ik denk dat je er altijd een beetje spijt van blijft houden. Maar ik begrijp je goed hoor, die naam zit in je hoofd en hoort dan ook al helemaal bij jullie.... Misschien is het een idee voor de naam van de eventuele tweede?