Ikwoon ook in een klein dorp maar ga de naam niet aanpassen hoor! Moeten jullie ook niet doen! Kan toch voorkomrn dat er meer mensen zijn die dezelfde naam leuk vinden..
idd misschien verhuizen hun...of gaan ze naar een openbare of christelijke school....zou niet je favo naam zo "opgeven" hoor
Ik zou niet voor een andere naam kiezen. Mijn dochtertje heeft een naam die niet veel voor komt. Bij ons in het dorp had niemand die naam. Nadat we verhuisd waren, kwam ze op een andere school en daar zat een meisje met dezelfde naam. Trouwens, na de geboorte van mijn dochtertje heeft iemand in het dorp haar dochtertje dezelfde naam gegeven omdat ze die van ons zo mooi vond. Ik zag dat alleen maar als een compliment! En bij mijn zoontje in de klas zit ook een jongen met dezelfde naam. Dat maakt toch niet uit? Gewoon voor je favoriete naam gaan, anders kan je er alleen maar spijt van krijgen!
Het gaat de naam toch niet worden, het leuke is er toch al vanaf... We hebben nu gelukkig al een andere (misschien voor ons nog wel leukere! ) naam! Bedankt voor jullie adviezen!
Als het nou vrienden van je waren met wie je veel optrok zou ik zeggen nee zou ik niet dezelfde naam geven. Maar je bent geen vrienden van ze dus gewoon die namen nemen meid. Je hebt die namen niet voor niks uitgekozen
Het komt natuurlijk vaak voor dat kinderen met dezelfde naam in de klas komen met elkaar. Zonder dat de ouders het wisten. Dan zitten ze toch ook bij elkaar? Dan moet je haast als een aparte naam nemen anders is de kans dat twee kinderen met dezelfde naam in elkaars klas komen best groot. 9ik val je niet aan ik las dit en wilde even zeggen wat ik ervan vind)
Mag ik nu vragen welke naam jullie hadden? Als het die naam toch niet meer wordt...? Fijn dat jullie nu weer een andere naam hebben gevonden die jullie ook erg leuk vinden!
Selmama, nee, sorry Het kan zijn dat we hem ooit wel gebruiken, en misschien lezen er bekenden mee...
Toevallig weet ik dat Daniëlle echt in een klein dorp woont.....en daar kan dat echt niet! Dat is echt iets anders dan dat je in een middelgroot dorp woont....
quote mezelf ik ging ervan uit dat dat kindje ook dezelfde achternaam had, vraag me niet waarom? dan gewoon de naam aanhouden die je in je hoofd had!
Het is in elk geval nu al bekend dat ze bij elkaar in dezelfde klas zullen komen, dus dan weet je wel hoe klein ons dorp is... En het is idd bekend dat er in elk geval 1 bekende meeleest...
Misschien moest dit wel gebeuren, want de naam wie we nu hebben vind ik stiekem ook nog iets leuker en vrolijker! Er moeten alleen nog 2 baby's geboren worden voor de onze... Spannend dus!
Herkenbaar, wij hadden Julia voor een meid, maar vrienden van ons bevielen een half jaar eerder en je raad het al... Julia! Dat is zo dichtbij (zien ze meer keer per week), dat dat echt niet ging werken, dus op zoek naar een andere naam. Dat is Louise geworden, en achteraf vinden we die naam nog veel mooier, haha.
bekende is ook een beetje overdreven, zou het eerder een vage kennis noemen... Nee hoor, je hebt helemaal gelijk dat je voor een andere naam kiest!
Nee, van de kinderen van 0-5 jaar is er geen 1 met dezelfde naam.. En ja, ik "ken" ze allemaal, dus dan weet je wel hoe klein het dorp is...
Ik zou me er absoluut niet door laten weerhouden. Alsof mensen het alleenrecht op een naam kunnen claimen! Nee, klein dorp of niet, ik zou echt gewoon voor de naam gaan die je eerste voorkeur heeft. Die had je voor je kind in gedachten, en je kind moet er de rest van zijn leven mee doen. Jammer dan als er 2 kinderen met dezelfde naam in de klas zitten.