Hallo dames ik ben 24 weken zwanger en druk bezig met het bedenken van de namen voor ons meisje!! Ik vind het fijn om de meningen van anderen te horen nieuwe namen of iets wat er op lijkt is ook welkom!! We willen graag drie namen maar zijn er ook niet helemaal uit wat dan de volgorde moet worden en wat het mooiste klinkt.. Hier komt ie dan Maylin/maylinn Fayén/Vajén Elina Djesmay Dayen (mijn moeder heet diana) Ben benieuwd naar jullie mening en suggesties! !
Alles behalve Djesmay..... Of gewoon Jasmay/Jasmae. Vind Dj namen altijd erg vreemd, de naam is engels dus waarom fonetisch nederlands spellen?
De é spreek je uit als 'ee', hè? Fayén/Vajén zou je dus uitspreken als 'Faayeen' (of 'Feejeen') of 'Vajeen'). Misschien is dat jullie bedoeling, maar anders moet het streepje dus de andere kant op. Namen met 'Dj' vind ik niet mooi, Djesmay valt voor mij dus af. (Als je die naam per sé wilt, dan zou ik hem als Jesmay schrijven.) Dayen zou ik als 'deejen' uitspreken (ivm het Engelse 'day'), maar ik denk dat jij 'daaien' bedoeld als uitspraak? Mijn voorkeur qua namen (waarbij smaak, maar ook duidelijkheid qua uitspraak voor mij een rol speelt): Vajèn Maylin Elina.
Dayen is een Slavische jongensnaam en betekend de mooiste zoon. Die zou ik dus niet kiezen Ik vind persoonlijk Elina de mooiste!