Dezelfde naam, welke nu? Help!

Discussie in 'Babynamen' gestart door JMBM, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

zou gewoon de naam nemen die je echt wilt, en dat is emma , gewoon doen...anders krijg je mis spijt

2. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ella misschien?

3. JustDietje

JustDietje Niet meer actief

idd, hoe vaak zien jullie de collega van je man?
    en zien de meiden elkaar straks?
    ik zou gewoon gaan voor de naam die jullie gekozen hebben ;)

succes met je keuze,

groetjes

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik zou lekker voor Emma gaan. Balen dat hij dezelfde naam heeft, maar aan de andere kant er worden wel meer meiden geboren die de naam Emma krijgen (niet voor niets een populaire naam). Zou zonde zijn om jullie favoriete naam zo te laten schieten. Voor hetzelfde geld werkt die collega volgend jaar ergens anders.... Daarnaast heb ik meerdere collega's die hun kindje dezelfde naam hebben gegeven als een andere collega. Ik heb nog niemand gehoord die dat raar vond!

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Elle!

Maar ik vind Daphne eigenlijk nog mooier...zo had onze Tim geheten als hij een meisje zou zijn!

6. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Dat vind ik dan wel weer super grappig aangezien ik een E.mma en een S.arah heb :)

Verder ach tja...gewoon doen wat je leuk vindt....

7. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    emma super mooie naam
    ik zou er ook gewoon voor gaan
    als dit de naam voor jullie is

ella ook mooi

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    wij twijfelden tussen Emma, Sara en Julia...
    bij ons is t Sara geworden

9. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ik moet denken aan namen als:

Else
    Lise
    Julie
    Sofie
    Sara
    Lotte
    Liva
    Lika
    Ellis
    Elle
    Esmée
    Julia

Emma is mooi, Daphne vind ik persoonlijk niet zo mooi...

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou gewoon voor Emma gaan!

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou ook gewoon voor Emma kiezen.
    Jullie vinden t zo'n mooie naam, en de collega kan over een tijdje wel ergens anders werken of je man krijgt een nieuwe baan. Dan heb je, je dochter niet de naam gegeven die je zo mooi vindt.

12. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    zou gewoon emma doen! hier hebben wij een Finn en net na onze Finn is hier in het dorp ook een Finn geboren. maakt mij echt niet uit!
    hier in het dorp is zelfs een meisje (ong 3 jaar jonger) die dezelfde voor en achternaam heeft als mij... (ik ben toch de leukste:D) dat zou ik dan niet snel doen maar hier heb ik persoonlijk ook nooit last van gehad!

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde probleem. Wij hadden voor een jongen Tycho en als tweede keus Dex.. Toen kregen vrienden van ons een zoon die ze ook Tycho hebben genoemd dus die viel echt af, omdat we best veel contact hebben.. Mar als het een collega was zou ik gewoon lekker voor mijn eerste keus gaan hoor!
    Nu vinden we Dex veel leuker hoor :p ;)

14. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij twijfelden tussen Julia en Emma. Toen ik hoorde dat Emma bovenaan stond in de populaire namen lijst, wilde ik graag een andere naam. Hard op zoek gegaan, en inderdaad kwamen we op Emmy, Saar, Sophie, etc.
    Maar toen ik haar in mijn armen had, wist ik het zeker: Emma. :)

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik heet zo en ik ben van de eerste E.mma's die er zijn denk ik.
    Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk dat er zoveel zijn. Als ik vroeger naar een pretpark ging werd er overal E.mma geroepen, maar nooit naar mij natuurlijk, altijd naar hun kleintjes.
    Zelfs in de winkel moet ik er al aan gaan geloven, ja de kleintjes zijn mee dus E.mma wordt wel een paar keer geroepen.

Wat ook, als ik bel naar mensen voor mijn werk dan denken die altijd dat ik een über jonkie ben, maar ik ben wel 25jr oud, dus zo jong is dat nou ook weer niet (niet dat ik nog op school moet zitten ofzo).
    Ik vind het gewoon niet echt fijn.
    Het is een mooie naam, dat snap ik wel, maar ik heet écht niet graag meer zo.

Vindt de naam Isa dan véééééél moeilijk én origineler.

16. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier hetzelfde meegemaakt met een collega van me die 4 maand voor me een zoon kreeg en Alexander noemde. Totaal niets van aangetrokken! Geen haar aan mijn hoofd die eraan dacht om mijn zoon daarom anders te gaan noemen. En beste vriendin haar zoontje heeft ook Aleksander, enkel anders geschreven. Heb het wel met haar overlegd en ze vond het ok. Collega ondertussen veranderd van werk en die vriendin en zoontje zien we bijna elke week. De twee kindjes schelen een jaartje en komen goed overeen. En is het best wel verwarrend, ook voor hen maar dan nog. Vinden het eigenlijk wel grappig hoor.

17. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hetzelfde dilemma gehad met onze naam, iemand in het volleybal team koos dezelfde naam, heb even getwijfeld maar we hebben m laten staan, de kids zullen elkaar niet heel veel zien en als we het in het team over de kids hebben is t misschien wat verwarrend maar jammer dan. Ze hebben gewoon ook een goede smaak! Ik zou Emma dus houden

18. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor de naam Emma gaan. Wie weet zie je die collega over een aantal jaar helemaal nooit meer.

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik zou ook gewoon voor de naam Emma gaan hoor!

20. emje

emje Niet meer actief

mijn vriend en ik hadden het er net nog over want mijn zus en ik waren beide tegelijk zwanger en laatst kwamen we erachter dat we inderdaad dezelfde jongensnaam in gedachten hadden toen. echter kregen we beiden een dochter dus was het geen probleem. maar wij zouden in geval van collega's de naam gewoon houden omdat ik denk dat we spijt zullen krijgen als over een aantal jaar de 1 een andere baan heeft en je dan je kindje niet je favo naam hebt gegeven.

maar in geval van een zus zou ik wel voor een andere naam gaan want dan zien ze elkaar erg vaak.

Deel Deze Pagina