Dezelfde naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Skippy87, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Meiden.. we zitten hier even met een dingetje.. graag jullie mening/advies/idee..

Vriendinnetje en ik zijn beiden zwanger, zij iets verder dan ik.
    Ik was echt wel al even met namenlijstjes bezig, ik was namelijk begin dit jaar ook zwanger, maar dit is helaas uitgelopen op een miskraam.
    Voor een meisje stond een bepaalde naam voor mij met stip op 1, alleen manlief wilde nog even wachten met nadenken tot we iets verder in de zwangerschap waren.

Na de miskraam werd mijn vriendinnetje eerder zwanger en ik vlak daarna ook weer. We schelen 8 weken nu.
    We hebben het gehad over namenlijstjes, en afgesproken als we er uit waren met een naam, de eerste letter aan elkaar te noemen, om zo na te gaan of we niet op dezelfde uitkwamen. Wat we zouden doen in het geval van dezelfde naam hebben we niet afgesproken.

Deze zwangerschap verloopt goed, en binnenkort weet ik wat we verwachten. Ik heb mijn namenlijstje voorgelegd aan mijn man, en die bleek mijn nummer 1 meisjesnaam ook helemaal leuk te vinden.
    Ik hartstikke blij, want de rest van de namen vond hij allemaal wat minder, maar.. all it takes is one name..
    De meisjesnaam waren we dus uit.
    Het mooie was dat de naam ook nog eens een vernoeming is naar beide oma's, daardoor waren we helemaal overtuigd..

Mijn vriendin weet dat ze een meisje krijgt, en was ook al uit de naam.. dus we hebben de eerste letter genoemd aan elkaar..
    Die bleek hetzelfde.. en om een lang verhaal korter te maken.. we hebben dezelfde naam in gedachten..
    We zijn allebei helemaal verliefd op die naam..
    Het is geen veelvoorkomende naam, dus we zijn ook allebei in een soort van shock..

Beiden willen we eigenlijk niet afstappen van de naam (in het geval ik een meisje krijg)..
    Ik probeer nu de hele tijd een andere naam te zoeken, maar niets komt ook in de buurt van die naam.. we vinden niets zo mooi als die naam..
    Ik hoop nu bijna dat we een jongen krijgen, alleen omdat het "probleem" dan is opgelost..

Wat misschien handig is te vermelden.. onze kindjes zullen niet naar dezelfde school gaan en elkaar ca 6 keer per jaar zien zoals het er nu voorstaan.. meestal spreken de mama's af zonder de kindjes..

Man en ik hebben de neiging om gewoon toch die baam aan te houden in geval van een meisje, maar twijfelen.. ergens voelt het gewoon minder leuk..

Vriendin geeft aan dat ze haar baby hoogstwaarschijnlijk wel de naam zal geven..

Wat zouden jullie doen?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Als dit de naam is voor jullie, zou ik er toch voor gaan. Ik denk dat je anders altijd spijt zult hebben. Je kan volgend jaar ook een nieuwe vriendin krijgen met een kind met dezelfde naam. Of zoals met mijn zoontje, hij heeft nu een jongetje in zijn klas met dezelfde naam, die zien elkaar elke dag.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Deze naam houden en ondertussen afwachten wat het geslacht is.
    Mochten jullie nou ook een meisje krijgendan zou ik nog eens goed bekijken wat je wil doen. Is ze een hele goede vriendin van je? En om welke naam gaat het? Is er niet een variant die er op lijkt bijvoorbeeld?

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik zou de naam houden. Het moet dan wel een hele mooie naam zijn als jullie er allebei zo verliefd op zijn, dus je kan het de ander ook nooit kwalijk nemen;)
    En misschien is het helemaal niet nodig en heb je straks een prachtige zoon.

5. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Gewoon doen anders krijg je spijt.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Dat zou ik gewoon doen, zeker als het een vernoeming is. Jullie kindjes zien elkaar maar 6x per jaar zeg je? Die hebben er dan geen last van. Voor hetzelfde geld verzinnen jullie nu een naam die jullie 'wel oke' vinden, daar zou ze dan haar hele leven mee moeten doen (en jullie ook) en de kans dat ze straks iemand treft in de klas met dezelfde naam bestaat ook nog.

Ik zou het je vriendin van te voren zeggen, dit is de naam voor jullie en die hebben jullie al van vanaf de miskraam in gedachten, mocht het een meisje zijn dan weet ze het in elk geval. Punt. :)

7. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik zou het zeker doen. ook omdat je zegt elkaar niet dagelijks te zien enzo.
    Als het de naam voor jullie kindje is zal ik die ook geven.....(er heten meer hondjes Fikkie;)).......

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was de vrouw van man zijn neef drie maanden voor ons uitgerekend, we zien elkaar regelmatig en we wisten beide dat we een jongetje kregen en we zeiden niet de uitgekozen naam maar bleken beide een Hollandse naam van 4 letters te hebben, omdat ze ook dezelfde achternaam zouden krijgen hadden wij een reservenaam maar bleek niet nodig te zijn...het was niet dezelfde naam die we bovenaan hadden, gelukkig maar want zoontje is echt een S en geen A :D

In jullie geval zou ik de naam gewoon houden, het is een vernoeming en de meisjes zullen elkaar niet vaak zien en ze dragen niet dezelfde achternaam...maar wie weet wordt het wel een jongetje of komen jullie nog een andere naam tegen maar tot die tijd zou ik het bij dé naam houden en dit ook tegen je vriendin zeggen.

9. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik zou de naam houden. Als de kindjes meer contact zouden hebben, zou ik twijfelen. Maar in dit geval vind ik het echt geen probleem!

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Gewoon geven. Vriendinnen van mij waren ook iets eerder dan ik uitgerekend. We hebben het erover gehad en mochten we dezelfde naam hebben bedacht, dan zouden we die gewoon geven (was gelukkig niet het geval).
    Wat als de vriendschap verwatert of stuk loopt? Dan heb je DE naam laten schieten voor iemand die je vroeger kende en waarvan de kinderen elkaar maar af en toe zagen

11. vd21

vd21 Niet meer actief

Zelf zou ik t nooit doen omdat ik me echt enorm onorigineel zou voelen en dat vind ik heel belangrijk. Er zijn zoveel mooie meisjesnamen
    Maar als het voor beide echt de naam is en niets anders volstaat, dan gewoon doen.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou de naam ook gewoon geven als het een meisje is.
    jullie zijn afzonderlijk van elkaar verliefd geworden op de naam.
    en de kinderen zullen elkaar niet vaak zien.
    ik zou het wel aan je vriendin uitleggen dat je al zo lang verliefd bent op de naam en je je kind niet met een 2e keus af zal schepen

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Gewoon doen! Daarnaast heeft je vriendin niet het alleen recht op die naam. Als zij het heel storend vindt, kan zij ook nog switchen. Als het jullie naam is, zeg ik doen!

14. Hobbelpaardje

Hobbelpaardje Actief lid

23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Als jullie beide er geen problemen mee hebben,waarom dan overstappen op een andere naam?

15. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Jullie komen er samen achter dezelfde naam leuk te vinden dus het is niet zo dat je de naam van haar hebt gehoord en ook wilt. Jullie hebben allebei net zo veel recht op deze naam vind ik. En waarom zou jij een andere naam moeten uitzoeken? Omdat zij verder is in haar zwangerschap?
    Als jullie die naam willen gewoon doen en daar ook eerlijk in zijn. Wil je vriendin het niet kan zij ook een andere naam gaan zoeken..
    Ik ben wel heel erg nieuwsgierig geworden wat voor leuke naam dat is haha wil je hem delen?
    Wanneer weten jullie wat het is?

16. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat kan ik mij goed voorstellen dat de situatie ervoor zorgt dat je het minder leuk vindt om je kindje deze naam te geven.

Ik zou rustig afwachten wat het geslacht van jullie kleintje is. Mocht het een meisje zijn, dan zou ik mijn gevoel volgen. Ik zou denk rustig nog eens kijken of er een andere naam is. Mocht je geen andere naam vinden, dan zou ik alsnog voor die naam gaan.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Dit

18. Islah

Islah Niet meer actief

Gewoon geven. Echte vrienden vinden dat toch geen probleem?
    Mijn jongste heeft ook dezelfde naam als de dochter van mijn vriendin. Wij vonden de naam altijd al mooi, zij ook. Het wordt op 1 letter na hetzelfde gespeld maar de uitspraak is wel hetzelfde (zoals sara/sarah). En inderdaad ook geen ontzettend veel voorkomende naam...
    Geen probleem lijkt me.

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou geen andere naam gaan zoeken.
    Je krijgt er spijt van als dit de naam is en je toch een ander gaat kiezen.

Daarbij gaan ze elkaar bijna niet zien.
    Gewoon doen dus!

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.652
    5.693
    113
    Doen! Collega en vriendin hebben ook de zelfde naam voor hun kinderen en die wonen gewoon in het zelfde dorp.

Deel Deze Pagina