Dezelfde naam

Discussion in 'Babynamen' started by Skippy87, Sep 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De naam houden!
    Wij hebben 2 nichtjes met dezelfde naam en dan zeg je gewoon n van die en die. En de oppas heeft hier dezelfde naam als m'n dochter dus we hebben een grote J en een kleine J.

Als jij je vriendin niet dagelijks ziet met kindjes erbij dan zou ik het zéker zo houden.

2. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
    Eens met de anderen. Ik zou de naam ook gewoon kiezen.

3. K00

K00 Niet meer actief

Ik zou het ook doen als het echt DE naam is.
    Bij enige twijfel zal ik wat anders kiezen

4. Narena

Narena Actief lid

Jul 5, 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,126
    5,044
    113
    Female
    Helemaal mee eens :)

6. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat Skippy, na onze gezamenlijke start in clomid-topic!

On topic: ik zou de naam gewoon doen. Als het een meisje blijkt zou ik dit nog eens serieus bespreken met vriendin. Of meer: serieus uitleggen, want het is geen onderhandeling. Zij heeft geen alleenrecht op een naam.

Spannend! Laat je weten wat het wordt! Wij weten het al ivm nipt: een meisje!

7. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

Gewoon doen,
    Indd zoals er al veel gezegd wordt
    Als dit de naam voor jullie is en de kinderen elkaar niet vaak zullen zien, waarom zou je je kind dan niet die naam geven, en al zien ze elkaar wel vaak..wat maakt het uit, is toch jou kind en jou keuze wat betreft de naam
    Zou echt dan geen andere naam geven omdat mijn vriendin ook toevallig die naam in gedachten heeft, stel je voor dat je over 10 jaar bijv elkaar niet meer ziet of spreekt, dan ga je denken van had ik maar toch die naam gedaan, verder vind ik ook niet dat je je reden hoeft te onderbouwen waarom je die naam wilt, als jij die naam wilt dan wil je die is ze het er niet mee eens jammer dan, zolang je zelf maar wel achter je keuze staat

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou de naam die je in gedachten hebt gewoon doen. Ik vind het juist wel bijzonder!

9. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

Nov 26, 2012
    295
    0
    0
    Heel moeilijk vind ik. Ik had een naam voor een meisje die ik al jaaaaaren prachtig vond! Vriendlief was er ook vrij gek op. Maar een goede vriend van hem wordt papa, 2 maanden eerder dan ons. En ja hoor, exact dezelfde naam gaan ze kiezen... Ik was er echt niet goed van, maar heb wel besloten niet voor die naam te gaan, het zou te raar zijn voor mij. Ik heb wel gezegd dat dit de laatste keer is dat ik een toegeving doe op dat vlak, ik ga niet rekening houden met alle vrienden en kennissen die ook een baby krijgen/hebben!

10. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

Nov 26, 2012
    295
    0
    0
    Trouwens als die echt DE naam was voor jullie beiden zou ik er echt wel voor gaan, ik ken iemand die in een soortgelijk geval een andere naam koos en heeft er nu spijt van!

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik zou eerst t geslacht afwachtend. Dadelijk maak je je druk om niets..

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    In jouw geval zou ik de naam gewoon houden. Nu eerst even afwachten of het een meisje wordt.

13. rums

rums Niet meer actief

Ik zou de naam houden. Hier is het nog nooit voorgekomen dat we beiden meteen 'verliefd' waren op een naam. En hoe mooi is het als het vernoemd is naar beide oma's. Gewoon doen dus.

14. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Gewoon even rustig afwachten.. Misschien krijgen jullie wel een jongen. Ga op je gevoel af, soms verandert je smaak in de loop van de zwangerschap. Kom je vanzelf een andere mooie naam tegen dan is dat prima. Blijft dit de naam voor jullie zou ik daar gewoon voor gaan. Ik zou er geen probleem mee hebben als een vriendin dezelfde naam voor haar kindje heeft. In de toekomst zal jullie kindje nog vast meer naamgenoten tegen gaan komen.

15. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Mocht het een meisje zijn dan de naam gewoon geven.
    Jouw dochter moet door het leven met een naam en als dit voor jullie de mooiste is dan is dit een uiterst goede reden om die te geven. En geen naam waarvan jullie niet overtuigd zijn.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nu ben ik overigens wel héél benieuwd naar de naam.. :)
    Maar ik zou hem ook aanhouden mocht het een meid worden.

17. saartje87

saartje87 Actief lid

Oct 31, 2011
    412
    7
    18
    hoi hoi
    een vriendin van mij is tien dagen verder in de zwangerschap dan ik.. we krijgen allebei een meisje en hebben dus inderdaad ook besloten om over een tijdje als we er allebei uit zijn de eerste letter te delen om te kijken of het om de zelfde naam gaat.
    we hebben het er onderling al over gehad en we zouden het allebei niet heel leuk vinden als de kids de zelfde naam zouden krijgen.
    bij ons is het dus zo mocht het de zelfde naam zijn dan gaan we allebei voor een backup naam en de gene die als eerste bevalt heeft dan "geluk"
    maar ja wij schelen maar 10dagen en wij zien elkaar met regelmaat en de kinderen ook dus de zelfde naam geven is voor ons geen optie.

In jou geval zou ik bij de naam blijven.Op school zijn er tegenwoordig verschillende kindjes in een klas die de zelfde naam hebben en vriendinnetjes zijn dus dat moet wel goed komen helemaal als jullie kinderen elkaar niet zo heel veel zien.

succes het blijft heel erg lastig zoiets

18. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik zou de naam houden.. Was ook tegelijk met een vriendin zwanger en wij hadden/hebben ook dezelfde naam.. zij is 6 dagen na mij bevallen. We vonden het juist wel leuk! Dat je uit zoveel namen kan kiezen en dan allebei op dezelfde uitkomt!

Share This Page