Dezelfde persoon ziet al voor de tweede keer af van koop mp.

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Vervelend idd..

Ik had zelf dat ik ergens op had geboden maar had er daarna niet meer aan gedacht.
    Had die vrouw mij een mailtje gestuurd 'je mag het hebben voor dat bod, mijn rekeningnummer is ...........'
    Maar ik las de volgende dag pas haar mailtje omdat ik geen tijd meer had gehad om mijn mail te checken.
    Dus ik stuur terug 'sorry, ik zie er vanaf, succes met de verkoop'
    Krijg ik ineens een heel boos mailtje van haar dat ik dan niet had moeten bieden en blablabla en ze was er al vanuit gegaan dat ik het zou kopen:(
    Als ik een bod doe kan ik me altijd nog bedenken toch? Tenzij ik al van alles afgesproken heb dan vind ik het wel zo netjes om het te kopen.
    Ik had echt zoiets van stel je niet zo aan vrouw;)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, de ene persoon ziet het duidelijk als het verkopen van iets, terwijl de ander denkt dat het een aanbod tot onderhandeling is...

Lastig. Ik heb hier zelf ook nog een stapel babykleertjes van +- maat 56 tot 68 waarvan ik even niet weet wat ik ermee aan moet. Verkopen op Marktplaats lijkt me zo'n gedoe. Op een weggeefhoek heb ik gemerkt dat er een aantal profiteurs op zitten (opkopen en doorverkopen) en stiekem gun ik hen dat niet. En ik heb zelfs iemand in mijn kennissenkring die hier de hele regio afloopt voor gratis babykleertjes om ze vervolgens op een kledingmarkt voor dik te verkopen. Je hebt ook babykleertjes.com ofzoiets waarbij je dan pakketten moet opsturen en ruiltegoed krijgt; maar dan moet ik weer 'helemaal' naar het postkantoor en moeite doen met pakketjes inpakken en shizzle.

Een ruilhoek vind ik ook weer zowat, waarbij ik mij echt afvraag waartegen ik het moet ruilen? Maar dat lijkt mij nog het meest aantrekkelijk tot nu toe. Koffiepads dan maar weer ;)!

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik reageer dan niet meer, graag of niet... Mochten ze toch nog reageren , dan zou het kunnen zijn dat ze al te laat zijn.. Ik wacht het vaak een dag af en ga daarna verder met de volgende..

Pas iemand die het geld zou overmaken, kwam maar niet.. 2 weken gewacht. Toen gingen we op vakantie dus alle advertenties van MP afgehaald. Na de vakantie er weer opgezet, reageert weer diezelfde... Toen heb ik maar niet gereageerd en gewoon gewacht op de volgende..

4. Nati

Nati Niet meer actief

Ja, okay, maar je reageert tenminste wel binnen 1 a 2 dagen en laat netjes weten dat je ervan af ziet. Dat zij er dan zo boos op reageert vind ik ook niet netjes, hoor.

Maar wat gewoon heel vervelend is is als je netjes een mailtje stuurt en vervolgens helemaal NIETS meer hoort van de koper. Ik heb nu ook weer een aantal biedingen staan, mail dat het akkoord is en ik graag van hen hoor en vervolgens niks, noppes, nada. Vaak stuur ik dan 2 dagen later nog een bericht dat ik graag nog van hen hoor en zonder tegenbericht ervan uit ga dat ze zich bedacht hebben en ik hun bod een dag later zal gaan verwijderen. Ik denk dan zeg gewoon dat je je bedacht hebt, vind ik helemaal geen probleem, en dan weet ik ook waar ik aan toe ben. Heeft in mijn ogen gewoon met fatsoen te maken.

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zou wel een mailtje sturen dat je naar een andere koper uitkijkt want je kunt niets met die onzekerheid.

Wat je vooral NIET moet doen is zeggen dat je het dan wegdoet omdat dit je laatste weekend is voor verhuizen en er geen ruimte meer voor hebt.
    Dan kan het zijn dat de koper zomaar ineens op je stoep staat, item eist zonder te betalen want "anders had je het toch weggedaan".
    (Ons overkomen, dame in kwestie gooide 1/3de van het bedrag in mijn man zijn gezicht en heeft ons voor van alles en nogwat uitgescholden en is toen weggecrosst! Ik ben nog steeds zo boos :x)

6. violetta

violetta Niet meer actief

Ik zou ok niet meer reageren. En ok niet als ze ineens weer interesse krijgt. Dan liever zelf houden zou ik denken.. Ik maak helaas ook regelmatig mee dat mensen gewoon niet op komen dagen Onder afzeggen of een of ander zielig verhaal en vervolgens nooit meer wat laten horen ik ben makkelijker in geworden. Wel jammer vertrouwen wat wegneemt ook bij serieuze kopers. Al merk ik vaak wel na 2 mailtjes of iemand serieus is of niet.

7. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Voor mij een reden niet meer aan afhalen te doen, wordt er soms gek van. Zit je daar voor jan doedel te wachten op iemand die nooit op komt dagen, zonde van mijn tijd.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik had laatst ook zo'n leuke.
    Had meer dan een maand geleden geboden op een advertentie, had geen haast met het product kopen en wou er ook niet veel aan uitgeven. Had geen reactie gehad op m'n bod. Prima, ik liet hem staan want wat niet is kan nog komen.
    Gingen we vorige week een paar daagjes weg, geen internet. Kom ik thuis. Had ze precies op de eerste dag gemaild dat het akkoord was en wanneer ikmhem kwam halen. Twee dagen later had ze gemaild dat ze m'n bod verwijderde omdat ik blijkbaar niet geinteresseerd was, maar dat ze vond dat ik zelf het bod ook had kunnen verwijderen of op haar mail kunnen reageren.
    Ja hallo, zelf een maand wachten met reageren en dan boos zijn dat je niet binnen 2 dagen een reactie terug krijgt?
    Heb maar even teruggemaild dat ik al een maand op haar reactie zat te wachten en nu net een paar daagjes geen internet had. En dat als het zo moet ik dat item zeker niet van haar wil kopen.

Deel Deze Pagina