Voetenzakken maxi cosi en kinderwagen nodig of niet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piccolina, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hoi meiden we krijgen van schoonouders een mooi kado een Joolz Earth Monkey met alles erop en eraan + voetenzak hetzelfde edition + maxi cosi pebble + maxi cosi pebble voetenzak.

Nu eigenlijk mijn vraag is mbt voetenzakken. Ons meisje wordt 5 april geboren en dan neem ik aan geen voetenzak nodig in kinderwagen (reiswieg) of in maxicosi omdat het al boven 15 graden is.
    Maar omdat het limited edition is qua kleur moeten we nu beslissen of we het gaan kopen zodat we hem vanaf 6-7 maanden leeftijd in zitje gebruiken vanaf november bijvoorbeeld.

Maar hebben we dat echt nodig want als kindje gaan zitten en kruipen als 6-9 maanden en het is vrij koud dan kleed je hem alvast toch wat warm: dikke broek eb skipak of andere pak. Is dan + voetenzak niet te warm niet te overbodig en past het dan nog wel

Graag jullie ervaringen erover..

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Een voetrnzak vind ik echt wel nodig in de winter in de kinderwagen.. Het is koud hoor.. Je kindje zit stil en slaapt soms.. Dan is een voetenzak lekker warm..
    Mijn zoon trok bijv. altijd zijn schoenen en sokken uit in de kinderwagen.. Dan was de voetenzak ook wel fijn..

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In de MC zou ik geen voetenzak doen. In de auto is het vaak toch al iets warmer, en voor de weg van huis naar auto kan een dekentje ook wel. Bij mijn jongste heb ik hem gebruikt, maar die is eind december geboren, en moest elke dag mee om mijn oudste van school te halen. Dan is het wel fijn..

In de reiswieg hetzelfde verhaal. Daar werkte ik ook liever met dekentjes. Dan kun je ook laagjes afpellen als ze te warm worden. En ik bleek 2 warme kids te hebben, dus ook blij om.

Voor de kinderwagen (zitgedeelte) gebruik ik wel een voetenzak. Daar zitten ze vaak toch langer in buiten. En ze zitten helemaal stil. Ik vouw de zak wel deels terug, dus alleen zijn benen zitten erin. Een skibroek zou ook kunnen, maar dat is weer niet handig als ik ergens op bezoek ga, en eerst weer om moet kleden als ik hem eruit haal..

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Oo en voor de maxi cosi gebruik ik hem nu ook vooral omdat hij dan gewoon een vestje aan kan.. Een winterjas is z'n geprop in de maxi cosi..

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

bij de maxi cosi nooit een voetenzak gehad en nooit gemist. Als het koud was deed ik er een dekentje over. Die van de kinderwagen zou ik er wel bij kopen. In de herfst zit je kindje net in de kinderwagen en zit ze nog stil. En het is juist handig in winkels/ergens binnen, dan rits je de voetenzak even open tot je weer naar buiten gaat. Met een skipak zou je steeds je kindje moeten aan en uitkleden. Is niet fijn en zeker niet als ze net lekker ligt te slapen. Met skipak aan kun je haar niet binnen verder laten slapen, veel te warm terwijl je de voetenzak zo openritst en ze lekker kan door slapen.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Okey dus voetenzak kinderwagen wel en maxicosi niet echt nodig.
    Duidelijk, maar hoe doen jullie het dan stel het is tijd van nu (november) vrij koud of december en je kindje in 9 maanden oud bijvoorbeeld: hoe kleed je dan kindje thuis om nog voetenzak te gebruiken zodat het niet te warm en niet te koud is.
    Stel je gaan wandelen maar ik kan bijvoorbeeld niet zomaar kindje erin zetten en wandelen - ik moet eerst kinderwagen 1 hoog naar beneden slepen en dan kindje halen. Dus hij is dan toch wel paar minuten buiten zonder voetenzak of is het beter als ik hem gelijk in voetenzak doen en zo naar beneden tillen
    Of stel je gaan met de auto ergens dus je moet dan overbruggen een kou tussen huis-maxi cosi - in voetenzak doe je dat niet want dan past die weer niet in maxi cosi.
    Ik heb geen ervaring dus lijkt mij nu alle erg ingewikkeld!

7. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een Koeka voetenzak voor in de maxicosi met teddy gevoerd, heerlijk! Ben er enorm blij om want we zijn veel op pad. Ja, ook wel eens een boodschap met snel ff de maxicosi op het kinderwagen onderstel. Ik vind het vooral fijn dat hij met een rits sluit, dus winddicht.

De zak is er gemakkelijk uit te halen, ik gebruik hem ook in de wandelwagenbak. Misschien wel de beste aanschaf van mijn uitzet.

8. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Voor de maxi cosi zou ik zeker geen voetenzak nemen, wel een dunnen wrapper bijv. die van de HEMA of die van Snoozebaby. Dat is wel lekker de eerste tijd als ze zo klein zijn.

Voor de kinderwagen is een voetenzak wel weer heel fijn omdat jou kindje juist in de winter in het zitgedeelte zal gaan. Maar zo ie zo is het fijn om voor de kinderwagen een voetenzak te hebben. Ze zitten hier toch zeker 1,5 jaar in en dus minimaal 1 winter en herfstperiode.

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Tegen de tijd dat je kindje 9 maanden is liet ik de maxi cosi lekker in de auto staan omdat tillen met kind in de cosi ernorm zwaar was. Ik had voor mijn dochter in de winter zo'n berenpakje en dat was heerlijk. Minder warm dan een skipak maar toch lekker warm. Als je dan een stukje met onderstel en de cosi op pad gaat kan ze in haar berenpakje zitten en desnoods nog een extra dekentje erover.

Maar vaak vinden ze als ze zo oud zijn de maxi cosi niet meer fijn.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier wel een voetenzak gehad in de maxi cosi, maar die van mij was in september geboren en afgelopen winter was het hier -10 tot -15 smorgens vroeg. Dus wel nodig gehad. ( maar gewoon een universele bij babydump gehaald voor 19 euro)

Voor in april zou ik het niet nodig vinden, gewoon lekker dekentjes nemen.

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier zowel voor de oudste als de jongste in de mc en in de wandelwagen voetenzakken gebruikt. In de mc heb ik de Koeka met flanel, echt een heerlijk ding die ik regelmatig ook in de reiswagen heb gebruikt. Overigens gebruik ik ze boven de 15 graden ook wel, zeker wanneer er een fris windje staat of het bewolkt is. Je moet niet vergeten dat die kleintjes stil zitten/liggen en het dus sneller koud hebben (over het algemeen).

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    's Winters kleed ik mn kinderen alleen in ski pak als we op de slee gaan of als er sneeuw ligt en we gaan wandelen. Verder gewoon in de voeten zak hoor! In de MC heb je hem denk ik niet nodig, in de wagen/zitje dus wel! In de wagenbak zal je genoeg hebben aan een dekentje.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    In de kinderwagen zou ik wel een voetenzak bestellen,die gebruik je volgend jaar nog en missch dat jaar erop ook nog wel. Onze zoon was vorig jaar 1,5 en die zat heerlijk in de voetenzak in de kinderwagen. Voor dit jaar zit ik te twijfelen of ik er nog een voor hem moet aanschaffen!

In de maxi cosi heb ik nooit een voetenzak gehad en ook nooit gemist. Heb bij zeeman een fleecedekentje gekocht (2euro) en die functioneert prima! Maar ik moet wel zeggen dat ik de MC echt alleen maar als autostoeltje gebruik dus heb die zak ook niet nodig! Zodra we in de auto zitten en het is koud,zetten we de verwarming aan en dan is het wel fijn als je wat hebt wat jw makkelijk om kon slaan. Maar kan me voorstellen als je de mc op het onderstel van je kinderwagen zet of achterop je fiets dat je wel een zak nodig hebtm

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik kan het je nog mooier vertellen, de voetenzak van de joolz wagen past ook gewoon in de maxi cosi!
    Helemaal super dat ding! Lekker warm en zacht!
    Hij hangt er bij het voeteneind wel iets overheen, maar als je de voetenzak er goed hoog in legt, gaat het hartstikke prima!

Ik zet haar binnenin huis in de maxi cosi met voetenzak en til haar dan met stoeltje en al in de auto. Ik gebruik u nog de wieg, dus heb de voetenzak daar in nog niet nodig en dus blijft de voetenzak gewoon in de maxicosi zitten.

Deel Deze Pagina