Naam van de Kleine Hummel

Discussie in 'Babynamen' gestart door Frida, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    Hoi allemaal.

    Ik vroeg me af, hoe makkelijk of hoe moeilijk was het voor jullie om een naam uit te zoeken voor de kleine Hummel?
    Wij waren er al een dag na de pos. test uit.
    Ik had nog heel dapper een boek gekocht maar dat was helemaal niet nodig.... Missen we nu een hoop lol of een heleboel discussie`s?

    Ben benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan.
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoor waarom, voor een meid had ik de naam al in mijn hoofd zitten en gelukkig was hij het daar mee eens, voor een jongen hadden we er op een gegeven moment een paar, en uiteindelijk 1 van uitgekozen, maar nee we waren er best wel snel over uit ook, ook trouwens bij de 1e en de 2e... :)
     
  3. Britt16

    Britt16 Actief lid

    18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Een jongensnaam hebben wij al jaren in ons hoofd, waren het ook snel met elkaar een.
    Maar daarentegen voor een meisje komen we er echt niet uit. Het moet passen bij die jongensnaam voor al die jongen er ook nog komt. En wat mijn man leuk vind, vind ik tegewoon, en wat ik mooi vind vind hij echt lelijk.

    We hebben wel een vrij aparte naam voor de jongen. Eigenlijk zelfs al twee. Dus hopen maar op 2 jongens.(niet in 1x graag)


    Liefs britt
     
  4. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Pfff als wij een meisje hadden gekregen waren we er ook snel uitgeweest maar geloof me wees blij dat je het snel weet want wij kregen discussies, op een gegeven moment is het voor beiden niet leuk meer als de ander het de hele tijd niets vind. Maarja smaken verschillen ;)

    We hebben nu ÉÉN gezammelijke naam voor een jongen en die is het ook geworden (maar is voor allebei niet DE NR. 1) Maarja deze vinden we allebei "gewoon" mooi.

    P.s ga er ook van uit zodra mijn mannetje de naam heeft bij de geboorte ik het spontaan de mooiste naam vind bij het mooiste babytje van de hele wereld :D
     
  5. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    De naam van onze eerste (Jasper) wisten we al heel lang. Voor een meisje vonden we het heel erg moeilijk omdat we daar hele verschillende smaken in hadden. Na de geboorte van Jasper hadden we al meteen weer een jongensnaam in gedachten. Toen ik een paar weken geleden nog zwanger was, hadden het weer over een meisjesnaam maar we kwamen er niet aan uit......een paar dagen na de miskraam riep mijn vriend ineens een naam die allebei heel mooi vinden....tja, nu eerst maar weer eens zwanger worden.
     
  6. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Wij wisten de namen al voor dat wij zwanger waren :D
    Mijn vriend kwam met een jongensnaam en ik met een meisjesnaam.
    Wij waren er dus zo uit :D
     
  7. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Boekje gekocht (een dunne) afzonderlijk aangestreept wat we mooi vonden. Wat overeenkwam op een apart lijstje gezet en daar uiteindelijk de keuze uit gemaakt.
     
  8. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wij hadden voordat ik in verwachting raakte al namen voor wel 3 jongens of 3 meisjes :oops: :oops: ....bij ons is het dus geen discussie geweest en er zijn ook geen namenboekjes aan te pas gekomen :)

    Omdat we niet weten of het een jongetje of een meisje is noemen we hem/haar nu Pukje.
     
  9. Pffff.. Wij vinden het maar moeilijk! We weten niet wat het wordt en hebben wel een naam voor een meisje, jongensnaam echter zijn we nog steeds niet uit.
     
  10. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Wij hebben 3 jaar geleden er eens over gehad, hoe onze 'toekomstige' kindjes zouden moeten gaan heten. Het is het geen van alle geworden! Jongens naam was heel makkelijk, waren we allebei zo uit.
    Meisjesnaam was lastiger. Dus toen het bleek dat we een grietje kregen ben ik in boekies gaan speuren. Paar namen opgeschreven. Maar het ze waren allemaal net niet. Dus uiteindelijk 2 namen gepakt en tot 1 samengevoegd. Ik zei haar naam hard op en we hadden allebei zoiets, JA zo heet ze. (nou moet ze er alleen nog uit komen haha!)

    Je mist dus niks aan discussie's. Dan hebben jullie allebei de naam die jullie allebei het mooiste vinden :D
     
  11. Chantal79

    Chantal79 Actief lid

    20 aug 2007
    344
    0
    0
    Ik heb al heel lang een aantal namen in mijn hoofd, maar nu ik dan echt zwanger ben heb ik twijfels over deze namen.. Maar ach, zit nog helemaal aan het begin van mijn zwangerschap en heb twijfels over van alles.. :) . Zal er allemaal wel bij horen..

    Groetjes Chantal
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    jongens naam hadden we vrij snel, me man kwam er mee aan ik had eerst zo van mwa maar nu heb ik wel zo van ja toch wel leuk.
    over de meisjes naam was wel ff wat denk werk nodig, en sinds pas hebben we de knoop door gehakt wat het dan maar moet gaan worden want vond het best moeilijk, zo had ik een lijstje met meiden namen en zo stond er niks meer dat ik had van nou nee toch maar niet
     
  13. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wij hadden de meisjesnaam al voordat ik zwanger was. En de jongensnaam zijn we nu ook uit. Het is wel zo, dat als dit kind er zou zijn, ik nog niet weet of ik de naam die we dan nog over hebben eventueel gebruiken voor een tweede kind. Aangezien ze allebei met dezelfde 3 letters beginnen. Maar voor nu zijn we het eens! Was eigenlijk ook geen prboleem. Geen grote discussies over gehad.. Gewoon met namen gekomen en daar zaten ze al bij!
     
  14. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Meisjesnaam hadden we al meteen, daar waren we snel over eens. Mijn vriend wilde geen jongensnaam verzinnen, keurde alles af. Hoeft niet, zegt ie: wordt toch een meidje! Volgens echo heeft ie gelijk!
     
  15. Patricia27

    Patricia27 Actief lid

    3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    meisjesnaam daar kwam mijn man gisteren mee aan en die vond ik gelijk mooi maar een jongensnaam daar komen we niet uit.
     
  16. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    Misschien is het leuk om de 'afgekeurde namen' te noemen. Misschien vind een ander em wel fantastisch....
    Zo help je toch iemand met de naam die je zelf net niet mooi genoeg vind?
     
  17. Mona79

    Mona79 Fanatiek lid

    2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Wij hadden ook heel snel een meisjesnaam.. M'n man kwam ermee en ik vond het gelijk leuk!
    Alleen zitten we nu nog te denken voor een jongensnaam.. Maar goed we hebben nog de tijd ;)
     
  18. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    voor een jongen waren we er vrij gauw over uit, we hadden nog wel wat namen, maar die ene bleef toch bovenaan staan.

    voor een meisje zijn we er pas sinds kort uit. mn vriend had 2 namen, die wilde ik om pers.redenen absoluut niet. en iedere keer als ik een naam zag, zei ie: nee, die en die vind ik mooi. op een gegeven moment was ik het zat en heb ik er wat van gezegd. toen zijn we samen nog eens gaan zitten, toen kwam er wel een naam uit.

    vooral ik vond het dus best lastig.
     
  19. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    voor een jongen hebben we de naam die we bij de eerste zwangerschap ook al hadden en voor een meisje waren we er ook snel uit.
    Onze eerste heet jessey(je spreekt het zo uit djessey)
    Voor deze baby had ik ook wel andere namen die vond mijn man niks.
    En dat zijn voor een jongen:jayden,luca,kay,levi
    voor een meisje:caylin,luna,yndi,noa,
    Nu is het dus voor beide een andere naam geworden nu nog ff wachtte.
    Groetjes jeslin
     
  20. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij vinden het erg moeilijk. We hebben een naam die we leuk vinden, maar twijfelen.. We hebben verschillende smaken.. We schrijven nu alle meisjes namen die we horen of lezen op en uiteindelijk gaan we kijken of daar iets tussen zit. Dilemma, dilemma, dilemma.. haha. Je mist dus niks hoor.. die discussies zijn ook niet altijd leuk, haha.
     

Deel Deze Pagina