ik zit met een vraag ik gebruik duphaston om mijn menstruatie op te wekken, maar helaas krijg ik uit mezelf geen eisprong dus krijg ik op dag 3 t/m 7 clomid 100mg en naar deze medicijnen gebruik ik 3 keer daags metformine om de eitjes te stimuleren. nu heb ik rond 25 juni(dag 15) mijn eisprong gehad. nu moest ik van de gynaecoloog wel gewoon doorgaan met de duphaston. maar nu is mijn vraag wordt ik nu wel of niet ongesteld als ik misschien toch zwanger blijk te zijn. wat zijn jullie ervaringen hiermee? liefs m
Als je een eisprong gehad hebt, waarom moet je dan doorgaan met de Duphaston? Je menstruatie komt 10-18 dagen na je eisprong, als je niet zwanger bent. Dus dan lijkt het me verstandiger om af te wachten. De Duphaston heeft niet zoveel meerwaarde. Doorgaan is niet echt logisch. In de bijsluiter staat dat je geen Primolut/Provera/Duphaston moet slikken, als je zwanger kunt zijn. Het wekt een onttrekkingsbloeding op, dus je moet er geen risico's mee nemen. Het zou een vroege miskraam kunnen opwekken. Aan de andere kant ken ik genoeg verhalen van vrouwen die onverwachts tijdens de kuur toch een eisprong hadden gehad en zwanger bleken te zijn. In hun geval werden ze niet ongesteld na het stoppen met de kuur en hebben de medicijnen geen nadelig effect op de zwangerschap gehad. Succes!