Ik ben 36 (word in sep 37) en sinds 2011 serieus kinderwens..6x IUI mislukt en nu door naar ivf..Ik merk aan mezelf dat ik de hoop om uberhaupt kinderen te mogen krijgen aan het verliezen bent ..En de biologische klok tikt vrolijk door..Angst en wanhoop en frusturatie van waarom het niet lukt (alles is onderzocht en alles is prima..) gaat bij elke mislukking door me heen..Ik ga met veel hoop naar ivf maar tegelijk weet ik dat dat ook misschien niks oplevert...wie zit in hetzelfde schuitje als ik? En ik vraag mij af of ivf meer kansen biedt dan IUI?..
ik zit niet helemaal in hetzelfde schuitje, bij ons was het zaad van mijn man niet super waardoor we aan ICSI moesten beginnen (na 8 IUI pogingen). Inmiddels het geluk gehad dat we een zoontje hebben mogen krijgen in 2012 en nu na 5 terugplaatsingen nu weer zwanger van een brusje. Maar ik ken het gevoel maar al te goed van angst, onzekerheid, of je wens en je toekomstbeeld wat je altijd voor ogen hebt gehad er wel voor je in zit enz enz... Maar ik weet ook door eigen ervaring en wat ik om me heen zie dat hoe moeilijk ook, je de hoop niet mag verliezen!! Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat IVF/ICSI meer kansen biedt dan IUI. Je slaat als het ware meerdere 'hindernissen' over. Ik heb me goed ingelezen van tevoren (wat dat betreft ben ik neurotisch en een beetje een pitbull ), welke technieken beschikbaar zijn enz, zodat je kunt aangeven en bespreken wat je wilt. Daarnaast zijn wij toen we overgingen naar ICSI overgestapt naar Dusseldorf. Ten eerste om de beschikbare technieken en daarnaast om de persoonlijkere aanpak en omdat je daar inbreng hebt. Beste keus die we hadden kunnen maken! Ik wens je sowieso heel veel sterkte, kracht en moed toe voor de komende tijd.
Hoi Flower, ik zit wel niet meer in hetzelfde schuitje, maar wel gezeten. Ook wij zijn in 2011 begonnen met onze kinderwens. Al wel snel endometriose vastgesteld, maar dit zou niet van invloed zijn (ondanks 1 verkleefde eileider ). Ik heb in het totaal 4 of 5 iui gehad, maar nooit een positieve test gehad. Vervolgens met ivf begonnen en direct de eerste tp zwanger! Helaas wel een MA geworden. Maar toch putte ik hier hoop uit, dat ik dus wel zwanger kon worden. Nu nog blijven...Uiteindelijk nu voor de 4de keer zwanger door ivf en dit keer blijvend Ik ben nu overigens net 38 geworden. Hopelijk brengt ivf jullie ook verder en dan hopelijk zonder de miskramen Succes!
Ach meid ik leef met je mee. Ik was januari 2006 gestopt met de pil, 32 jaar oud. Januari 2008 naar de arts. Augustus dat jaar eerste IUI en gelukkig meteen raak. Op mn 35ste moeder geworden. Op mn 36 onverwachts weer zwanger geraakt. Hier ook "onverklaarbaar onvruchtbaar" Tuurlijk gaan de jaren nu meetellen, maar je het echt nog wel een paar jaar waarin alle mogelijk is. Ik hoop dat je met IVF wel een kindje mag krijgen.
Wow dames, dank voor jullie moedigende woorden..Dat helpt..Ik ben van nature heel positief ingesteld (gelukkig maar!!) en ik kijk altijd naar de volle heflt vh glas..maar dit..dit vreet aan me..aan mijn positieve energie..Maar ik ga met goede hoop de volgende fase in..Met de hoop dat ook wij ooit mama en papa genoemd kunnen worden..wat zou dat fantastisch zijn.. Crienatje: de behandelingen in Dussldorf werden die (volledig) vanuit jullie verzekering vergoed of deels? En hoe vaak moest je per maand heen en weer rijden?
Wij hebben de behandelingen voor 80% vergoed gekregen, dit ligt een beetje aan je zorgverzekeraar. Sommige technieken, zoals IMSI en embryoscoop, worden niet vergoed in NL omdat deze in Nederland nog niet toegepast worden, deze moet je zelf betalen als je hiervan gebruik wilt maken. Daarnaast onderga je in DD de punctie onder narcose (dat is echt ideaal!!!) en dit moet je ook zelf betalen. Maar deze kosten zijn nog te overzien. Wel is het handig om het vooraf toestemming aan te vragen bij je verzekeraar, dat scheelt je gedoe achteraf en dan krijg je sneller je geld terug uiteraard. Hoe vaak je op en neer moet is lastig te zeggen. Wij per poging gemiddeld: 1 x uitgangsecho, 2 x follikelmeting, 1 x punctie en 1 x terugplaatsing. Mocht je nog iets willen weten, vraag gerust
Hi flower ik ben 38 en bijna 39 en hier is ook niet veel aan de hand qua zaad eierstokken etc. Maar..ik heb wel een verhoogd immuunsysteem en progesterontekort. Volgens mij heb ik dat wel es verteld in een vorig topic. In Dusseldorf kunnen ze zoiets testen dacht ik. Verdrietig he als het zonder reden niet lukt. Ik weet er alles van. Overigens geloof ik wel meer in het effect van ivf dan van IUI! Je kunt voor Dusseldorf trouwens misschien vragen aan je zkh of je de echo's bij hun mag doen. Dat is wat ik nu dus ook ga proberen. Scheelt veel rijden!
Crienatje: heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoorden..Ik ga de eerste poging in NL doen en als dat niet lukt wil ik ook overstappen naar DD..Hopelijk hoeft dat niet.. Klaproos: ja ik zit ook in je topic over kinderloosheid..Wat is dit moeilijk om te accepteren..Mensen zeggen 'als je er niet aan denk komt het van zelf'...En ik hou me echt in om niet boos om te worden en normaal te doen..Wat weten zij van ons pijn en verdriet???!!!!...Ok..Morgen heb ik afspraak met mijn ha en ik ga haar zeker om progestrontekort en overactief immunsysteem vragen..Ik weet niet of het in NL mogelijk is om die te testen??..Ja het is idd handig als de fk-metingen hier kunnen en de rest in DD. Wanneer is je volg ivf?
Ook ik heb in jouw schoenen gestaan. Op m'n 30ste gestopt met de pil.op m'n 38ste bevallen van de eerste. 40 bij de 2e en net een mk gehad na 3e IVF voor de 3e. Niet opgeven, hoe moeilijk het ook is. It ain't over till the dat lady sings.
Ook ik ken de wanhoop en verdriet, vreselijk. Hebben zelfs na poging vijf besloten te stoppen maar kon het nog niet verkroppen en gelukkig poging zes gedaan met als resultaat een blijvende zw. Ben nu 38 jaar. Bij ons was ook niet veel mis, enkel iets verminderd zaad maar nog niet zo heel slecht. Bij ivf bleek in het lab pas dat er geen bevruchting plaatsvindt, eischil te hard of zaad niet de juiste chemie. Dus enkel en alleen icsi kon oplossing bieden. Vier icsi's leverde twee zwangerschappen op, wat helaas vroege miskramen werden. Iets wat heel verdrietig is maar wat op de natuurlijke wijze ook vaak voorkomt. De vijfde icsi poging ben ik nu dus zwanger van. Eindelijk en gelukkig, want ik besef maar al te goed dat kinderloosheid bijna de weg was die wij zouden gaan afleggen. Wij hadden namelijk ook nooit cryos uit toch hele grote puncties en maar weinig embryos van goede kwaliteit, dus iedere poging leverde 1 verse tp op, meer niet. Ik ben trouwens gewoon bij dezelfde nederlandse fa gebleven omdat er ons inziens niks qua buitenlandse technieken was die voor ons een meerwaaarde zouden opleveren. Buiten dat voelde ik me hier zó prettig, begrepen en goed behandeld. Ieders verhaal is anders, ik hoop dat jullie verhaal ook positief eindigd. Ik wens jullie een wens die uitkomt! Veel succes.
Hoi Zuuske...jouw verhaal doet mij zeker goed..ik hoop ook dat ik ooit iemand een hart onder de riem kan steken met mijn verhaal...ik wens je nog een prettige zwangerschap en later veel genot met jullie kind
Roosje72: WoW 8 jaar..das volhouden! Alhoewel ik zit aan de helft v die 8 jaar...als ik jullie verhalen lees krijg ik meer hoop en dat is goed...ik wil en moet positief blijven...
Wat je schrijft is herkenbaar. Ik was 29 toen ik de ware ontmoette. Toen we 2 jaar samen waren besloten we een gezinnetje wilde. Na een jaar was er nog niks gebeurd, toen gingen we de MMM in. Uit de eerste onderzoeken kwam niks, allebei gezond. Maar na 3 iui's bleek het zaad toch slecht te zijn (rond de 1 miljoen) Dus gelijk ICSI. De eerste poging was gelijk raak en op mijn 34e werd ik moeder! We willen graag voor 2e, we hebben nog 1 cryo in de vriezer. Ik ben nu 35 en wordt in november 36. Ik voel de tijd wel dringen. Als de cryo poging niet lukt gaan we nog wel ICSI poging wagen.
Schorpioen: ja de tijd he? Bij ons ook...soms zeg ik voor de gein tegen mijn man dat de natuur moet zich ook gaan aanpassen aan de tijd! De tijd van op je 20e trouwen en op je 25e heb je 2 kinderen is verleden tijd..maar goed ik weet dat het niet kan..ik ben heel blij voor je dat je de moederschap mag ervaren en wens jullie heel veel succes met een brusje.