DHEA hormoon bij lage AMH waarde

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tessie26, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessie26

Tessie26 Lid

22 jun 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Een paar weken terug heb ik te horen gekregen dat ik een FSH waarde van 11 heb. Vandaag was de uitslag van mijn AMH er: 1,2... slik, veel te laag voor mijn leeftijd (27 jaar) en dus een lage eicelvoorraad. Nu ben ik aan het googlen geslagen en lees ik dat het nemen van het DHEA hormoon zowel eicelaantal als -kwaliteit positief kan beinvloeden bij een IVF poging. Dit hormoon moet je dan minimaal gedurende 4 maanden nemen. Zijn er meiden die bekend zijn met dit hormoon en wat zijn jullie ervaringen?
    Groetjes Tessie

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben niet bekend met DHEA, maar wil wel ff een peptalkje houden...

Mijn AMH was op 25 jarige leeftijd 0,68, ben nu 26 jaar en ... zie banner!! Niet dat mijn vreselijk grote geluk garanties voor een ander oplevert, maar wilde het toch ff zeggen.

Wat ik wel ff over je eicelvoorraad wil zeggen: je hebt 1 voorraad, daar zul je het de rest van je leven mee moeten doen. DHEA kan nimmer, wat het ook precies mag zijn, je eicelvoorraad herstellen, want een kleinere reserve kun je nooit meer herstellen. Wel geloof ik dat er best middelen zullen zijn die positief effect op je eicellen bij het stimuleren zullen hebben.

Hoop voor je dat je spoedig reacties van meiden zult krijgen die het verband tussen DHEA en AMH wel kennen.

3. Tessie26

Tessie26 Lid

22 jun 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Maartje,

Jouw banner is de allerbeste peptalk die er is, we moet de hoop nog niet opgeven!
    Dat hormoon zou inderdaad je AMH waarde niet beinvloeden/ verbeteren, maar bij een IVF stimulatie zorgen voor meer en betere eitjes. Het is iets uit Amerika, dus ik weet er het fijne ook niet van, er is hier nog weinig over bekend. Je kunt het via internet wel zonder recept verkrijgen. Ik zal het van de week wel eens met de arts bespreken.

Groetjes Tessie

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Tessie, heeft jouw arts hier nog iets over gezegd?

Ik ga nu ook starten met DHEA op aanraden van mijn nieuwe gyn in België.
    Uiteraard kan het de eicelreserve niet vergroten, maar wel het AMH verhogen.
    In Amerika zijn hier al positieve resultaten mee geboekt.
    Wat ik heb begrepen moet je het minimaal 3 maanden slikken.
    Die tijd heb ik niet, dus ik zal het iets van 6 weken gebruiken.

Mijn AMH is opnieuw geprikt en zal straks wederom geprikt worden.
    Ik ben benieuwd!

NB. Ik heb het 2x in Duitsland in hetzelfde lab laten prikken en de eerste keer was het 0,39 en een jaar later was het 0,69!

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
  6. Tessie26

Tessie26 Lid

22 jun 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Sikki,
    Ik ben er niet meer aan toegekomen om het met de arts te bespreken omdat ik alweer met een poging bezig ben en ik het dus niet lang genoeg zou kunnen gebruiken.
    Ik ben wel heel erg benieuwd wat het effect voor jou zal zijn, dus als je wil, houd me maar op de hoogte!
    Wat gek zeg dat jouw AMH zo sterk wisselt, dacht dat dat helemaal niet kon??
    Groetjes Tessie

Deel Deze Pagina