DHEA...ik ga er toch mee starten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop er al maanden over te dubben of ik DHEA op eigen gelegenheid zal gaan gebruiken. Er zitten tenslotte wel wat risico's aan, het is in Nederland verboden en het blijven hormonen. Tja....lastig.
    Aan de andere kant lees ik er veel goede verhalen over, dus wie weet verhoogt het m'n kansen. Hmmm....

Aangezien ik er net achter ben gekomen dat ook IUI 5 (met vier!! eitjes) mislukt is, ben ik om. Heb de DHEA nu besteld en ik ga gewoon starten met 50 mg per dag zodra het binnen is.

Mocht iemand nog tips/waarschuwingen/opmerkingen/positieve of negatieve verhalen hebben omtrent het gebruik, dan hoor ik die graag!
    Als ik nog boeiende dingen te melden heb na het een tijdje te hebben gebruikt, dan zal ik jullie dat ook zeker laten weten!

2. Ik heb er ook over zitten denken.. Aangezien de kwaliteit van mijn eitjes bij onze ICSI poging echt om te huilen was (van de 9 eitjes waren er maar 2 bruikbaar) heb ik ook overwogen om dit te gaan gebruiken. Bij het Geertgen willen ze mijn AMH niet meten omdat ze 'toch niks met de uitslag kunnen', ze willen daar ook bij een lage AMH geen DHEA voorschrijven.. Hoe duur is DHEA eigenlijk en waar heb jij het besteld?

3. sjak

sjak Niet meer actief

Wij willen volgend jaar juni ongeveer weer gaan beginnen met icsi en ondanks dat het ligt aan de kwaliteit van mijn man's sperma, denk ik ook hard aan het gebruiken van dhea. Meer omdat wij ondanks dat er veel eitjes zijn en veel bevruchtingen, nooit cryo's (of die goed ontdooien.
    Dus ik lees graag mee!

4. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hier iemand die het met succes op eigen initiatief heeft gebruikt :)
    Maar ik wist wel van te voren dat wij telkens matige embryo's hebben en nooit cryo's. Op die manier kon ik een beetje inschatten dat het voor ons nog wel eens zou kunnen helpen. (Verder nooit wat aangetoond waarom wij niet zwanger raakten). Na 5 weken kreeg ik last van bijwerkingen (haaruitval en vette huid). Toen heb ik de dosis gehalveerd naar 25 mg. Uiteindelijk heb ik het maar 9 weken hoeven gebruiken.
    Ik denk persoonlijk dat een lage dosering zeker geen kwaad kan, maar blijf naar je lijf luisteren.

Heel veel succes meiden en ik hoop dat het bij jullie net zo'n goed effect heeft als bij mij.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Tic; ik heb jouw verhaal gelezen. Als ik eraan zou beginnen zou ik ook naar 25 mg neigen. Ik denk dat ik 50 mg niet zou durven en ben ook wel een beetje bang voor de bijwerkingen.
    Maar negen weken! Dat is een mooie 'bijwerking' dat je zo snel zwanger mocht worden!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Even een vraagje. Ik dacht dat een van de zwangerschapsvitamines die je gewoon in de winkel kan kopen dit ook erbij in heeft zitten (van davitamon of materna). Of hebben jullie het over iets anders?

7. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees: DHEA is een hormoon wat in NL niet verkrijgbaar is. Het zal dus toch wel iets anders zijn dan wat je gezien hebt.

@dosering: ik denk dat ik ga starten met 50mg gedurende de tijd voor ovulatie (is nog een week of twee vanaf nu) en dat ik daarna 25mg ga doen.
    Aangezien ik nog geen IVF heb gehad, weet ik niet wat de kwaliteit van m'n eitjes is. Wel weet ik dat m'n AMH slechts 0.9 is en dat de kwaliteit dan vaak wel minder is. Ik kan natuurlijk wachten totdat ik de eerste IVF heb gehad, maar ja...het duurt 2-3 maanden voordat de DHEA effect heeft en ik heb geen zin om nog langer te wachten. Als ik nu al start, dan heb ik er misschien bij m'n eerste IVF al profijt van.

8. Mag ik nog weten waar jij het hebt besteld? Ik heb wel gegoogled natuurlijk, maarja, welke site is nou de beste?

9. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het hier besteld.
    Puritan’s Pride DHEA 25mg - Dhea Online Verkopen
    Deze site en dit merk kwam ik meerdere keren tegen op internet als zijnde betrouwbare webwinkel en pillen.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: ik had het nog even nagekeken, maar in die vitamines zit inderdaad DHA (dus een lettertje verschil :cool:). Ik hoop voor je dat dit hormoon straks een mooie positieve test voor je mag opleveren. Ben heel benieuwd en nieuwsgierig naar de resultaten.

11. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, je kan iig met een gerust hart bij Vitamindesk bestellen. Heb ze nu al binnen!!
    Ga er vandaag meteen mee starten. Ik zal iedereen hier op de hoogte houden van mijn bevindingen (positief/negatief)!

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ben benieuwd, veel succes!

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Tipje:Via ebay kun je het stukken goedkoper bestellen!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ook aan de DHEA, yj81?

15. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net even gekeken, maar op Ebay vind ik niet zo heel veel hoor. Ik was nu 30 euro kwijt voor een pot met 250 pillen inclusief verzending vanuit Duitsland. Vind ik wel acceptabel. En als ik zie hoeveel geld het me inmiddels allemaal al gekost heeft, dan kan dit er ook nog wel bij ;)

16. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaddixxx: ik vind het wel raar dat ze je AMH niet willen meten. Het is nog een redelijk nieuw onderzoek heb ik begrepen, waar ze idd nog niet al te veel conclusies aan willen/kunnen verbinden. Maar toch....
    Als er uit komt dat je AMH heel laag is, dan zou het voor jou misschien wel een reden kunnen zijn om richting Gent of DD te gaan want daar doen ze meer op dat gebied. Of jij had al plannen om sowieso die kant op te gaan?

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Shaddix, ik zou niet met dhea beginnen voordat je weet of dat nodig is. Ik zou toch echt je amh laten testen. Dat kan ook gewoon via de huisarts. Of via een ander zkh, want je hebt altijd recht op een second opinion.

18. Ja wij wilden naar DD maar dat ging niet meer door. Voorlopig dan ;) Vriend wil overigens absoluut niet dat ik zonder medisch advies aan de DHEA ga, want die heeft de bijwerkingen op internet gelezen ;) Opzich heel lief natuurlijk, maar in mijn ogen kan het niet echt kwaad. Maar goed, ik wil m'n AMH sowieso laten meten, we zitten net bij een nieuwe huisarts dus geen idee of die een beetje mee wil werken. Heb gister gebeld voor een afspraak maar hij is op vakantie t/m 19 november. Volgende week nog maar een keer proberen dan.

19. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaddixxx: wat zijn nu jullie volgende stappen zolang DD niet door gaat? En waarom ging het nou ook alweer niet door? Was dat ivm de hoge kosten of heb ik het mis?

Mijn vriend staat ook niet te springen mbt die DHEA hoor. Maar ik wil het gewoon geprobeerd hebben.
    Ik hoop dat je huisarts meewerkt aan de AMH-test, maar in NL zijn ze er niet zo happig op volgens mij (anders hadden de meeste meiden hier die test al lang gehad). In DD en Gent wordt volgens mij standaard getest op AMH, maar hier zijn ze daar veel terughoudender in.

20. Ja vanwege het geld inderdaad. Wij gaan nu, zolang we moeten sparen, door met IUI. De slagingskans is piepklein natuurlijk, maar ik trek het niet om 'niets' te doen. Ik moet er wel mee bezig blijven. Gewoon even een paar maanden gaan zitten wachten, nee, dat gaat 'm niet worden..

Is het bij bloedonderzoek hetzelfde als bij een doorverwijzing? Van een doorverwijzing weet ik dat artsen niet mogen weigeren..

Deel Deze Pagina