Shaddix, de 1e 3 pogingen krijg je toch vergoed? Hoezo dan om het geld niet naar DD? Van de huisarts krijg je een prikformulier waarmee je naar de prikpolie kunt. Als dat niet lukt, alleen al hier in Noord Holland ken ik 2 zkh die amh-prikken. Uit eigen ervaring weet ik dat het zelfs op hun initiatief gebeurd, want ik had er zelfs nog nooit van gehoord toen ik opeens moest prikken. Aan dhea doen ze inderdaad hier niet, omdat het niet mag. Maar vanwege m'n lage amh heb ik wel heel veel adviezen mbt medicijnen en voedingssupplementeb en een goed behandelplan meegekregen. En met m'n 6 cryo's in de vriezer geloof ik echt in de deskundigheid van m'n gyn. Dus ja, hier in Nederland kunnen ze je amh ook serieus nemen!
Ik had beloofd om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen met DHEA, dus bij deze........ Ik slik het nu ruim 2 weken en heb nog nergens last van. Niet in positieve en niet in negatieve zin. De afgelopen tijd heb ik 50 geslikt, maar ik zit nu na m'n eisprong en ga voor de zekerheid over naar 25 per dag. Ik hoop dat het spul wonderen verricht en dat het deze IUI op een positieve manier heeft beïnvloed. Zo niet, dan slik ik nog even verder en hoop ik op een mooi resultaat bij onze eerste IVF. Nou, dat was de update. Was niet zo heel boeiend, maar toch
Zie dit bericht nu pas! De 1e 3 pogingen krijg je vergoed ja, maar met een Nederlandse verzekering krijg je ook alleen het Nederlandse tarief voor ICSI vergoed. ICSI kost hier zo'n 1750 euro, in DD kost het zo'n 2300 euro. Daarbij komen dan nog de kosten voor IMSI, AH, embryoscope, en de kosten voor de narcose bij de punctie die, volgens mij, ook niet vergoed wordt. In het ergste geval zouden we 3000 euro zelf moeten betalen. Ik ben overigens naar de HA geweest om over m'n AMH te praten, maar hij laat het liever aan de behandelend arts over *zucht* Hij heeft wel een brief geschreven die ik door kan geven aan de arts waarin hij aangeeft dat ik 'de dringende behoefte voel' om m'n AMH te laten meten, en dat hij vindt dat ik het daar verder over moet hebben met de arts. Maar goed, wat voor antwoord ik daar krijg weet ik natuurlijk al Mariska, ik hoop natuurlijk ook dat dit hem gaat worden!
Shaddixxx: volgens mij zijn er zorgverzekeraars die met een aanvullende verzekering wel alles dekken. Wat je zou kunnen doen, is contact opnemen met de stichting Freya en daar eens informeren of zij weten welke zorgverzekeraar je het beste kunt hebben als je naar DD wilt. Succes!
Menzis zou zoiets inderdaad doen, maar volgens mij vergoeden ook zij alle kosten voor de extra technieken niet. Ik vind gewoon dat, als je hieraan begint, je dat geld wel achter de hand moet hebben. Er zijn een paar vrouwen op dit topic die gewoon zijn begonnen in DD en alle rekeningen vergoed hebben gekregen, maar stel nou dat? Dan zit je met een schuld, nog voordat je aan een babykamertje e.d. hebt kunnen denken.. Dat wil ik niet, hoe graag ik ook naar DD zou willen.. We moeten nog even geduld hebben. Daarnaast, als we DD nu bellen kunnen we toch pas in maart terecht, haha
Nog maar even doorsparen dan! Snap het wel hoor. Ik zou ook willen weten waar ik aan toe ben in financieel opzicht.
Shaddix, wat super irritant dat je huisarts niet mee wil werken . En een gyn zoeken die dat wel doet? In een ander topic heb ik gelezen over de verzekering van PNO (onderdeel van ONVZ). In hun meest uitgebreide aanvullende verzekering krijg je 4 pogingen vergoed en in het buitenland 2x het nederlands tarief vergoed. Ik heb het ook maar gelezen, maar je kunt er altijd een belletje aan wagen toch? Je betaalt dan wel iets meer per maand, maar het bespaart echt duizenden euro's. En er is geen medische screening. Er is in dat forum een meisje die gebeld had en die zei dat het echt waar was! Mariska, is het niet zo dat dhea pas na 3 maanden werkt? Ik hoop dat het nu al raak is hoor. Iig fijn dat je geen last van de bijwerkingen hebt...
@Danitcha: ik heb idd overal gelezen dat DHEA ongeveer 3 maanden nodig heeft om resultaat te geven. Dus ik ga er niet vanuit dat het nu al iets gedaan heeft. Aan de andere kant mag een mens blijven hopen toch.....
Danitch: ik zie nu ineens dat jij zwanger bent. Volgens mij wist ik dat helemaal nog niet. Wat ontzettend fijn zeg. Gefeliciteerd! Nog tips?
Danitch: ik zie nu pas dat je zwanger bent......gefeliciteerd!!!!! 1ste IVF, tweede terugplaatsing raak dus. Wat ontzettend fijn. Nog 'zwanger word tips' voor ons?
Yep, ik ben inderdaad pril zwanger . Ik vind het doodeng, want is het niet zo dat laag-amh-ers verhoogde kans op een miskraam hebben? Maar vooralsnog gaat het goed. Met een laag amh kun je dus wel zwanger worden! Tips? Tsja, dit staat er sinds het stimuleren van de de ivf-poging in het keukenkastje en slik ik braaf iedere dag; multivitamine foliumzuur visolie vitamine d tarwekiemolie maca tarwegras (bah!) royal jelly kinderasperine Q10 & L-carnitine Calcium Het schijnen voedingssupplementen te zijn die goed zijn tegen aan laag amh. Volgens m'n gyn veel helemaal niet bewezen. Onder het mom van baat het niet schaadt het niet heb ik het gewoon allemaal braaf geslikt. Deze ronde had ik er kinderasperine aan toegevoegd en bingo! Dus ik ben vanaf heden groot aanhanger van kinderasperine. En oja, na de tp een paar dagen met een kruikje (warm, niet heet!) op de bank en liters granaatappelsap. Voor mij was dit het gouden recept, dus ik deel het graag!
Waar is de kinderasperine voor? De meeste andere dingen heb ik ook. Maar slik sinds kort ook dhea, dat schijnt goed te zijn bij lage amh. Hoe laag was jouw amh? Mijne 0,9 bij 35 jaar.
Ik ben op de hoogte van dhea. Als deze poging niet was gelukt (incl cryo's) was ik het ook van plan de volgende ivf poging te proberen. Op een gegeven moment is je kinderwens echt zo groot dat het je echt niets uitmaakt als je baardgroei of haaruitval krijgt . Maar de succesverhalen van dhea zijn nog wel schaars moet ik zeggen... Kinderasperine is goed voor de innesteling. Het schijnt het baarmoederslijmvlies beter te doorbloeden. Ook schijnt het te helpen tegen miskramen, dus ik slik het nog even door. Je mag 50-80 gr acetylsalicyzuur per dag, dat is de werkzame stof in kinderasperine. In België schrijven de gyns het voor. Ik ben ook 35 en heb een amh van 0,7 (een half jaar terug).
Welke slik jij precies? Vind het wel het proberen waard namelijk. Ik lees over dhea wel goede verhalen. Maar vooral in het buitenland want hier wordt het vrijwel niet gebruikt.
Vanaf de eisprong/punctie/tp slik ik het. Ik heb het gewoon bij het kruidvat gehaald. Groen met wit doosje van bayer. Er staat asperine 100 op. Er zijn ook doosjes van 500, maar die zijn dus voor volwassenen en die moet je niet hebbeb. Staat gewoon tussen de paracetamol, ibuprofen etc... Ps. ik schreef net gram, maar dat moet natuurlijk mg zijn!!! Ik hoop dat je dat door had en niet van plan was 80 gram asperine per dag te nemen