hi all, Ik heb toch een vraag. Steeds vaker lees ik toch verhalen van vrouwen (met een laag amh) die zwanger zijn geraakt na het gebruik van DHEA (op advies/eigen houtje). Daarnaast heb ik ook verhalen gelezen dat je dit niet op eigen houtje zou moeten gebruiken ivm de bijwerkingen die je kunt krijgen als je er een teveel aan hebt. Zojuist heb ik gebeld met DD en mijn waarde is 2,23. De referentiewaarde zit tussen de 0,nog wat en de 12,nog wat. Zij gaf mij aan dat zolang Dr. S. het niet aangeraden heeft, ik dit ook niet hoefde te nemen. Maar ik vraag me af, kan ik het toch gewoon gebruiken (op eigen houtje) zodat ik mijn kansen evt kan verhogen en gezien het feit dat mijn waarde ook niet extreem hoog is, dus een klein beetje extra kan geen kwaad wellicht? Wat is jullie kijk hier op en wat zijn jullie ervaringen?
Ik lees mee, zit met dezelfde vraag (DHEA 3.3). Ik zal het volgende week donderdag bij onze intake in DD ook specifiek navragen hoe dit zit.
Oh heel fijn Lien. Ben benieuwd wat ze zeggen. Als ik zo op het internet lees, is mijn waarde volgens mij wel vrij laag. Weet ook niet of dit kan fluctueren of dat het op een bepaalde dag geprikt moet zijn. De 'enge' bijwerkingen houden me tegen, anders was ik allang begonnen.
@puppy28 , niet doen! Ik snap dat je wanhopig bent, verdrietig en dat je na zo'n afgebroken poging alle dagen aftelt om weer te mogen beginnen. Dhea is een mannelijk hormoon en regelt je bijnierproductie. Het is geen shotje vitamine. Als je nu overal uitgebehandeld bent en je amh is 0.1 dan heb je niks te verliezen. Maar jij bent jong en je amh is echt nog wat mee te doen. Ik heb ooit op dezelfde leeftijd jouw waarde gehad en mij werd dhea afgeraden in Dusseldorf. Niet nodig. Straks schop je vanalles in de war en moet je daardoor nog langer wachten op een poging. Misschien niet wat je wilde horen. Mijn advies is om deze nare weken zo goed mogelijk door te komen en fit aan een poging te beginnen.