De jongste wordt in de zomervakantie 4 jaar en gaat dan naar school. Gezien ik best wel een gat in mijn cv heb met daarna enkel ervaring als procesoperator en in de logistiek lijkt het mij een hele mooie kans om voor een nieuwe opleiding te gaan. De opleiding maatschappelijke zorg bbl niveau 4 spreekt mij heel erg aan. Een interessante en brede opleiding. Ongeveer 7 jaar geleden diploma dierverzorging niveau 4 behaald en tijdens 1 van mijn stages erachter gekomen dat vooral de begeleiding van gehandicapten in de dagbesteding bij bijv. een kinderboerdrij mij heel erg trekt. En zou daar graag voor willen gaan. En ik hoop dat een zorg gerelateerde diploma gecombineerd met mijn kennis op gebied dierverzorging een hele mooie basis is om er tussen te kunnen komen. Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar ervaring van dames die deze opleiding afgerond hebben, wat voor werk doe je momenteel etc. Gelijk aangemeld bij Deltion college en Landstede om te gaan kijken bij de open dagen.
Ik heb deze opleiding gedaan en werk nu als woonbegeleider/persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg. Wil je persé iets doen i.c.m. dierverzorging? Dan zou ik gewoon gaan solliciteren bij organisaties die dat aanbieden. Vaak beginnen de opleidingen in feb en sep. Mijn ervaringen (7 jaar geleden) is dat er weinig BBL plaatsen beschikbaar zijn, en heel veel aanmeldingen. Welke regio zoek je werk? Misschien heb ik nog wat tips.
Dankjewel voor je reactie. Het mooiste zou natuurlijk wezen als ik het kan combineren, maar het is zeker geen pre. Ik woon zelf in de buurt van Meppel, als je tips hebt heel erg fijn. Zal zelf alvast opzoek gaan naar een bbl plek, zou in september op zn vroegst willen starten.
Spannend en leuk zeg! Ik wil volgend schooljaar hbo gaan doen en ben daarna stiekem super nerveus voor. Het is ook lang geleden dat ik naar school geweest ben en heb ook niet veel kunnen werken in de afgl jaren. Succes alvast! Hopelijk vind je de opleiding die bij je aansluit.
Wat leuk!! Ik heb sph gestudeerd, de vervolg opleiding van mmz. Heb ook tijdje op een (zorg) boerderij gewerkt met mensen die een verstandelijke beperking hebben. Momenteel werk ik als persoonlijk begeleider op ambulant wonen, ook met mensen met een verstandelijke beperking. Kijk even naar organisaties die bbl opleiding aanbieden, vaak bieden zij vanuit de organisatie ook een opleiding mmz aan.
Mag ik je als tip meegeven dat je even moet kijken of deze opleiding ook medicatie enzo erbij heeft? Ik heb een jaar of 10 geleden woonbegeleiding niveau 4 gedaan. Daarna ook in de gehandicapten zorg gewerkt, maar omdat ik geen medische handelingen en medicatie had kon ik alleen korte, niet verantwoordelijke diensten. Nu dus alsnog verzorgde ig gedaan. Als ik dat toen geweten had had ik dat ineens gedaan. Het zou zonde zijn als je dezelfde fout maakt
Deze opleiding heeft dit niet, maar een beetje zichzelf respecterende organisatie biedt dan een cursus aan toch? Zo werkt dat bij ons iig wel, voor elke voorbehouden of risicovolle handeling zijn e-learnings, praktijk cursussen en examens beschikbaar.
Een vriend van mij heeft pas geleden de gehandicapten zorg opleiding als BBL gedaan niveau 4. En die kreeg de hele verpleegtechnische mikmak erbij. Dus zou best kunnen dat ze zelf onderhand ook tot dat inzicht zijn gekomen.
Ik heb de Pabo gedaan. Maar doe nu maatschappelijk werk in de hbo variant en ik heb nu een nieuwe baan. Ze geven mij nu extra cursussen binnen het bedrijf zodat ik volgende week aan de slag kan gaan. Hier zitten twee curssussen medicijnen in. Dus dat moet goed gaan komen! Succes en veel plezier met alles uitzoeken en beslissen.
Dankjewel dames voor alle informatie. Afgelopen zaterdag ben ik naar de opendag van Deltion geweest en heb mij vanavond ingeschreven voor de opleiding mz bbl niv 4. Binnenkort wordt ik uitgenodigd voor een intake. Ben inmiddels bezig met een motivatie brief en ben opzoek naar een bbl plek. Erg spannend allemaal! In 2012 afgestudeerd voor mijn vorige opleiding dus ben er al even tussenuit.
Korte diensten zijn trouwens voornamelijk op groepen waar mensen overdag naar dagbesteding gaan. Als je op dagbesteding werkt heb je al diensten van een uur of 8.30 tot 16.00 uur ongeveer. Er zijn alleen weinig dagbesteding plekken beschikbaar. Vaak worden die wel intern ingevuld omdat op een gegeven moment veel vrouwen tijdens schooluren willen werken Kun je goed met moeilijk verstaanbaar gedrag werken? Daar is overal zo ontzettend veel vraag naar. Op zogenaamde VIC woningen (very intensive care) draai je altijd lange diensten en ook overdag diensten. Best handig te combineren als de kinderen op school zitten. Maar je moet er wel tegen kunnen. Het zijn zeg maar niet de cliënten die je in de geitenboerderij tegen komt