nou ik vind dat dus echt aso dat je gewoon weggaat terwijl je weet dat er een pakje komt, muv kinderen uit school halen enzo he. Maar niet omdat je gewoon geen zin hebt om thuis te blijven,, want ach wat maakt het uit..
Nou dat je niet half op een stoep of fietspad gaat staan lijkt mij nogal wiedes (andere topic) en dan kun je van mij ook echt commentaar krijgen als ik er met de kiddybus niet langs kan en ik over de straat moet. Wat betreft het homerr punt en niet thuis zijn werkt het ook niet zo simpel als jij denkt dat je daar maar voor moet zorgen.
Waarom is dat aso? Als ze hier elke keer terug moeten komen, tja... dan zou ik me wel heel lullig voelen en er zeker voor thuis blijven. Maar in dit geval, waarbij ik het dus altijd bij de buren kan halen, voel ik me er niet zo schuldig om. Twee huizen verder woont een vrouw die van iedereen aanneemt. De bezorger weet haar inmiddels ook te vinden. Wat gebeurde er pas; er kwam een pakketje voor mijn buurvrouw die niet thuis was. Ik wel. Hij loopt gewoobn langs en gaat automatisch naar haar. Dat heb ik wel even tegen haar gezegd en zij tegen de bezorger, want dat was natuurlijk niet de bedoeling.
op je bovenste gedeelte, best wat jij wil Je onderste gedeelte begrijp ik niet helemaal? wie moet waar voor zorgen?
Ohhh daar kan GLS wat van hier in de wijk. Wat een aso’s! Die gaan gewoon midden op de weg staan, lopen nog heen en weer met grote dozen enz, en de autos maar wachten en wachten, aso gewoon. Vorige keer liep ik op de stoep met de wandelwagen en hoppa, parkeert er eentje over de gehele stoep. Hij ziet mij aankomen, loopt naar zn bus, gaat zitten en gaat gewoon ff zn adm bijwerken daar niet normaal hoor. Ik kon dus leuk over de weg wandelen met de kids.
waarom is het niet de bedoeling dat de bezorger het 2 huizen verder geeft? en waarom ik het aso vind, heb je enig idee hoeveel tijd het kost als je er zo 20/25 op een dag heb? die het wel makkelijk vinden omdat het toch wel bij de buren geleverd word of morgen weer iemand voor de deur staat.
Dat je er maar voor moet zorgen dat je thuis bent op het moment dat je een pakje verwacht. De meeste webshops versturen dezelfde dag en krijg ik het dus de volgende dag al. Kan makkelijk zijn dat ik dan een afspraak heb staan. En die zeg ik niet af omdat ik een pakje verwacht. En zoals iemand uitlegde, als je een avondbezorging kiest is dat standaard vanaf 18 uur. Iemand die altijd 18.15 thuis is moet dat risico dan dus maar nemen.
Net is er nog in een ander topic geopperd dat dat gewoon kan hoor, midden op de weg stil gaan staan... daar is niets aso aan
Wij hebben een bringme box op het werk. Je krijgt een mailtje dat er iets bezorgd is en dan heb je 5 dagen om het op te halen. Er zijn verschillende formaten van boxen, maar als er een pakket toch te groot is, wordt het aan de receptie afgeleverd.
Dat is toch juist fijn? althans vind ik wel hoor. En ik heb t ook niet over mensen die een afspraak hebben of kinderen uit school halen of weet ik t wat.. maar over mensen die geen reet interesseert dat iemand voor een dichte deur staat want dan doen ze het maar bij de buren of komen morgen nog maar een keer
Dat kan ik me best voorstellen hoor, maar dat is nou eenmaal het risico van t vak. Niet om minderwaardig te doen, maar daar heb je nou eenmaal mee te maken. Ik ben allang blij dat ik ze weer blij kan maken als ik weer eens een pakketje van de buren aanneem voor ze. En zo maken de buren hen ook weer blij met mij. Overigens is PostNL hier altijd goed geregeld. In de zomer kwam hij zelfs een keer achterom omdat ik niet opendeed, maar hij zag dat we in de tuin waren. Top toch?!
Dat heeft ermee te maken dat je bij bestellen geen idee hebt wanneer het bezorgd wordt. Je kunt moeilijk thuisblijven totdat je je pakketje hebt. Hier wordt de in eerste instantie gemelde tijd vrijwel nooit gehaald.
dus dat maakt het dan normaal dat mensen wat bestellen, maar geen zin hebben om daar voor thuis te zijn en denken... pff fuck de bezorger
Er werd ook geopperd dat je even om een hoekje kon gaan staan, maar dat deed je niet zei je omdat je dan te ver moet lopen.
Geen idee, heb dat topic nog niet gelezen. Ik vond het wel degelijk aso, zeker omdat hij totaal geen haast maakte. Ik denk dat die auto’s daar zeker 5min! hebben staan wachhten!
ja zeker, dat doet geen ene bezorger hoor, 500 meter lopen, overigens word dat ook helemaal niet van ons verwacht... mn baas ziet me aankomen als ik 4 pakketjes per uur doe ALS er een hoekje is ga ik zeker niet midden op de wg, stoep of whatever staan hoor... Als er dus geen hoekje is en geen plek om te parkeren, kan ik dus of midden op de weg gaan staan, wat volgende ene helft wel kan en volgens de andere helft gigantisch aso is of ik kan gewoon met 10 over het fietspad rijden met de alarmlichten aan en verder niemand in de weg rijden
Dit vind ik inderdaad irritant: als je geen bezorgmoment of -locatie kan kiezen. Dan is het gewoon een gok wanneer dat het pakje dan komt. Zelfs met track and trace komen ze hier bijna nooit binnen dat tijdsbestek. Dan wacht ik niet. Als ik dag en tijd kan kiezen dan ben ik tussen die tijden thuis, maar zelfs dan komen ze bijna nooit binnen die tijd.