Als ik bij Zalando, H&M of Zooplus bestel weet ik nooit precies op welke dag en al helemaal niet welk tijdstip mijn pakket komt. Dus daar is geen pijl op te trekken en ben ik regelmatig niet thuis als het bezorgd wordt. Ik denk dan: ze komen morgen nog een keer en anders haal ik het wel van het afhaalpunt. Ik denk niet "fuck de bezorger", want in mijn beleving is het gewoon het werk van de bezorger om het zo te doen: 2x aanbieden en anders naar het afhaalpunt/buren etc. Ik maak vaak genoeg mee dat als ik WEL aan het wachten ben op een belangrijk pakketje de bezorger niet komt of te laat/vroeg. Nu ik met verlof ben, ben ik bijna altijd thuis als er iets bezorgd wordt. De bezorger van PostNL is een chagrijnige buitenlander die mijn pakketjes nog net niet van een afstand naar me toe gooit (echt, hij kijkt me niet eens aan. Duwt het in mijn handen en holt weg). Dus heb daar verder ook weinig sympathie voor.
Weet je, dat het eigenlijk een rotbaan is met veel tijdsdruk, dat kan ik volledig begrijpen. Maar dat vind ik iets tussen de bezorger en de opdrachtgever (PostNL) e.d. Huishoudens hoeven hier geen slachtoffer van te zijn. Als de bezorger respect heeft voor mij, dan heb ik andersom ook respect. Of beter: respect heb ik sowieso. Dan hoop ik ook op respect terug.
Hier de leukste PostNL-bezorger ooit, zo’n aardige man! Altijd een vriendelijke begroeting, altijd leuk tegen de kinderen. Als ik ‘m verderop in de wijk tegen kom, ook altijd een vriendelijke zwaai. Ik denk dat hij ook prima begrijpt dat mensen niet altijd thuis op een pakje kunnen wachten; daarom neem ik graag pakjes aan van buren als het moet - en buren doen hetzelfde.
@Biny heb jij aandelen? Ik vind het bizar dat een postbezorger "zomaar" overal zijn auto neer mag gooien omdat "hij anders ver moet lopen"... Maar een agent die zijn auto even ergens neerzet wat niet gewenst was (terwijl hij ook gewoon met zn werk bezig is!) Is het not done en valt heel de wereld er over... Onze bezorger is ook lief! En hij legt het pakketje gewoon in mijn kussenbak in de tuin als ik er niet ben.. ideaal haha
Hier vandaag van post nl een tijd gekregen van kwart voor 12 tot kwart over 2. Ik dacht mooi. Maar ze zijn nog steeds niet geweest. Ook lekker handig. Tijd staat nog steeds op die tijd. Meestal probeer ik een bezorgpunt te kiezen bv hier de supermarkt maar helaas dat ging dit keer niet. Edit: nu staat ie op morgen zelfde tijd wel pas 3 uur later. Nu maar hopen dat ie na half 1 komt want eerder is hier niemand thuis.
ik vind het wel logisch dat de pakketbezorger soms zijn/haar busje ongemakkelijk neerzet. Ze hebben niet altijd plek en 100 meter sjouwen met ongemakkelijke grote dozen van 15+ kilo is gewoon niet te doen. Want dat ene zware pakket is vast de enige van de dag niet, dus als jij voor de 10e keer die dag met zo'n doos (of meerdere tegelijk) moet lopen dan denk jij vast ook de bij de 11e keer, 'ik zet hem even half op de stoep'. Vervelend, ja natuurlijk, maar wel begrijpelijk vind ik. Ook super kut als je dan voor de deur staat met die doos en er niemand thuis, kan je weer teruglopen met die doos. Maar dat gezegd hebbende zou ik er niet vanuit gaan dat mensen expres niet thuis zijn of zo, en al helemaal niet dat dat dan een persoonlijk middelvinger is naar jou als pakketbezorger.
hier zou ook iets bezorgd worden, gister al, die is verplaatst naar vandaag van 16-18, nog steeds niemand gezien. zal dan wel morgen komen. Er schijnt enorme drukte te zijn vanwege alle black Friday deals. Dus wij gaan vanavond maar alvast de rest van de spullen voor sinterklaas bestellen en dan hoop ik alles in huis te hebben voor volgende week!
Ik begrijp je wel een beetje, gewoon bestellen terwijl je weet dat je weg bent, vind ik ook niet zo netjes. Maar soms weet je gewoon niet hoe het uitkomt op het moment dat je bestelt. Ik vind zo’n ding aan de deur voor pakketjes dus niet neerbuigend maar gewoon een praktische oplossing. Met alle respect, maar ik bestel nou ook weer niet omdat ik zo graag wil koffiedrinken met de pakketjesbezorger.
Hier net zo! Onze postbode klopt zelfs 's avonds op het raam omdat hij weet dat we jonge kinderen hebben. Hoe lief is dat! Ik neem ook altijd gewoon voor de halve straat aan als ik thuis ben. Overigens komt onze PostNL meestal in de avond wat superfijn is want wij zijn dan altijd wel thuis. Ik heb er eerder een hekel aan als DHL bezorgd in van die vervelende tijdsvakken van bijv 11-15 en dan komen ze PRECIES om 14.00 uur als ik nét even mijn oudste van school haal 5 minuten
Doe ik hier ook wel eens ja, maar als het 1 ding is dan neem im het meestal gelijk mee.. zodat ik niet heen en weer hoef te lopen, zelfde geldt voor een plein oid. Vaak gaat het dus gewoon gelijk mee, tenzij de mensen een oprit oid hebben of echt plek voor de deur
Nee geen aandelen En Tsja.. ik kan die Bus moeilijk in Mn zak proppen Ik probeer de meest praktische plek uit te zoeken, maar je onkomt vaak niet aan irritatie/commentaar van de medemens... VN de week sloeg er nog Iemand een aantal keer op Mn auto, omdat hij me een aso vond omdat hij niet zn carport in kon, omdat hij even achter mij moest wachten omdat ik een pakket afleverde
Poeh wat ben ik blij dat ik dit niet meer doe. 1. DHL bezorgt veel wehkamp. Bij wehkamp kan je makkelijk een tijdsvlak kiezen. Een heel groot deel van die pakjes ging weer mee terug. Bezorgen was toen nog met eigen auto. En ik werd per pakje dat afgeleverd was betaald. De mensen die er niet waren koste mij toen dus geld. 2. Het waren bijna altijd dezelfde mensen die niet thuis waren. Als je voor de zoveelste keer voor dezelfde dichte deur staat dan ben je wel klaar met die bewoners. (Wederom veel wehkamp). 3. Met zoveel deuren die je langs moet gaan. Buren proberen had ik geen tijd meer om te eten en ging ik zowat van mijn stokkie. Want ja je hebt toch dat tijdsvlak waar je binnen probeerd te blijven. 4. Je moet zoveel huizen af gaan dat het belangrijk is om zo dicht bij mogelijk te staan. Voor 1 pakje maakt het weinig uit. Maar heb je er 100 dan loop je aardig vertraging op. Daarbij heb je veel waardevolle items in de auto en wil je die ook niet lang uit het zicht hebben. 5. Van die boxen had ik wel blij geworden.
Ik bestel wel eens bij wehkamp, maar tijdvak kiezen werkt hier niet. DHL komt altijd ergens tussen 9 en 15, ongeacht mijn keuze. En regelmatig wordt het dan alsnog een dag vertraagd. Ipv het die bewoners kwalijk te nemen, kun je je ook afvragen of de bezorging wel klopt met wat zij zelf hebben gekozen; bij DHL heeft dit nog nooit geklopt bij mij.
Nou dit ja. Als ik kies voor 18-21 dan heb ik standaard om 17:30 als een briefje in de bus dat ik niet thuis was.. ik kies niet voor niks 18-21 hè, zorg dan dat je ook in dat tijdvak komt. Nu ben ik dus een van die mensen die nooit thuis is. Ik zou maandagavond luiers krijgen via de Wehkamp , tussen 18-21 niemand geweest, ook geen briefje, geen melding niks. Was gisteravond voor de zekerheid dus vroeg thuis (17:30) en om 19:00 krijg ik een mailtje dat ik om 18:45 niet thuis was, ja doei! Niet alles ligt aan de ontvangers hè, de bezorgers en de bezorgbedrijven maken er ook een zooitje van.
Nu moet ik wel zeggen dat dit vooral met DHL is. Onze vaste PostNL bezorger is echt een hele grote topper! Die is altijd binnen het aangegeven tijdvak, legt pakketjes in onze pakketkist als ik er niet ben (meestal heb je geen keuze namelijk) en als hij op m'n vrije dag of in het weekend heel anders komt dan het tijdvak krijg ik een appje!
Ik denk dat mijn baas het ook erg aso vind als ik om half 6 vertrek omdat mijn gewaardeerde bezorger om stopt 6 uur op de stoep staat.
Moet ik klaar staan met een kopje koffie dan ofzo. Dit is je baan... Soms zijn mensen thuis, soms niet. Deal with it... Weet jij precies de reden waarom ze niet thuis zijn als je voor een dichte deur staat? Of gok je maar gewoon dat ze het doen om jou te pesten. Aannames... Aannames...