Stukje van tand breekt telkens weer af

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

In mijn zwangerschap brak er aan de achterkant van een ondertand een stukje af. Ik heb dit laten maken bij de tandarts, maar een paar maanden later brak dat ook weer af. Ik liet het weer maken en vervolgens brak van een andere tand een stuk af. Ook aan de achterkant, nog steeds tijdens de zwangerschap. Ook dat laten maken en nu (zucht) is weer het stukje van de ondertand af. Ik neig er nu naar om het maar zo te laten, maar op het moment erger ik me nog wel aan hoe het aanvoelt (scherpe randjes, niet gevoelig ofzo)

Gaat dit over? Kun je eraan wennen? Want elke keer weer 59 euro dokken, heb ik ook niet meer zo'n zin in.

2. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Je kan de scherpe randjes anders laten polijsten en het zo laten.
    Moet je veel spugen? Of veel last van omhoog komend maagzuur? Dat zouden je tanden zwakker kunnen maken.

3. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Vreemd, misschien de verkeerde legering? Ik heb al 20 jaar een nep stukje aan een afgebroken tand en nog nooit afgebroken.

4. Bootcamp babe

Kind is al lang en breed geboren en twee tandartsen snappen niet waarom er stukjes bleven afbreken. Kind is nu drie maanden en er breken geen nieuwe stukjes af. Alleen de oude telkens weer :cry:. Zal morgen horen van de tandarts wat ze ervan denkt.

5. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Wat bedoel je met de oude stukjes breken alleen af? Als het afgebroken is moeten ze het volledige neppe deel weghalen en je tand weer iets polijsten voor ze opnieuw iets plaatsen anders blijft het niet zitten.

6. Bootcamp babe

Ja dat stukje dat de tandarts heeft geplaatst valt er weer af. Ik weet er ook het fijne niet van hoe ze dat gedaan heeft. Er brokkelt niets nieuws af hoor.

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bij mij is er een stukje van mijn voortand af. Is 2x een stukje aangezet maar het ging er steeds weer af.
    Nu heb ik gewoon een tand met inham. Het is helemaal niet scherp. Ik heb er totaal geen last van. Ben eraan gewend

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hier een ervaringsdeskundige! (Meerdere kiezen/tanden laten maken nadat er stukjes waren afgebroken)
    Conclusie; gerepareerde elementen blijven erg kwetsbaar. Ik heb laatst van een (voor de zoveelste keer afgebroken) kies een kroon laten maken. Dat bevalt prima.

Deel Deze Pagina