Kunstgebit

Discussion in 'De lounge' started by jumphola, Jan 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Goedemorgen :D

Ik heb de knoop doorgehakt na heeeel lang erover na te hebben gedacht ik laat wat er nog over is van mijn tanden trekken en ga voor een kunstgebit.

Ben er wel erg vroeg bij ben 26 maar het lost voor mij wel all ellende in een keer op .

Nog iemand anders die er zo jong bij is?

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wow echt niemand?

3. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Ja, ik, 28 , heb m'n tandarts allen nog niet zover

4. naouall

naouall Actief lid

Oct 17, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    26 jaar en nu al een kunstgebit? Moet er niet aan denken..
    Ik ben 39 en zit er niet aan te denken om een kunstgebit te nemen.

Wat is de rede dat je nu al een kunstgebit wilt op 26 jarige leeftijd?
    Zijn er geen andere mogelijkheden?

Gr.

5. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Mag ik vragen wat de reden is?
    Nu denk je wellicht fijn om van alle problemen af te zijn maar echt niks is fijner als je eigen tanden. Denk er ook aan als je zo vroeg al je tanden en kiezen laat trekken dat je kaakrand dunner en dunner wordt waardoor je prothese steeds minder houvast heeft.

Implantaten geen optie? Of een frame?

Denk er echt goed over na :)

6. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Doe het niet voor de leuk. Tanden zijn dusdanig in slechte staat dat echt alles eruit moet.

Als ik gezonde tanden had gehad , had ik ze met alle liefde willen houden. Echter heb ik nu alleen maar pijn en ellende.

Ben dus ook niet over een nacht ijs gegaan omdat het best ingrijpend is , zo zonder tanden.

Ivm kaakproblemen is het dus ook niet mogelijk om een andere optie uit te proberen :)

7. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik vraag me af of je je tandarts zo gek krijgt. Meestal zijn ze heel erg terughoudend hiermee.
    Wat jammer. Wel een dapper besluit. Geloof meteen dat je dit niet voor je lol doet.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

En zijn implantaten geen oplossing dan? Tegenwoordig kunnen ze dat ook goed doen bij kaakproblemen en dat schijnt toch beter te zitten dan een kunstgebit.

Alhoewel ik wel snap dat als je constant pijn hebt dat je dan voor zoiets gaat. Sterkte ermee!!

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #9 Devilschase, Jan 30, 2015
    Last edited: Jan 30, 2015
    Enig idee wat een gebit compleet bestaand uit implantaten kost?

voor 1200-1500 euro heb je een compleet onder en boven kunstgebit.

1 implantaat kost tussen de 800 en 1200 euro afhankelijk van het element. Je hebt nu een One for 4 implantaat.Dat is 1 implantaat waar een brug met 4 tanden op vast gezet wordt. Dit gaat dik boven de 5000 euro kosten excl de kosten van de tandarts-implantoloog.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik ben bijna 26 en zit ook met idee een kunst gebit te nemen, eigenlijk Al jaren, heb alleen de stap nog niet durven zetten.

Maar eigenlijk wil ik wel. Maar ik kan je dus helaas niet helpen aan ervaringen op zo jong een kunstgebit ;)

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

belachelijk dat dat zoveel moet kosten.
    Net als dat je veel hoort dat mensen hun beetje rotte kiezen maar laten trekken omdat dit simpelweg bijna niets kost in vergelijking met een wortelkanaalbehandeling...
    Erg triest dat financieel meteen een kunstgebit dan de enige oplossing is.

Sommige mensen zijn trouwens wel bang voor implantaten, er zijn best wat spookverhalen over te vinden. Geld of niet, die kiezen dan misschien toch liever voor een kunstgebit.

TS ik zeg doen als dit echt is wat je wilt :)

12. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik heb een akkoord van de tandarts , hij zei er wel bij dat ik ver onder het gemiddelde wat betreft leeftijd zit. Maar hij me zeker geen ongelijk geeft

13. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Tsjah de prijzen die ze er voor durven te vragen echt te gek voor woorden , maarja het kan helaas niet anders.

14. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb 3en kunstgebit. Alleen boven.
    Deze kreeg ik toen ik 24 was. Ik ben nu 35. Moest omdat mijn tanden en kiezen afbraken. Dit is gekomen door de zwangerschap.

15. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

En is het echt heel anders wat betreft eten enz

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn ML heeft ook zo'n drama gebit. Bijna al zn kiezen zijn al getrokken en hij heeft dus ook bijna alleen nog maar tanden ( Moet je hem dan maar eens een appel of een hard broodje geven, hij zou verhongeren... Of een schaaltje pinda's. Doet hij heel de avond mee.... ) hij zou ook wel een kunstgebit willen maar zn tandarts staat er nog niet echt achter ivm dat je kaak gaat krimpen ofzo als alles eruit gaat. Implantaten is financieel idd echt geen optie, hij krijgt geen tandarts aanvullend verzekering ( Dan doen ze aan selectie ) en we hebben niet zomaar een paar duizend er voor liggen.

17. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

Jan 11, 2013
    474
    0
    0
    Ik ben 29 en heb sinds december een kunstgebit.. Het is niet alleen maar rozengeur en zonneschijn... Soms hoopte ik dat ik deze keus niet had gemaakt maar soms ook weer wel haha..

18. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

En wat zijn de plus en minpunten?

19. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

Jan 11, 2013
    474
    0
    0
    Enige pluspunt op dit moment is geen pijn meer... Ik moet volgende week terug en dan word ie eindelijk opgevuld mijn kaken zijn nu flink geslonken dus hij ligt los in mijn mond dus nu eigenlijk heeeel veel minpunten.

20. Asuka

Asuka Niet meer actief

Ik heb die gedachten ook al sinds mijn 19e. Doe mij maar een kunstgebit, dan ben ik overal van af! Maar ben nu 24 en nog niet gedaan. Genoeg wortelkanaalbehandelingen gehad, genoeg gaatjes laten vullen. Ook zonder verdoving (doe ik ook nooit meer haha). En toch heb ik die stap nog niet durven zetten. Nu ik ook hoor dat je kaak krimpt enzo, dan denk ik, ik stel het nog wel even uit, en laat die holle kies wel trekken....

(Mijn reden, veel gezeur gehad met tanden, en als de dood voor de tandarts)

Share This Page