BMR prik met 12 maanden - twijfels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi dames,

Ik weet dat er topics zijn over vaccineren, maar omdat ik een vrij specifieke vraag heb, maak ik toch een nieuwe aan.

Hier in België wordt de BMR-prik al met 12 maanden gegeven, samen met pneumokokken. Met 15 maanden heb je dan weer een herhalingsvaccin van de cocktail van 6 ziektes (oa polio, difterie, tetanus) en meningokokken. Dan is ze er vanaf tot 5-7 jaar.

Gezien in Nederland de BMR prik met 14 maanden wordt gegeven en het bekend staat als een heftige vaccinatie, vraag ik me af of die prik met 12 maanden, samen met een andere vaccinatie, niet veel te heftig gaat zijn voor mijn dochter. Ze heeft tot nu toe gelukkig weinig last gehad na het vaccineren, maar ik ben sterk aan het twijfelen of ik die BMR niet beter kan uitstellen tot bijv. 18 maanden. Aan de andere kant heeft ze dan weer een vaccinatiemoment, terwijl ze nu met 15 maanden er vanaf kan zijn.

Ik zit erg in dubio... wat zouden jullie doen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze nooit heftig reageert, zou ik het zo laten, denk ik.
    Hier reageerde de oudste erg heftig en die heeft om die reden de BMR helemaal niet gehad.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vind je 12 maanden ook niet vroeg? Ik vraag me af waarom die 2 maanden verschil. En krijgen ze in Nederland de BMR ook in combinatie met een andere vaccinatie?

4. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Heb even m'n boekje erbij gepakt en idd is het hier met 14 maanden, maar wel samen met de meningokokken. Als je twijfelt, zou ik m twijfels duidelijk uitspreken en vragen waarom ze al zo vroeg vaccineren. Ik maak me niet erg druk om vaccinaties, onze vent heeft er nog nooit heftig op gereageerd en ik zie ze meer als een noodzakelijk kwaad. Als je meisje er niet heftig op reageert, is het toch ook niet zo erg om te wachten en daardoor een extra vaccinatiemoment in te lassen? Iig niets doen waar je zelf niet achter staat, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.. ;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik denk dat er weinig verschil is tussen 12 of 14 maanden. Mijn oudste heeft de BMR ook al met 12 maanden gehad, omdat we daarna op vakantie gingen en ik hem voor die tijd gehad wilde hebben. Je mag hem ook in Nederland vervroegd laten doen, vanaf 12 maanden. Mijn oudste heeft er overigens totaal geen last van gehad, net als van de andere vaccinaties. Ik zou het dus gewoon zo laten als ik jou was.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hier bij nr1 en nr2 gewoon vaccinatieschema van kind en gezin gevolgd. Geen probleem meegehad, ook nichtje van 2,5j nooit last gehad.
    Trouwens kind en gezin vaccineert bijna alle babies en ze doen dit schema al jarenlang, en alle babies hier zien er nog redelijk normaal uit, dus zo erg zal he took wel niet zijn

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt dames!
    Het is ook niet dat ik me zorgen maak over dat het in België te vroeg zou gebeuren, maar ik vroeg me af waarom juist die BMR afwijkt. Voor de rest lopen de schema's gelijk op volgens mij.

We gaan er gewoon voor, volgende week is ze aan de beurt :(

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    niet teveel achter zoeken, zal gewoon een heel domme reden hebben.
    BVB: ze moeten toch op 1jaar op consult komen dus geven we die dan maar of vroeger mocht dat pas op 1jaar en het zit zo nog steeds in het collectief geheugen. Zoiets dus

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik ga hem juist vrijwillig vervroegen, met 11 maanden i.v.m. vakantie naar buitenland. Mazelen komt in veel Europese landen nog voor. Die paar weken maken vast niet zoveel uit.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als je twijfels hebt zou ik het je kindje niet laten vaccineren.
    Mijn oudste kreeg hem pas bij 2,5 jaar. Hij reageerde allergisch en ik wilde uitsluiten dat hij dat ook zou krijgen van de BMR-prik. Mijn jongste van 19 maanden heeft hem ook nog niet gehad. Hij was half ziek toen hij 14 maanden was. Ik weet nog niet wanneer hij hem wél krijgt, iig pas als ik er 100% achter sta.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij kan de prik pas met 12 maanden worden gegeven. Dat is wat ik me herinner. Dus vraag het even goed na op het CB :)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geef hier in elk geval maar 1 prik per keer. Ze heeft nu alleen DKTP-hib nog maar 1x gehad dus we zijn hier nog wel even bezig.
    Met 11 maanden krijgt ze de 2e en met 12 en 14 maanden pneumokokken. Voordeel van later vaccineren is dat ze er minder nodig hebben.

BMR zal hier waarschijnlijk pas rond 2 jaar zijn, mogelijk dat we men C niet geven en in elk geval niet tegelijk.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O ja oudste heeft ze wel gehad met 14 maanden en die heeft er flink last van gehad.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ik heb ook getwijfeld over deze vaccinatie. Met 14 maanden krijgen ze hier de BMR en MenC. Door de verhalen op internet ontstonden de twijfels bij mij. Toch heeft hij de inentingen met 14 maanden gehad. De overige inentingen heeft hij totaal geen last van gehad. Alleen de eerste wel, maar de daaropvolgende niet. Uiteindelijk heeft hij helemaal geen last gehad van de BMR en MenC.

15. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    je mag alles schuiven en zeker maar 1 prik per keer doen. dat laatste doen wij ook, de BMR gaat hier pas tegen de 2 jaar, de 4e dktp gaat bij 15 mnd. doen wat je gevoel je ingeeft.

Deel Deze Pagina