Hartkloppingen/ritmestoornis

Discussion in 'Gezondheid' started by Sterre01, Nov 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik heb sinds een aantal weken vage klachten, nooit eerder last van gehad.
    Ik heb meerdere keren per dag dat m'n hart normaal klopt wn een harde bons er achter aan doet (inclusief verstikkend gevoel en opgejaagd gevoel)
    Smiddags Savonds en snachts voel ik het t meest. Ik heb een lage bloeddruk van mij zelf normaal tussen de onderdruk 50/55 en bovendruk 75/80. Laatste keer gyn 70 onderdruk en 100 bovendruk.
    Afgelopen maandag een ecg gehad & gister tot vandaag een holter,
    Meer meiden hier last van tijdens zwangerschap?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb sinds de zwangerschap wel een ritme stoornis ja, hii schiet eens in de zoveel tijd naar 170-199 slagen per minuut. Ben er dan ook wel akelig van. Bij mij wordt het uitgelokt door de zwangerschap en is er cardiologisch niets ernstigs aan de hand. Als ik bevallen ben, kan ik evt medicatie krijgen. Ik ben dan wel een aantal keer optijd in ziekenhuis geweest om die ritme stoornis op papier vast te leggen.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Je beschrijft 'overslagen' van het hart. Dit is een heel onschuldig en nog redelijk frequent voorkomend verschijnsel tijdens zwangerschap. Echt niets om je zorgen over te maken.
    Het is goed dat eea even bekeken wordt met ecg en holter. Waarschijnlijk wordt je gerustgesteld.

4. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van mezelf al een vaak overslaand hart. volgens de gyn en de huisarts kan dat verder geen kwaad. ik had het in mijn zwangerschap net iets vaker maar dat is ook logisch aangezien je lichaam veel harder moet werken.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ben je al met je holter terug naar de cardioloog geweest? Ik heb net mn zwangerschap bij de cardioloog afgesloten, na de bevalling terug komen. Tenzij het de laatste 11 dagen nog verergert. Wel is het bij mij ook een van de redenen dat ik gekozen heb voor een keizersnee want de inspanning van een bevalling zal niet gunstig uitpakken op mn ritme stoornis.

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik krijg als het mee zit dinsdag de uitslag, het was druk dus het uitmeten duurde wat langer. Bij het ecg vulde mevr wel 'afwijkend' in, ik maak me opzich geen zorgen maar ben erg nieuwsgierig naar de uitslag😜
    Dat je hart meer moeite moet doen om alles rond te pompen is logisch, Maar voel het eigenlijk de gehele dag, 'aar smiddags en Savonds en vooral snachts word ik er echt naar van. Het is zeg maar een aantal gewone kloppen en de zoveelste een harde bons die een verstikkend gevoel geeft in lijf en keel.

7. lovelylife

Aug 17, 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik herken het, heb soms ook (vooral in de ochtend) een erg snelle hartslag. De verloskundige zei dat dit vaker voorkomt. Moet wel zeggen dat t vooral de laatste weken zo is (ben nu 37 w zwanger)

Share This Page