Verkeerde vitaminen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Benthe1986, 18 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Ik ben er n beetje van van slag... ik kom er achter dat ik al die tijd verkeerde voedingasuplementen heb geslikt.
    ik ben gewoon door gegaan met de gewone multivitaminen die ik altijd slikte maar daar zit dus vitamine A in! Nu lees ik dat juist in het begin het veuchtje het kwetstbaarst is voor afwijkingen en ik slik dit al die tijd met mn stomme kop. (33% van de adh,266 mcg)
    ik ga maar andere halen vandaag,maar zou het kwaad kunnen denken jullie? hoop niet dak iest gedaan heb dat schadelijk is...

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Vitamine a is pas bij een bepaalde hoeveelheid schadelijk, vandaar dat je bijv. ook maar een beperkt aantal boterhammen met leverworst mag eten. Ik zou gewoon andere vitamines halen en je er geen zorgen meer over proberen te maken, die stress is slechter dan dat beetje vitamine a wat je binnen gekregen hebt. ;)

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Om schadelijk te zijn moet je wel heel wat meer wegwerken. Er zijn zelfs landen waar zwangere vrouwen juist lever bv moeten eten. Relax!

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee hoor
    Is syntetische en de hoeveelheid is precies wat je moet normaal hebben. Volgens mij in zwangerschaps vit zit dat ook gewoon.

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik heb hetzelfde gehad, eerste 12 weken gewoon mijn Kruidvat multivit doorgebruikt.
    Volgens mijn VK was het niet ideaal maar kon het niet heel veel kwaad, mits ik nu snel overstapte op multi voor zwangeren (en nee, daar zit geen vit. A in, Piccolina)

6. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

denk ook idd dat het wel meevalt met de hoeveelheid die ik heb geslikt. voel me alleen zo stom dat ik niet eerder naar de goede vtaminen ben overgestapt.
    Iig goed om te horen dat jouw Vk zei dat het geen kwaad kon,child! neem aan dat alles goed is gekomen?
    Blijft toch in mn achterhoofd zitten,ga proberen t los te laten met de gedachten dat ik wel meer weg zou moeten slikken om schade aan te richten en dat ook de vk op dit forum zei dat t niet erg was.

Deel Deze Pagina